Gå til innhold

Norge er et rasesamfunn

Anbefalte innlegg

innvandrere er late? vel....det finnes alt...

Jeg er selv en utlending...har søkt på over 100 forskjellige jobber...de gidder ikke å ta meg til intervju engang..ser navnet..ahh fuck han...

Nå har jeg klart å få meg en jobb da...yeah baby!!

Dere tror det er så lett. Dere snakker om noe dere ikke har peiling på.

Jeg kjenner utrolig mange utlendinger som har lyst på jobb men får ikke noe. Selvfølgelig finnes det også folk som syns det er greit med sosial. Da sier jeg ikke skyld på de, skyld på staten som gjør det mulig. Får mer på sosialen enn å jobbe....det er sykt.

7320593[/snapback]

Hva foreslår du kunne blitt gjort med problemmene du møter? Kunne jo være særdels nyttig å høre forslag fra dem det faktisk berører! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig godt spørsmål.

Jeg har tenkt på det men kommer seriøst ikke på en god løsning.

Nye lover kan kanskje hjelp men hvem gidder å jobbe med folk som ikke vil ha deg der?

Ikke bare norske arbeidsgivere er skyldig, utlendinger som lager trøbbel er også skyldig. Ikke rart mange arbeidsgivere er skeptisk. Overalt kan man lese: Utlendinger er det å det å det...og gjør det å det å det....

Media er også skyldig her. Hvis en norsk statsborger av utenlandsk opprinnelse vinner noe stort så skriver avisen: Nordmann vant blablabla. Der imot hvis denne personen gjør noe kriminelt så er det med engang: Innvandrer eller person fra det landet gjord det å det.

Vi mennesker må forandre oss. Jeg tror og håper at ting blir bedre etter 30-40 år. Som sagt, sorry har ingen god forslag. Dette er et vanskelig tema og flere ting henger sammen.

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere norske forumbrukere: Når dere tenker utledning, tenker dere svensker, dansker, isledninger, finsker, tyskere osv? Tenker dere midtøsten? Hvit/Mørk? Eller alle som er innvandrere? Når jeg får svar på dette kan jeg si om Norge er et rasesamfunn eller ikke. ;)

Endret av neadii
Lenke til kommentar
Får man faktisk mer på sosialen enn i jobb da?

Hvilke satser jobber man med der?

7237415[/snapback]

Jeg tror ikke akkurat man blir rik av å gå på sosialen. Det hadde vært veldig interessant om noen kunne finne fram noe statistikk i forhold til innvandrere og arbeidsledighet.

7237635[/snapback]

Husk: du bruker noen øre for transport frem og tilbake også!

Lenke til kommentar
At Norge er et rasesamfunn er noe de fleste vet i bunn og grunn. Innvandrerpolitikken er kanskje det mest omtalte som finnes.

Jeg bare spør: Hvem ville du ansatt? En utlending eller en nordmann med like spesifikasjoner?

7280454[/snapback]

Og når man da velger utlendingen sier folk at du bare gjør det for å "bevise" at du ikke er "rasist".

7288056[/snapback]

Nei, men da må du velge nordmannen...

Velg den som er best egnet for jobben uansett navn, religion, hudfarge, nasjonalitet. Vis solidaritet for faen..

Lenke til kommentar

Jeg ville nok valgt nordmannen da utlendinger flest ikke er like flink i norsk.

Ergo, jeg(og kanskje flere?) ser på språket og kommunikasjonen som et punkt en vurderer.

Et spørsmål til dere norske forumbrukere: Når dere tenker utledning, tenker dere svensker, dansker, isledninger, finsker, tyskere osv? Tenker dere midtøsten? Hvit/Mørk? Eller alle som er innvandrere? Når jeg får svar på dette kan jeg si om Norge er et rasesamfunn eller ikke. ;)

7329030[/snapback]

En som ikke er fra norge(utlandet).

Om han er danske eller iraker har ingenting å si, bortsett fra at dansken kanskje snakker norsk bedre, og ikke slipper å gå på språkkurs for å forstå oss og omvendt.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Jeg ville nok valgt nordmannen da utlendinger flest ikke er like flink i norsk.

Ergo, jeg(og kanskje flere?) ser på språket og kommunikasjonen som et punkt en vurderer.

7329030[/snapback]

En som ikke er fra norge(utlandet).

Om han er danske eller iraker har ingenting å si, bortsett fra at dansken kanskje snakker norsk bedre, og ikke slipper å gå på språkkurs for å forstå oss og omvendt.

7330155[/snapback]

Så du sier at en som har bodd i Norge i 20 år og har hatt utallige jobber hos forskjellige sykehus snakker dårligere norsk bare fordi hun f. eks. kommer fra Irak?

Lenke til kommentar
Jeg mener hun har helt rett. Det norske samfunnet preges i all for stor grad av selvgodhet og at vi må hjelpe alle som har det dårligere enn oss selv.

Bra innlegg, helt enig.

Jeg vil nok tro at mange forbinder utlending med en som kommer fra f.eks. Pakistan eller Irak. Altså en du virkelig ser på at han ikke kan være fra Norge.

Aviser forsterker også dette til en viss grad. F.eks. overskriften; "Danske omkom" og "utlending omkom".

Rare greier.

Lenke til kommentar
Jeg vil nok tro at mange forbinder utlending med en som kommer fra f.eks. Pakistan eller Irak. Altså en du virkelig ser på at han ikke kan være fra Norge.

Aviser forsterker også dette til en viss grad. F.eks. overskriften; "Danske omkom" og "utlending omkom".

Rare greier.

7330599[/snapback]

Media er flink til slikt. Hvis du leser i aviser, på tekst-tv osv. så kan du f. eks. lese at en utledning drepte en person på Karl Johan. (bare et eksempel altså). Så noen dager senere leser du at det f. eks. ble drept en person i Tr.heim. Men det står så klart ikke hvilken bakgrunn personen har, i disse tilfellene har det til slutt kommet ut at personen er norsk. Det er fordi media prøver å beskytte nordmenn (sine egne landsmenn) bedre. Dette er eks. på rasesamfunnet i Norge. Det er MIN teori! ;)

Endret av neadii
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Blandt annet sier hun;

- Vi synes automatisk synd på en mørkhudet.

Diskuter!

7236289[/snapback]

Den påstanden tror jeg stemmer i mange tilfeller, og den er like dum som den er fornærmende overfor den mørkhudede.

Lenke til kommentar
Så du sier at en som har bodd i Norge i 20 år og har hatt utallige jobber hos forskjellige sykehus snakker dårligere norsk bare fordi hun f. eks. kommer fra Irak?

7330524[/snapback]

Jeg tenkte mest på folk som akkurat har komt inn i landet,eller bare bodd her i et års tid.

Lenke til kommentar

7330524[/snapback]

Jeg tenkte mest på folk som akkurat har komt inn i landet,eller bare bodd her i et års tid.

7335044[/snapback]

Ah, da så. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...