Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forskjeller på 740 pg 760


adg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, du kommer ikke til merke det så mye. 760 Turbo(4 cyl.) kom med 940-front, og noen 760 har "ekstra breie"-baklykter(VELDIG PENE:D) og andre utseendemessige detaljer, de kom også med 2.8liters(?) R6 i tillegg til turbomotoren.

 

Tilføy mer please, og som Simon sa; correct me if I'm wrong :)

Lenke til kommentar

760 kom også med en diesel sekser(en bedriten motor vel og merke)

 

Ellers så har 760:

 

- Generelt mer kromlister enn 740 har

- Som regel mer utstyr enn 740 (el.vindu, el.stoler, takluke, tåkelys osv)

- Ekstra håndtak innvendig i dørene

 

740 er en billigere versjon av 760.

Endret av 240b230ft
Lenke til kommentar

Diesel sekseren er en VW motor. Den skal visst ikke være veldig holdbar, men dette er bare noe jeg har hørt fra folk som har hatt en sånn. Har ingen egne erfaringer med den motoren. Eneste jeg helt sikkert VET er at det er skikkelig stygg lyd i disse motorene(som de fleste andre litt eldre dieselmodeller).

 

Edit: Noen sier også at de motorene som regel ikke går lenger enn 200 000 km uten at toppen tar kvelden eller at motoren må ha full overhaling.

Endret av 240b230ft
Lenke til kommentar

Har hørt at 760 kunne fås med varmetråder i ratt. Nå vet jeg ikke personlig om det stemmer, men om det faktisk er tilfelle er det jo en genial idé. Motoren i GLE utgaven er en fransk konstruksjon (PRV (Peugeot/Renault/Volvo)), og er etter sigende bygd på typisk fransk vis (lav driftssikkerhet, tungvint å jobbe med). Jeg kjenner selv en som har hatt en slik, og han endte opp med å selge den som delebil da han til slutt ikke orket mer og ville bli kvitt den fortest mulig, hvilket var synd ettersom disse bilene har god verdi så lenge de er i god stand.

 

Dieselbilene har som tidligere nevnt VW motor, har hørt at disse er like ille som PRVen. Det beste kjøpet er nok 760 med 2,3 Volvo motor og turbo.

Lenke til kommentar

740 hadde også diesel?

I 1987 kom 760 med en V6. 60 grader istedenfor 90grader.

1988 facelift og ny bakaksling.

 

PRV motoren med 90grader vinkel var i utgangspunktet en V8 som ble konstruert til formel1, nye regler la dette prosjektet på is.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

har selv en 760 med 4 sylindre. satt en 2.8 motor der før, no franskt brask som bare røk.. tror han som hadde den før fattern tok 2-3 kammer med den motoren, før det var stopp og han satte inn en volvo motor.. som nå har gått mer eller mindre på full gass siste 2 år, siste oljeskift ble utført etter 18000km :cool:

 

ufattelig holdbart

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
760 kom også med en diesel sekser(en bedriten motor vel og merke)

 

Ellers så har 760:

 

- Generelt mer kromlister enn 740 har

- Som regel mer utstyr enn 740 (el.vindu, el.stoler, takluke, tåkelys osv)

- Ekstra håndtak innvendig i dørene

 

740 er en billigere versjon av 760.

7238392[/snapback]

 

Regner med du er SIE på bilforumet ;)

 

http://bilforumet.net/showthread.php?t=146072

7239684[/snapback]

 

10 poeng ;)

 

Lurer man på noe anngående Volvo så er det 1000 ganger kjappere å få svar der enn her inne. Folka der KAN Volvo ut og inn :) Er der jeg lærer alt iallefall, hehe

Lenke til kommentar
De kan Volvo så godt - det gjelder for øvrig for alle merkemenighetene - at det tidvis kan være skummelt å uttale seg om noe, du vet aldri om du har note småtteri feil. :tease:

7261990[/snapback]

 

Hehe..det er faktisk sant. Det er som å spørre en snakkende reparasjonshåndbok der inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...