FuJJi Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det fine med neverwinter nights er at uventede ting skjer hele tiden. Det er ikke så forutsigbart som de fleste RPG. Derfor er det også så utrolig morro å spille det for du vil se hva som skjer videre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det kommer det og. 7247868[/snapback] En oppfølger til fallout? AtW Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ja, de (Bethesda) har allerede begynt å jobbe med den. Fallout 3. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ja, de (Bethesda) har allerede begynt å jobbe med den. Fallout 3. 7248205[/snapback] Står ikke noe om det på "in devolopment" på nettsidene deres, det eneste jeg fant var en press-release fra 2004, så ikke så alt for oppløftende ut AtW Lenke til kommentar
Muvule Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 For min del synes jeg grafikken var overraskende stygg. Hadde forventet mye mer(Oblivion anyone?). Men men er vel ikke grafikken som gjør spillet, og så langt jeg har kommet, så virker historien veldig lovende... Bare synd jeg ikke har 50+ timer å bruke på å spille det... Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Ja, de (Bethesda) har allerede begynt å jobbe med den. Fallout 3. 7248205[/snapback] Står ikke noe om det på "in devolopment" på nettsidene deres, det eneste jeg fant var en press-release fra 2004, så ikke så alt for oppløftende ut AtW 7248241[/snapback] Tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig, de holder på, godt mulig programmeringen ikke er påbegynt enda, men de er godt inne i pre-production. Har hørt et intervju med Todd, hvor han sa de hadde begynt med concept art og slikt. Det er en stund siden. http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=33272 Endret 8. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hei! Har prøvd å få dette spillet til å virke lenge nå. Installert og avinstallert å formatert, men ingenting funker. Spec- (Zepto 6615WD) T7200 @2GHZ 2GB Ram 100gb S-ata nVidia 7600Go 512mb. Driver 93.71 har prøvd andre driver fra 92.91, 91.45 osv. NWN2 Update versjon 1.4. Patchet til 1.01 Feilen er når jeg starter spillet tar det 15sek, også er det bare svartskjerm, å da deakselerere dvd-rommet og stopper. Jeg går ut i windows, å der står det NWN2 kunne ikke svare. Noen som har noe tips her, begynner å bli lut lei. Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hei! Har prøvd å få dette spillet til å virke lenge nå. Installert og avinstallert å formatert, men ingenting funker. Spec- (Zepto 6615WD) T7200 @2GHZ 2GB Ram 100gb S-ata nVidia 7600Go 512mb. Driver 93.71 har prøvd andre driver fra 92.91, 91.45 osv. NWN2 Update versjon 1.4. Patchet til 1.01 Feilen er når jeg starter spillet tar det 15sek, også er det bare svartskjerm, å da deakselerere dvd-rommet og stopper. Jeg går ut i windows, å der står det NWN2 kunne ikke svare. Noen som har noe tips her, begynner å bli lut lei. 7249446[/snapback] Prøvd å oppdatert? og hvis du har en nedlasta verson så kan det være det. Lenke til kommentar
thomas213 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Har nesten samme maskin, bare 6214W. Det tar evigheter og starte spillet. Først skjer det som du beskriver, så må jeg vente i ca 1-2min med sort skjerm. Først da starter DVD-Rommen å jobbe og spillet starter. Spillet funker fint in-game, men jeg har et annet problem som oppstår når jeg skal gå ut av det. Skjermen blir helt sort igjen, og jeg må reboote for å kunne bruke maskinen igjen. (Sånn i tilfelle samme greia som beskrevet ovenfor var problemet lot jeg maskinen stå på en natt i slik svartskjerm). Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 NWN2 er heldigvis ganske likt #1. Never change a winning team! Historien er helt ok, og spillet gir hele tiden lyst til å bare spille litt til, bare bittelitt til..og så er klokka 0500 Frameraten ble nesten doblet da jeg skrudde av skygger og bloom. Bloom har ingen god effekt på dette spillet uansett og skygger syntes jeg ikke er så viktig. Ser Fallout blir nevnt her.. :) Det var tider det. Turn-based kamp og ikke minst utallige geniale 'perks' under oppgradering. Får håpe ikke Fallout3 blir en fatal 3D versjon som flopper for #2 var bare helt genialt. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) 1. Elendig kameravinkel. Tok lang tid å bli komfortabel med. 2. Buggy, dog en patch kom ut ganske kjapt. Eks.#1 jeg klarte å bli udødelig under kampen mot de 3 guttene i starten. #2 Låste meg fast flere ganger i objekter rundt omkring og måtte loade spillet på nytt. #3. Update fungerte ikke på 3 av 4 pc-er jeg har prøvd det på, og "crisis update"-opsjonen er ikke tilgjengelig enda. Personlig synes jeg Baldurs Gate gjorde party-funksjonene mye mer elegant. NWN2 blir en lett blanding mellom NWN1 (actionrpg) og BG (mye mer teamplay og strategisk orientert rpg), og jeg synes ikke NWN2 kommer seg opp på nivå til å matche noen av de. Det må også sies at jeg hadde veldig store forventninger til dette spillet, og jeg ble mildt sagt skuffet. Såpass skuffet at jeg har støvsugd trappa og vaska rommet istedetfor å spille... Mozze: man kan skru på turn-based på BG også. For alt jeg vet funker det kanskje på NWN også. Space er dog min beste venn Endret 9. november 2006 av Squeegie Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Dere som har problemer med å starte spillet, og bare ser den spinnende discen, bør prøve denne filen. SecureROM (de som har lagd kopibeskyttelsen) som har gitt den ut, det er en oppdatert applikasjonsfil og løste problemet for mange. Dette er ikke en no-cd crack, så du må fremdeles ha den originale discen inne. Endret 9. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 multiplayer delen i nwn2 er sinsykt dårlig.. i nwn1 trengte du ikke å laste ned modulene de forskjellige folkene hadde laget utenom hvis de brukte HAK pakker, nå MÅ du laste ned en walkmesh fil før du kan joine noe som helst annet enn singleplayer modulen.. Kan og nevnes for de som likte å spille PW i nwn1 - Lykke til. Jeg leste i et forum som bygget sin PW, walkmesh filen var kommet på 1.4 gig, og de var ikke halvferdig.. Suspekt - men OK, om du kun spiller på en PW og du vet nøyaktig hvilken du skal spille på - så er det vel greit, om du sitte på en heftig linje å laste ned 3 gig for å joine serveren. Men.. Når det kommer updates, må du laste ned hele walkmesh filen igjen, uansett hvor liten bugfix det er.. Ingame kommer det ikke noen automatisk melding når du prøver å joine annet enn "error", du må lese server info for å se hvor du kan laste ned walkmeshfilen. Og dette er når du vet hvilken PW du skal spille på.. jeg var innom flere PW'er når jeg spilte nwn1, og jeg brukte ganske lang tid på å finne en jeg var fornøyd med.. Enden på visa er vel at dette systemet tar knekken på online delen til nwn2.. Singleplayer delen er sinsykt bra, og jeg har ikke vert like hektet siden baldurs gate 2, men når de har slurvet og tullet til det som gjore nwn1 så populært, så burde de vel strengt tatt kalt dette spillet baldurs gate 3, og ikke nwn2, for jeg er skuffet, og det er rimelig mange andre og.. nostalgisk grinebiter Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Vi har jo egentlig NWN 2 og 3 fra før av(Baldurs Gate: Darke alliance 1 og 