Gå til innhold

Nettverkslagring - flere plattformer

Teddy-

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om det er noen her som kan dele iSCSI erfaringer med meg? Vi vurderer idag lagringsløsninger men har litt problemer med å finne ut hva vi skal ha.

iSCSI virker helt perfekt, men problemet er at ingen leverandører kan garantere at det vil fungere fra alle OS'ene vi kjører. Vi er positive til et tilbud vi har fått fra Ementor, men vi vegrer oss for å ta avgjørelse før vi vet at det faktisk fungerer. Vi har heller ingen mulighet til å få testet det. Vi har Windows server 2000, server 2003, Mandriva Linux (10.2 -> 2007), Debian Linux og FreeBSD. -Problemet er vel de tre siste, og kanskje spesielt den aller siste?

Alternativet må vel være en gammeldags NAS-løsning. SAN er uaktuelt, da vi ikke kan ha nedetid for å sette inn Fibre Channel. Dessuten er det mye dyrere ;)

Så, noen som har testet iSCSI på flere plattformer og/eller kan henvise meg til informasjon på området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evt kan du kjøre alt i som virtuelle maskiner. Hvis du bruker ESX server vil denne ta seg av kommunikasjonen over iSCSI, mens maskinene dine tror de har lokal SCSI-disk.

7273056[/snapback]

Vel, det krever nok for mye omorganisering og nedetid, gitt. En time nedetid totalt over 25 servere, kan vi kanskje klare ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...