Gå til innhold

Eksporter ukomprimert i Pinnacle Studio 10

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver ikke særlig mye med videoredigering, men fra tid til annen bruker jeg litt tid på filmer jeg frapser fra spill. Jeg bruker Pinnacle Studio 10 da det er lett å bruke og veldig intuitivt.

Jeg har et problem som har ført til mange dager med frustrasjon over Studio 10. Jeg har en ferdig redigert filmklipp som jeg ønsker å få eksportert ukomprimert fra Studio 10. Jeg velger AVI som File Type og Custom under Presets. Deretter velger jeg Uncompressed under Codecs, da det er det eneste valget jeg har funnet som skal visstnok gi meg ukomprimert video.

Problemet er at selv når jeg eksporterer med dette valget blir kvaliteten betydelig redusert i forhold til originalen, selv om filstørrelsen tilsier at den ikke burde ha blitt det (20min video på 33GB). Jeg har heller ikke endret på oppløsning i forhold til originalfilene.

De originale filene var også AVI-filer med høy kvalitet.

Grunnen til at jeg ønsker å få eksportert ukomprimert er at da kan jeg benytte meg av VirtualDub til å komprimere det med Divx codec som gir tilnærmet lik kvalitet som originalfilene bortsett fra at de tar 2% av størrelsen. Dersom jeg skal eksportere med Divx i Pinnacle selv blir det uhyre dårlig kvalitet uansett hvor mye jeg skrur og vrir på ting, selv når jeg har stilt Divx encoderen i min PC til å gi god kvalitet, slik jeg får ved å benytte VirtualDub.

Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekka at oppløysninga er den same? Det kan nemleg vere (eg veit ikkje dette) at Studio kun kan ha prosjekt i PAL-oppløysing, og at når ein eksporterer ukomprimert so får ein den oppløysninga, som er 720*576. Om originalfilene har høgare oppløysning og dei har vorte skalert ned av Studio, kan det kanskje vere med å gjere kvaliteten dårlegare. Dette er berre spekulasjonar, eg veit ikkje korleis Studio fungerer.

Lenke til kommentar

Ja, tenkte at det kunne være det først selv, men nei, akkurat samme oppløsning før og etter.

Om jeg kunne eksportere med Divx direkte fra Pinnacle ville det også ha vært fint, men det virker som om Pinnacle ignorerer innstillingene jeg setter i divx encoderen og dermed gir veldig dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Hei, jeg driver ikke særlig mye med videoredigering, men fra tid til annen bruker jeg litt tid på filmer jeg frapser fra spill. Jeg bruker Pinnacle Studio 10 da det er lett å bruke og veldig intuitivt.

Jeg har et problem som har ført til mange dager med frustrasjon over Studio 10. Jeg har en ferdig redigert filmklipp som jeg ønsker å få eksportert ukomprimert fra Studio 10. Jeg velger AVI som File Type og Custom under Presets. Deretter velger jeg Uncompressed under Codecs, da det er det eneste valget jeg har funnet som skal visstnok gi meg ukomprimert video.

Har du mulighet til å velge DV AVI i stedet for uncompressed?
Lenke til kommentar
Har du mulighet til å velge DV AVI i stedet for uncompressed?

Ja, men det gir veldig dårlig kvalitet det og. vel.. de fleste eksporteringsvalgene gir veldig dårlig kvalitet når jeg tenker meg om selv jeg guffer opp innstillingene til å gi best :hmm: handler bare om hva en vil ha mellom dårligst og dårlig :hrm:

Prøver HuffYUV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...