2). Grunnen til at jeg ikke likte NWN spesielt godt(fulførte det faktisk aldri), var fordi det var av typisk: "udødelig fyr som løper bortover og hakker opp alt han har, mens han drikker 200 potions for å få mer liv." Litt dårlig etterligning av Diablo, og den samma musikken kom opp HVER eneste gang man skulle sloss der:/ Hvis man liker konsoll-spill og multiplayer så er det vel Dark alliance og NWN 1, men SP delen(som jeg mener er den mest essensielle) er bra på NWN 2 og er vel en bra forandring fra enern(Resident Evil 4 anyone?). Konseptet har kanskje blitt forandra, men ville dere heller sett NWN 2 i X-box Oblivion? Har selv X-box, og jeg vil si at skyte/bilspill hører til der! Endret 9. november 2006 av Camper_killer Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 multiplayer delen i nwn2 er sinsykt dårlig.. i nwn1 trengte du ikke å laste ned modulene de forskjellige folkene hadde laget utenom hvis de brukte HAK pakker, nå MÅ du laste ned en walkmesh fil før du kan joine noe som helst annet enn singleplayer modulen.. Kan og nevnes for de som likte å spille PW i nwn1 - Lykke til. Jeg leste i et forum som bygget sin PW, walkmesh filen var kommet på 1.4 gig, og de var ikke halvferdig.. Suspekt - men OK, om du kun spiller på en PW og du vet nøyaktig hvilken du skal spille på - så er det vel greit, om du sitte på en heftig linje å laste ned 3 gig for å joine serveren. Men.. Når det kommer updates, må du laste ned hele walkmesh filen igjen, uansett hvor liten bugfix det er.. Ingame kommer det ikke noen automatisk melding når du prøver å joine annet enn "error", du må lese server info for å se hvor du kan laste ned walkmeshfilen. Og dette er når du vet hvilken PW du skal spille på.. jeg var innom flere PW'er når jeg spilte nwn1, og jeg brukte ganske lang tid på å finne en jeg var fornøyd med.. Enden på visa er vel at dette systemet tar knekken på online delen til nwn2.. Singleplayer delen er sinsykt bra, og jeg har ikke vert like hektet siden baldurs gate 2, men når de har slurvet og tullet til det som gjore nwn1 så populært, så burde de vel strengt tatt kalt dette spillet baldurs gate 3, og ikke nwn2, for jeg er skuffet, og det er rimelig mange andre og.. nostalgisk grinebiter 7252687[/snapback] PW samfunnet jobber hard sammen med obsidian for å løse de problemene som en pw står ovenfor, men allt er ikke så svart som du maler det heller. Walkmesh må lastes ned på nytt hver gang man endrer den ja. men hvis man bygger modulen riktig er det veldig skjeldent man trenger å gjøre dette. Man kan lage gjøre mye med ikke statiske objekter som ikke var mulig i nwn1. størrelsen er et problem, men moduler kan komprimeres vesentlig mindre enn orginalstørrelsen. Ved å legge en 14mb modul i en .zip fil ble størrelsen under 2mb, dvs 7 ganger så liten fil. en 3 gb modul vil da ta under 500mb, som ikke er en uvandlig størrelse på en hak-pakke til nwn1. Forresten har de fleste seriøse pw-er nettsider som forteller om oppdatereinger og hendelser i gamet. NWN2CEP vil nok i større grad bli brukt en NWN1CEP nå som folk er vandt til å jobbe mot CEP, så da blir det nok mindre behov for å laste ned mange hundre megabyte med hak-filer. anbefaler deg og lese og delta i diskuasjonen på bioware sine forum, er mange som er opptatt av dette med pw. