Gå til innhold

Hva trenger man for å bruke wii fra USA?

dolemite

Anbefalte innlegg

Var ikke så glad for den norske spill listen for wii. Har derfor tenkt på å importere det fra USA. Lurte derfor på hva enn trenger for dette? iforhold til strøm og tv signaler, og hva prisen ligger på for dette. Lurer også på om andre europeiske land har samme system ihennhold til sone på spillene som norge. Det blir jo sikkert lansert andre spill i england enn norge og da kan jeg kanskje kjøpe spillene derfra og slipper å importere fra USA. Er det et nettsted hvor en kan se andres land liste over spill? Mange spørsmål:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har søkt og goolet litt. Noen som vet om wii kan ta 220v direkte og bare bruke en reise adapter eller om man trenger en diger doning til å konvertere den leste at det kunne koste opptill 1000kr. Burde jo være rimlig likt strøm bruk som en xbox og leste her at de hadde svidd av hele maskinen sin ved å bruke en reise adaptrer:/ Noen som bruker er bedre adapter til sin maskin?

Nå vet jeg jo at ingen her har en wii enda så får ikke noen erfaringer. men kan jo hende noen har kommet over en artikkel eller lignende eller har samme plan som meg:)

Ps. (Trenger fortsatt svar på spørmål i forrige post også :hmm: )

Lenke til kommentar

Alle landene i Europa er vel i samme sone inndeling så hvis du bestiller Wii fra USA kan du neppe bestille spill fra England/UK. En side som jeg regner med at du kan bruke er www.videogamesplus.ca. Dette er en kanadisk nettbutikk og de skal visst nok være flinke til å sette lav verdi på pakken slik at du slipper å betale moms og gebyr.

Det er alt jeg kan hjelpe deg med, men det hadde vært fint om noen kunne svare på alle de andre spørsmålene dine for jeg også vurderer om jeg skal importere Wii.

Lenke til kommentar

I begynnelsen blir du nok nødt for å bruke en adapter av et slag, siden de i USA har ~110 Volt, mens vi i Norge har ~220 Volt. Problemet er nok at Wii vil kreve en del strøm i forhold til f.eks en mobillader, som disse reiseadapterene ofte blir brukt til. Du bør nok snakke med noen som kan dette, men etter som jeg har forstått så har det med hvor mange watt tingen bruker/adapteren leverer, men det kan nok stemme at prisene på en adapter som holder til Wii blir relativt høy (500-700 kr). Når Wii er lansert i Norge kan du derimot kjøpe en norsk strømadapter og bruke denne uten problemer.

Maskinen vil fungere på din TV så lenge du har en TV som støtter 60 Hz eller mer (de fleste nyere TV'er gjør dette).

Du kan kun kjøpe spill fra USA om du har en Wii derfra, men om du er heldig kommer det kanskje noe lignende Freeloader etter hvert.

Her er en liste over hvilke spill som kommer ut hvor på releasedagene de forsjellige stedene.

Lenke til kommentar

Takk for alle svarene, ble klokere:)

Når Wii er lansert i Norge kan du derimot kjøpe en norsk strømadapter og bruke denne uten problemer.

Hvis jeg skjønner dette riktig. er det bare å bytte adapteren? altså trenger jeg ikke skru opp maskinen å bytte hele strømforsyningen. Strøm adapteren er i 2 ledd? så den ene delen kan enten værer 110v eller 220v?

Lenke til kommentar
Jo det kan man selvfølgelig, det er gummiknotter under maskinen som gjør at den ikke blir ripete av det. Det er bare litt mer show-off å ha den stående slik i det stativet ;)

7266243[/snapback]

hehe ok da. Har funnet ut vor den skal være viss eg skal kjøpe meg en og da må den ligge nede sjønner du :p så ble litt redd her!

Lenke til kommentar
Så den har en slik strøm klump denne også ? Trodde det bare var MS som var lite smart nok til det. Jævla irriterende den greia. Heldigvis har Sony skjønt det og puttet den inne i maskinen.

7266257[/snapback]

Det er mange fordeler med å ha den utenfor. Det blir for eksempel mindre varme inne i maskinen av det.

Lenke til kommentar
Så den har en slik strøm klump denne også ? Trodde det bare var MS som var lite smart nok til det. Jævla irriterende den greia. Heldigvis har Sony skjønt det og puttet den inne i maskinen.

7266257[/snapback]

Slik premium sier så er det flere fordeler med å ha strømforstningen utenfor maskinen, blant annet vil det bli større varmeutvikling inne i konsollen, noe som ikke trenger å være så spesielt heldig, selve konsollen blir mindre (Wii hadde blitt ganske mye større siden den er så liten fra før av) og du kan gjemme vekk strømforsyningen (bak et skap eller noe?)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...