Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP!Counter Strike: Source henger seg opp!

Anbefalte innlegg

Ternger svar hurtig, trenger å ordne problemet mitt før desember-januar... Here it goes... : :ph34r:

Jeg liker CS:S. Men i det siste, eller hver gang jeg skal spille CS: source, stiller jeg ned grafikken til medium, slår av shader/shadow detail og alt det der(har lest på forums i månedsvis!) joiner en server, men så skjer det. når den nesten loader ferdig, skjer det to ting: enten så blir skjermen svart og lukker vinduet automatisk. Eller så låser den seg et lite øyeblikk før feilmeldinga "the memory could not be "read" " kommer.... og av og til bluescreener den. jeg tenker bare.. OMG WTF? :dribble: tror problemet ligger i rammen eller CPU'en.. :hmm:

har BTW kjørt steam crash test, og alt var "passed"

litt info om min maskin:

1.25 Gig Ram, 3x256 og 1x512.. (får ny om 3 uker)

AMD 64 2.4 GhZ

MSI Nvidia GeForce 7800 GT 256 mb

460 w strømforsyning

dual-jobbende hovedkort. (ikke av den dyre sorten)

Få vifter, blir varm etter 4-6 timer hard gaming.

250 Gig harddisk(uvesentlig, men tar det med)

lite problem:

Far mistet maskinen engang hardt i gulvet, (og etter det kom en suselyd...)

Værsåsnill, gi meg gjerne egne erfaringer med problemet, men først og fremst: FORTELL MEG HVA JEG EXACT MÅ GJØRE! jeg blir gaal!

problemet skjer med andre spill, men førstogfremst med CS:S...

Endret av Christeff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror du må prøve å ta ut en minnebrikke. For jeg tror ikke dual channel hovedkort støtter så bra at du kjører en 256mb og en 512mb brikke i de slotene som samarbeider!

7236951[/snapback]

takk skal prøve det.. men det sies jo at 3 minnebrikker ikke virker.. det er enten 1, 2 eller 4 som må samarbeide, right?

Lenke til kommentar

Dette er faktisk et kjent problem, det står masse poster om det på steam sitt forum osv. Jeg hadde også problemet. Løsningen for min del var å tweake timingen på minnet (for min del er det stabilt ved 2-3-2-5). Men jeg har 2 identiske 512mb brikker.

Med minneoppsettet ditt, vil det være umulig å unngå problemer. Det er nesten flaks at du i det hele tatt får til å boote. Mange hovedkort ville ikke latt deg komme forbi oppstarten av pc'en.

DDR minne skal settes i par. Du har 4 minnebanker, og disse har 2 farger (2 og 2 har lik farge). Du kan altså ikke sette inn 3 brikker av en type, og 1 av en annen. Du kan forøvrig bare sette inn 1 brikke. Det har også noe å si om minnet er singlesided, eller doublesided (ved å sette inn 4 doublesided vil du ikke kunne få maks hastighet fra minnebussen, da må du ha 4 singlesided).

Så prøv dette....

Ta ut alle 256mb brikkene, og sett 512mb brikken i minnebank 0 (den nærmest CPU vanligvis, det står på hovedkortet). Nå vet jeg ikke helt hvilken type minne du har, og hvilke timings ditt skal ha, men sett det i første omgang på AUTO i bios. Ikke prøv å overklokke eller noe. Skru også av fastwrite på AGP slotten i bios.

Prøv dette og se om det hjelper. Du ender bare opp med 512mb ram (i 3 uker), men det er bedre enn ingenting.

Her har du en oversikt over timing for ulike typer RAM

Hvis du scroller litt ned på denne linken vil du se en tabell over hvilke kombinasjoner du kan installere RAM i

Lenke til kommentar

Hei!

Hadde samme problem med gamle rammen min i Source spill. Jeg byttet ram og da virket det. Solgte rambrikken til en kompis, å der fungerte den helt fint. Sikkert enten de 2 256 brikkene eller den ene 512 brikken som roter. Prøv eventuelt det VikinGz tipser om. Ram og hovedkort passer sikkert ikke helt sammen.

Jeg tror problemet ordner jeg når du får den nye rammen din.

Lenke til kommentar

:thumbup:;)

Dette er faktisk et kjent problem, det står masse poster om det på steam sitt forum osv. Jeg hadde også problemet. Løsningen for min del var å tweake timingen på minnet (for min del er det stabilt ved 2-3-2-5). Men jeg har 2 identiske 512mb brikker.

Med minneoppsettet ditt, vil det være umulig å unngå problemer. Det er nesten flaks at du i det hele tatt får til å boote. Mange hovedkort ville ikke latt deg komme forbi oppstarten av pc'en.

DDR minne skal settes i par. Du har 4 minnebanker, og disse har 2 farger (2 og 2 har lik farge). Du kan altså ikke sette inn 3 brikker av en type, og 1 av en annen. Du kan forøvrig bare sette inn 1 brikke. Det har også noe å si om minnet er singlesided, eller doublesided (ved å sette inn 4 doublesided vil du ikke kunne få maks hastighet fra minnebussen, da må du ha 4 singlesided).

Så prøv dette....

Ta ut alle 256mb brikkene, og sett 512mb brikken i minnebank 0 (den nærmest CPU vanligvis, det står på hovedkortet). Nå vet jeg ikke helt hvilken type minne du har, og hvilke timings ditt skal ha, men sett det i første omgang på AUTO i bios. Ikke prøv å overklokke eller noe. Skru også av fastwrite på AGP slotten i bios.

Prøv dette og se om det hjelper. Du ender bare opp med 512mb ram (i 3 uker), men det er bedre enn ingenting.

Her har du en oversikt over timing for ulike typer RAM

Hvis du scroller litt ned på denne linken vil du se en tabell over hvilke kombinasjoner du kan installere RAM i

7237207[/snapback]

hehe... SMART MANN! :thumbup::tease:;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...