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 multiplayer delen i nwn2 er sinsykt dårlig.. i nwn1 trengte du ikke å laste ned modulene de forskjellige folkene hadde laget utenom hvis de brukte HAK pakker, nå MÅ du laste ned en walkmesh fil før du kan joine noe som helst annet enn singleplayer modulen.. Kan og nevnes for de som likte å spille PW i nwn1 - Lykke til. Jeg leste i et forum som bygget sin PW, walkmesh filen var kommet på 1.4 gig, og de var ikke halvferdig.. Suspekt - men OK, om du kun spiller på en PW og du vet nøyaktig hvilken du skal spille på - så er det vel greit, om du sitte på en heftig linje å laste ned 3 gig for å joine serveren. Men.. Når det kommer updates, må du laste ned hele walkmesh filen igjen, uansett hvor liten bugfix det er.. Ingame kommer det ikke noen automatisk melding når du prøver å joine annet enn "error", du må lese server info for å se hvor du kan laste ned walkmeshfilen. Og dette er når du vet hvilken PW du skal spille på.. jeg var innom flere PW'er når jeg spilte nwn1, og jeg brukte ganske lang tid på å finne en jeg var fornøyd med.. Enden på visa er vel at dette systemet tar knekken på online delen til nwn2.. Singleplayer delen er sinsykt bra, og jeg har ikke vert like hektet siden baldurs gate 2, men når de har slurvet og tullet til det som gjore nwn1 så populært, så burde de vel strengt tatt kalt dette spillet baldurs gate 3, og ikke nwn2, for jeg er skuffet, og det er rimelig mange andre og.. nostalgisk grinebiter 7252687[/snapback] PW samfunnet jobber hard sammen med obsidian for å løse de problemene som en pw står ovenfor, men allt er ikke så svart som du maler det heller. Walkmesh må lastes ned på nytt hver gang man endrer den ja. men hvis man bygger modulen riktig er det veldig skjeldent man trenger å gjøre dette. Man kan lage gjøre mye med ikke statiske objekter som ikke var mulig i nwn1. størrelsen er et problem, men moduler kan komprimeres vesentlig mindre enn orginalstørrelsen. Ved å legge en 14mb modul i en .zip fil ble størrelsen under 2mb, dvs 7 ganger så liten fil. en 3 gb modul vil da ta under 500mb, som ikke er en uvandlig størrelse på en hak-pakke til nwn1. Forresten har de fleste seriøse pw-er nettsider som forteller om oppdatereinger og hendelser i gamet. NWN2CEP vil nok i større grad bli brukt en NWN1CEP nå som folk er vandt til å jobbe mot CEP, så da blir det nok mindre behov for å laste ned mange hundre megabyte med hak-filer. anbefaler deg og lese og delta i diskuasjonen på bioware sine forum, er mange som er opptatt av dette med pw. 7254483[/snapback] En ting er sikkert: Hvis communitien er villig til å jobbe med saken, så kommer det garantert en løsning på det. Sånn har det alltid vært, og sånn kommer det alltid til å være. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 ja, det kommer vel en løsning, men det å laste ned så store filer bare for å "teste" en modul kan være ganske tappendes etter et par ganger.. Si i fra hvis du finner en brukandes PW action.. jeg har ikke sett noen enda.. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg synes egentlig alt etter Baldurs Gate II har vært nedtur, jeg. Stort sett synes jeg alt var bedre i BGII enn NWN. Å gå fra vakkert (men overkomprimert) tegnet landskap til strek- og trekantfigurene i NWN var ganske stor nedtur. Matematisk styrt lyssetting gir aldri så god "feel" som godt håndverk. Rør-mennesker med textures er bare hule. Ønsker at forskjellen mellom doom-klonene og RPG-spillene skal opprettholdes, mens sjangeren ser ut til å tro at det beste er om alle RPG-spill pakkes inn i halflife-motorer. Civilization IV er helt ødelagt og uspillbart, bare for å kunne skrive "new 3D engine" på boksen. Trodde en stund at 3D helt hadde drept RPG-sjangeren men ser vel nå at grafikken er på vei et stykke tilbake mot tegnet stil. Men i stedet for "tegnet" gress brukes det grønne vektorstriper opp fra bakken. Hvert enkelt gresstrå må skyggelegges og lyssettes for å gjøre det naturlig - og der feiler 3D-motorene skammelig. Antialiasingen blitt noe bedre de siste seks årene. Til gjengjeld krever spillene 12x mer CPU for å vise et fullskjerm oversiktsbilde. Og vi ser på skjermbildene her at klær har like mye detaljer i texturene som i Doom I, gress ser ut som det er hastig klippet ut av et annet spill og lyssettingen er helt tilfeldig på forskjellige deler av karakterene. Neverwinter Nights 2 er mye nærmere å være et spill med grafisk sjel enn Neverwinter Nights 1 var. Fordi antialiasingen og lyssettingen er bedre. Når jeg spiller spill, vil jeg ikke sitte å vurdere hvorvidt antialiasingen er bedre enn sist. Kanskje det på sikt - seks nye år - går an å lage pene spill i RPG sjangeren igjen. Men 3D-grafikken er knapt bedre nå enn den var i halflife. Det er bare flere pixler og vektorer. Det er en poll på forsiden nå; "Hva bør spillutviklere satse på fremover? Bedre grafikk Realistiske omgivelser Mer omfangsrike spill Flerspilleropplevelser Nye, innovative konsepter" Med bedre grafikk menes det helt sikkert bare flere trekanter per sekund. Det er ikke det vi trenger. Så mitt svar her blir "ingen av delene". Vi trenger spill som ikke først og fremst ser ut som et eksperiment i hvor mange vektorbaserte objekter vi klarer å animere. Spill med en helhetlig visuell profil gjennom hele skjermbildet. Slik som vi hadde for femten år siden. </rant> Lenke til kommentar
Sceolan Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har ikke spillt 2'ern så mye enda, men må si jeg er skuffet over noen saker. Ting som fungerte så bra i 1'ern, men i 2'ern har de ødelagt det. Værste er vel kameraet... Skal man få snudd det raskt, må man bruke "middle mouse", men da er styringen meget ufølsom. Og de quick-slot'ene. På 1'ern kunne du dra ned to sverd i samme quick-slot, og dermed utstyrte du deg med et sverd i hver hånd når du trykket på den quick-slot'en. Dette går visst ikke på 2'ern..., må kanskje gjøre det på en annen måte? Og for å legge inn magi i disse slottene, kunne man bare høyreklikke i "slotten" i 1'ern, og velge magi. Her må du åpne magiboken, og dra magien derifra. Og utstyret du har med deg i "inventorien" er vanskelig å se hva er, pga. at alt er "komprimert" ned til å ta en rute uansett hvor stor tingen er... Håper jeg liker spillet mer når jeg har fått spillt litt mer, men synes det er utrolig dumt å endre på gode løsninger fra 1'ern til nye dårlige løsninger. Unødvendig. Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har ikke spillt 2'ern så mye enda, men må si jeg er skuffet over noen saker. Ting som fungerte så bra i 1'ern, men i 2'ern har de ødelagt det. Værste er vel kameraet... Skal man få snudd det raskt, må man bruke "middle mouse", men da er styringen meget ufølsom. Og de quick-slot'ene. På 1'ern kunne du dra ned to sverd i samme quick-slot, og dermed utstyrte du deg med et sverd i hver hånd når du trykket på den quick-slot'en. Dette går visst ikke på 2'ern..., må kanskje gjøre det på en annen måte? Og for å legge inn magi i disse slottene, kunne man bare høyreklikke i "slotten" i 1'ern, og velge magi. Her må du åpne magiboken, og dra magien derifra. Og utstyret du har med deg i "inventorien" er vanskelig å se hva er, pga. at alt er "komprimert" ned til å ta en rute uansett hvor stor tingen er... Håper jeg liker spillet mer når jeg har fått spillt litt mer, men synes det er utrolig dumt å endre på gode løsninger fra 1'ern til nye dårlige løsninger. Unødvendig. 7302823[/snapback] Det er forskjell på et spill med 10+ patcher, og et med 2. NWN1 hadde visst mye problemer når det kom det også, har jeg hørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg