Ariah Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Er det noen kan forklare meg åssen jeg får formatert min ntfs usb hd? Jeg vil ha fat som det nye filsystemet så den kan leses og skrives til fra både windows og linux... Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg er ikke sikker på om jeg forstår siste setninga di, men for å formatere/klargjøre disken i WinXP går du til Kontrollpanel >Ytelser og vedlikehold >Administrative verktøyer >Datamaskinbehandling. Der finner du en mengde verktøy, bl. a. Diskbehandling. Lenke til kommentar
Ariah Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 hehe... ja hadde jeg kjørt windows hadde jeg nok gjort det sånn ja Lenke til kommentar
comicz Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) mkfs.vfat /dev/<dinusbdevice, sda/sda1?> ( dette er ikke "konvertering", du mister alle data du eventuelt måtte ha på disken. Vær også klar over begrensningene rundt FAT: http://en.wikipedia.org/wiki/FAT32 ) Endret 7. november 2006 av comicz Lenke til kommentar
Ariah Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Takk comicz, funka suverent. Åssen setter jeg skrivetilgang for andre en root nå da? er det sånn fstab greier? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hvilken distro bruker du? Om du f.eks. bruker Ubuntu burde den jo monteres med skriverettigheter automatisk når du plugger den i... Eller bruker pmount (pmount /dev/sda1). Hvordan monteres den nå? Lenke til kommentar
Ariah Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 oops, du har rett. bare jeg som kløna litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå