Wrangle Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Hei, har problemer med hastigheten på mitt nett, får kun 2 mbps i hastighet, uansett signalkvalitet. Har et AirPlusX-treme G Wireless Card, også kalt DWL-G520 (108). Har i tillegg en ekstern anntenne som står oppå bordet mitt. Windows tilkoblingen min sier at jeg kun er tilkoblet med 54 MBPS tilkobling, selv om jeg har et 108 Mbps kort. Problemet er at jeg kun får rundt 2 mbps hastighet(kjører TPtest 5), dette uansett om jeg har 40 % signalkvalitet eller 70% signalkvalitet. Min kompis har en bærbar PC med 54 Mbps nettverkskort og han testet sin hastighet rett atmed min anntenne og fikk ca 5 Mbps! Jeg ringte D-link support og de sa at det enten lå en sperring i Windows eller at BIOSen min ikke er oppdatert, at kortet ikke fungerer godt sammen med resten av PCen. Hvor kan jeg sjekke etter sperringen i Windows? Eventuelt, hvordan oppdaterer jeg BIOSen på min PC? Eller kan det være andre feil? EDIT: Nå har jeg satt i den orginale anntenna, fortsatt kun 2 MBPS! På forhånd takk! Mvh Christoffer, den milde datanerden! Endret 7. november 2006 av Wrangle Lenke til kommentar
smh Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Kva internett linje har du? Kva hastighet har du mot internett? Den trådløse hastigheten kan du ikkje måle mot internett. Den må måles internt i nettverket ditt (Mellom 2 PC-ar heime hos deg f.eks). Endret 7. november 2006 av smh Lenke til kommentar
Wrangle Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Kva internett linje har du? Kva hastighet har du mot internett? Den trådløse hastigheten kan du ikkje måle mot internett. Den må måles internt i nettverket ditt (Mellom 2 PC-ar heime hos deg f.eks). 7239082[/snapback] Problemet er at jeg ikke kan få mer en 2MBPS fra Internett. Om jeg skulle ha testet denne hastigheten mot en annen PC i nettverket ville jeg ha ligget på 2MBPS. Skal ha en 20 mbps linje i huset, men denne ligger mer rundt 10mbps (thank god for costumer service at NGT). Har nå installert ny BIOS og oppdatert driverne på nettverkskortet. Ingen forskjell. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Wrangle. Hmm. Wierd.... Har du prøvd og kopiere noe over (W)LAN fra pc til pc? Rart det der. Men jeg kan bestemme hastigheten på min Linksys GL (DR-WRT). Kanskje det er slik begrensning på? (da snakker jeg ikke om og endre feks 52mbit til 2mbit, snakker om begrensning). Worth a try... Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Du kan vel prøve å oppdatere firmware på routeren, last ned fra produsenten sin hjemmeside. Det gjør noen ganger at den blir mer kompatibel med forskjellige kort. Ellers, så er det fortsatt noen comboer av trådløst utstyr som går dårlig, da er det ikke mye å gjøre. 5Mbps er fortsatt ganske dårlig hastighet, jeg får selv ca. 1,7MByte/s og det er heller ikke så fantastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå