nabbskall Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hei, lurte på om datamaskinen tar skade om jeg overklokker med clockgen og maskinen låser seg til slutt? er helt OK med en restart, men skader jeg noe i maskinen som foreksempel CPU/HK ? Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hei, lurte på om datamaskinen tar skade om jeg overklokker med clockgen og maskinen låser seg til slutt? er helt OK med en restart, men skader jeg noe i maskinen som foreksempel CPU/HK ? 7237025[/snapback] Hey. I utgangspunktet ikke. Hvis den låser seg helt er det bare å resette bios og du er tilbake til start. Problemet er bare hvis den ikke låser seg og du "brenner" prosessoren! Det merker du hvis maskinen dør helt Greb. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Hei, lurte på om datamaskinen tar skade om jeg overklokker med clockgen og maskinen låser seg til slutt? er helt OK med en restart, men skader jeg noe i maskinen som foreksempel CPU/HK ? 7237025[/snapback] Hey. I utgangspunktet ikke. Hvis den låser seg helt er det bare å resette bios og du er tilbake til start. Problemet er bare hvis den ikke låser seg og du "brenner" prosessoren! Det merker du hvis maskinen dør helt Greb. 7237194[/snapback] >< er vell bare å bruke speedfan mens jeg klokker da? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 windowsen låser seg automatisk når det er fare for hardware og slikt. Bare øk litt og litt om gangen, og test stabiliteten skikkelig mellom. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 windowsen låser seg automatisk når det er fare for hardware og slikt. Bare øk litt og litt om gangen, og test stabiliteten skikkelig mellom. 7237527[/snapback] okay men så har jeg et spørsmål til: hvorfor tilbakestiller hastigheten seg med clockgen etter reboot? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 windowsen låser seg automatisk når det er fare for hardware og slikt. Bare øk litt og litt om gangen, og test stabiliteten skikkelig mellom. 7237527[/snapback] okay men så har jeg et spørsmål til: hvorfor tilbakestiller hastigheten seg med clockgen etter reboot? 7237536[/snapback] fordi det bare er et program, hvis du ikke vil at det skal stille seg tilbake må du klokke i bios. Men hvis du husker hva clockgen stod på, så er det jo bare å stille opp igjen. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 windowsen låser seg automatisk når det er fare for hardware og slikt. Bare øk litt og litt om gangen, og test stabiliteten skikkelig mellom. 7237527[/snapback] okay men så har jeg et spørsmål til: hvorfor tilbakestiller hastigheten seg med clockgen etter reboot? 7237536[/snapback] fordi det bare er et program, hvis du ikke vil at det skal stille seg tilbake må du klokke i bios. Men hvis du husker hva clockgen stod på, så er det jo bare å stille opp igjen. 7237747[/snapback] er det ikke "farligere" i bios? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 er sånn at pc'n tilbakestilles når en overklokk feiles, er vell ganske trygt da hvis jeg klokker FORSIKTIG opp? og sjekker temp ved load osv? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 klokket BITTELITT nå.. xD 2.02ghz... er vell ikke noe forskjell det Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 2.05... hva gjør jeg for å klokke mer?? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 2.05... hva gjør jeg for å klokke mer?? 7238490[/snapback] Hehe, du trenger ikke gå SÅ rolig frem ennå. Hvilken prossesor er det egentlig snakk om her? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 2.05... hva gjør jeg for å klokke mer?? 7238490[/snapback] Hehe, du trenger ikke gå SÅ rolig frem ennå. Hvilken prossesor er det egentlig snakk om her? 7238505[/snapback] er en amd athlon x2 3800+ som kjører på 2000mhz, kode er windsor, er det noen bra overklokker? økte spenningen litt, og klokket mer, så stoppa bare pc'n... >< tror jeg bør bli litt mer forsiktig nå xD Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 prosessoren ligger på 34 grader, kan vell klokke litt til da? Lenke til kommentar
Ashmantle Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 som regel øker du ikke spenningen når du overklokker før maskinen ikke kan presses mer. Med "ikke kan presses mer" mener jeg det som du opplever, at maskinen rebooter av seg selv. Når du øker spenningen, så tillater du mer hastighet, men temperaturen vil også stige. Still ned hastigheten til du finner et stabilt nivå, og så tester du grundig med alle slags programmer. Hvis det fungerer, så kan du stille opp spenningen litt og finne neste stabile nivå osv. Husk at ved all overklokking så er det alltid en risiko for å svi av komponenter. Til og med proffe overklokkere kan være uheldige. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 som regel øker du ikke spenningen når du overklokker før maskinen ikke kan presses mer.Med "ikke kan presses mer" mener jeg det som du opplever, at maskinen rebooter av seg selv. Når du øker spenningen, så tillater du mer hastighet, men temperaturen vil også stige. Still ned hastigheten til du finner et stabilt nivå, og så tester du grundig med alle slags programmer. Hvis det fungerer, så kan du stille opp spenningen litt og finne neste stabile nivå osv. Husk at ved all overklokking så er det alltid en risiko for å svi av komponenter. Til og med proffe overklokkere kan være uheldige. 7238604[/snapback] >.< tror jeg holder meg unna overklokking da Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 tok og klokka cpu 200mhz, og skjermkortet +25mhz og minne 200mhz, funker fett fikk 500 mer i 3dmark05 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) windowsen låser seg automatisk når det er fare for hardware og slikt. Bare øk litt og litt om gangen, og test stabiliteten skikkelig mellom. 7237527[/snapback] okay men så har jeg et spørsmål til: hvorfor tilbakestiller hastigheten seg med clockgen etter reboot? 7237536[/snapback] fordi det bare er et program, hvis du ikke vil at det skal stille seg tilbake må du klokke i bios. Men hvis du husker hva clockgen stod på, så er det jo bare å stille opp igjen. 7237747[/snapback] er det ikke "farligere" i bios? 7238312[/snapback] Du kan også la ClockGen starte opp automatisk med Windows med de ønskede innstillingene. Du bør vite hva du gjør i BIOSen, siden det finnes mange innstillinger som kan skade komponenter hvis du forandrer verdiene (PCI-lock osv). Men det er bare å lese noen guider så burde alt gå bra. Endret 7. november 2006 av Pels Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Du skal være flink for å klare å svi cpuen når man tar det så fint og rolig som du gjør......bare ta det rolig, så kommer du over den nerve-dumpa for at alt skal bli ødelagt. Som omtrent aldri skjer hvis du gjør det sikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå