Gå til innhold

Gamer Intel Duo, G80 ++ til 15 k Trenger meninger!

Anbefalte innlegg

Har i lang tid nå funnet ut hva jeg skal kjøpe, tror jeg er ferdig.

(pcen skal i hovedsak brukes til spilling!=

Denne tror jeg det blir, borsett fra noen få endringer:

- G5 mus istedenfor

- G8800 GTS istedenfor ATi kortet.

- Annet tastatur

- 5.1 surrond annlegg fra elkjøp til 499 fra creative

- Pacard Bell 19* Widescreen fra elkjop til 1999.

Ser dette bra ut, holder PSUen osv?

(og en annenting: Er kabinettet stort nok?)

Pcen koster ca 15643.00 +/- siden noen av delene handles på elkjøp der jeg får rabatt.

Vil helst ikke høre"bytt den ut med en til 500 spenn dyrere" fordi denne pcen har alerede gått over budsjettet mitt til 14-15 k maks.

Men si for guds skyld hva dere mener! Det haster, er rett før jeg skal bestille nå snart! ( bare venter på G8800GTS!)

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den reelle prisen ligger ca 400 kr under da prisene i prisguiden ikke er helt oppdaterte:)

7240321[/snapback]

Hmm takk for at du tok deg tid. Men den falt ikke mer i smak, desverre. (Må forsten kunne handles på komplett også helst, netshop er andre valg)

Men skjønner ikke helt..hva er galt med dette opplegget? Altid når jeg legger ut pcer, kommer folk med negativ kritikk. Noe som også er bra, siden jeg vil ikke gjøre et feilkjøp. Men hva er dårlig med denne pcen`?

Altså alt jeg vil ha er:

E6600

2 GB ram

320 GB harddisk

Hovedkort med SLI

Nivida G80 GTS

Det kabinettet som jeg har valgt, eller ihvertfall et fett et!

Dvd brenner

PSU som holder takler dette.

(19 Widescreen, G5/Mxrevelution, 5.1 anlegg, men dette teller jeg ikke med i prisen under pga det blir kjøpt på elkjøp)

Ikke alt for høye krav, men alt dette bør være til under 13000, helst nærmere 12 tallet som jeg er her. Noen enda bedre forslag?

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
MEn du er vell klar over at skjermkortene med DX10 som kommer ut kommer til å koste 5000+ kr ... lr tar jeg feil? :dontgetit:

7240950[/snapback]

Har alerede forhørt meg med en som har bestilt G8800GTS fra netshop(det kortet jeg skal ha) Og det kosta 4195, omtrent prisen jeg har på korta i lista.

Lenke til kommentar

Jeg ville iallefall revurdert kabinettet. Du blir ganske fort lei av å se på det, og det eneste du legger merke til etterpå er støynivået. Du skal jo faktisk orke å være i samme rom som pcen når du ikke bruker headphones. Boxedvifta på cpuen er som en traktor, de som følger med kabinett er som oftest som jetfly (du merker det spesielt godt med billige ufo-kabinetter med ressonans til tusen). Ang psu. Har selv hatt den før, og jeg veit at den bråker (selv i mitt lydisolerte lian li :cool: ), og det var også det som sto i kommentarfeltet på komplett.

Altså: Kjøp enten ferdig isolert, eller kjøp deg noen matter for å gjøre det selv. Pass på ekstra kjøleutstyr. Vurder også andre psuer :thumbup:

Tagan modular

Hiper ikke modularFortron ikke modular

Hiper modular

Cpuvifte

Vanlig vifte med ufo bling bling :p

Viftestyring front (om du er litt lat)

De siste var altså bare eksempler på hvordan du kan gjøre det. Regner med at du ikke skal ha viftene på full guffe hele tida, så da kan det lønne seg å ha en styring slik at du slipper å åpne kabinettet hver gang.

Lykke til i allefall

Lenke til kommentar
Jeg ville iallefall revurdert kabinettet. Du blir ganske fort lei av å se på det, og det eneste du legger merke til etterpå er støynivået. Du skal jo faktisk orke å være i samme rom som pcen når du ikke bruker headphones. Boxedvifta på cpuen er som en traktor, de som følger med kabinett er som oftest som jetfly (du merker det spesielt godt med billige ufo-kabinetter med ressonans til tusen). Ang psu. Har selv hatt den før, og jeg veit at den bråker (selv i mitt lydisolerte lian li :cool: ), og det var også det som sto i kommentarfeltet på komplett.

Altså: Kjøp enten ferdig isolert, eller kjøp deg noen matter for å gjøre det selv. Pass på ekstra kjøleutstyr. Vurder også andre psuer :thumbup:

Tagan modular

Hiper ikke modularFortron ikke modular

Hiper modular

Cpuvifte

Vanlig vifte med ufo bling bling :p

Viftestyring front (om du er litt lat)

De siste var altså bare eksempler på hvordan du kan gjøre det. Regner med at du ikke skal ha viftene på full guffe hele tida, så da kan det lønne seg å ha en styring slik at du slipper å åpne kabinettet hver gang.

Lykke til i allefall

7242258[/snapback]

Hmm..takk skal revurdere det kabinettet, noen gode forslag til under 600 fra komplett? Men de PSUene tror jeg ikke er sterke nok for G80GTS, trenger 5-600 W minst tror jeg..etter anbefalinger jeg har hørt ihvertfall. Men takk for svar:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...