Gå til innhold

Omtale av Neverwinter Nights 2 (PC)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser du har litt leif her og der

De nye rasene inkluderer blant annet Sun Elf, Gold Dwarf og Tiefling. Men pass på, disse har grunnstyrker som går utover tempoet på nivåhevningen. Hvis du velger en Sun Elf vil du oppleve nivåhevninger sjeldnere enn med en "vanlig" rase.

sun elf er f.eks ikke noe tyngre å gå opp i levels med enn andre, det er vel drow og asimar og thiefling og ett par til som har høyere startlevel.

Men det er nå så, det finner man fort ut av.

Ellers må jeg si det var ett veldig avhengighetsskapende spill hvor jeg hadde stor sans for karakter interaksjon og historien. Men synes det egentlig var litt middelmådeig. Dårlig AI, og svake muligheter for å programere reaksjonene til dine følgesvenner osv. Kameraet var også ganske håpløst, håper de fikser på det.

Men selv ved de manglene var det veldig behagelig å spille. Veldig underholdene, og tydeligvis nok til at jeg var villig til å tilgi de feilene som fulgte med

Lenke til kommentar

kan jeg kjøre nw2 på dette systemet: intel core du t2250 1.73ghz, 2gb ram, ATI® MobilityT RadeonT X1400 256MB

Edit: etter å ha sjekket pcn mot system req lab så ser jeg at at cpun min klarer opp til 2,60 ghz, mens det anbefales 3. blir dette et stort problem. maskina klarer reccomended på alt det andre

Endret av Quidam Dai Shan
Lenke til kommentar

Neverwinter nights 1 + de 2 exp packene har vært min favoritt rpg helt siden jeg kjøpte de for ca 3 år siden. jeg har spilt igjennom de spillene mange ganger. Og jeg tror grunnen til at jeg likte de så godt var det at nwn var det første rollespillet jeg hadde spillt untat Baldurs gate på ps2. Neverwinter Nights var det spillet som hekta meg på RPG. Etter det har jeg kjøpt sååsi alle RPG spill som har kommet.

Og jeg vil si at neverwinter nights 2 ga meg den utrolig gode følelsen og gode minner fra neverwinter nights. Noe pga samme stevnings fulle musikken og stemme fra nwn1.

Jeg annbefaler alle som ikke har spilt nwn og de som har det til å kjøpe dette spillet. Fengende historie som får deg til å ville spille mer. Noe på grunn av at du får følelsen av at du faktisk forandrer spillverdenen enten på godt eller ond. For det velger du selv!

Lenke til kommentar

Jeg har spilt NWN2 litt nå, og må bare si jeg er utrolig imponert. Rett og slett det beste rollespillet så langt i min bok (av de jeg har prøvd, da), og jeg var ikke en gang noen fan av hverken Baldur's Gate-spillene eller det opprinnelige NWN. :)

Gleder meg forøvrig til å leke meg med NWN2 Toolset - skal bli moro å lage små og direkte meningsløse campains/quests for å se hvordan systemet funker. :p

Da Baldur's Gate kom ut i 1998, ble rollespillsjangeren på PC for alvor røsket opp fra sin dvale. Endelig kunne penn og papir byttes ut med noe som var underholdende, og ikke minst stimulerende for fantasien.
Dvale? Hva med Elderscrolls: Arena (1994) og Elderscrolls: Daggerfall (1996) da? Arena har jeg ikke så mye erfaring med selv, men Daggerfall er et av tidenes mest avanserte (og etter min mening også et av tidenes beste) rollespill, og jeg tror det solgte rimelig bra også. Arena var i allefall rimelig populært da det kom så vidt jeg har skjønt, så jeg vil anta det samme var tilfelle for Daggerfall, det var i alle fall en drøss av fansider rundt omkring på nettet som omhandlet Daggerfall i 1996/1997. Endret av Juke
Lenke til kommentar
Noe jeg ikke likte så godt med 1'eren var SinglePlayer delen.

Syns derimot at SinglePlayer delen i 2'eren er mye bedre.

Fikk en helt annen følelse av NWN 2 SP delen enn i 1'eren.

7236708[/snapback]

Eneren var så mystisk.. Måtte liksom bare spille gjennom :dontgetit:

OnT: Har ventet på denne omtalen en god stund! Godt skrevet :thumbup:

Lenke til kommentar
Dvale? Hva med Elderscrolls: Arena (1994) og Elderscrolls: Daggerfall (1996) da? Arena har jeg ikke så mye erfaring med selv, men Daggerfall er et av tidenes mest avanserte (og etter min mening også et av tidenes beste) rollespill, og jeg tror det solgte rimelig bra også. Arena var i allefall rimelig populært da det kom så vidt jeg har skjønt, så jeg vil anta det samme var tilfelle for Daggerfall, det var i alle fall en drøss av fansider rundt omkring på nettet som omhandlet Daggerfall i 1996/1997.

Det finnes 3 typer rollespill:

De asiatiske: F eks. Final fantasy, Suikoden, Golden sun....

De fra den vestlige verden: F eks. Baldurs gate, Planescape, Fallout, Neverwinter nights....

Til slutt, de "frie" RPGene: F eks. Arena, Morrowind, Gothic 2....

Den vestlige sjangeren var svekket på dette tidspunktet.

Ontopic: NWN 2 er et meget bra spill, har noe positivt fra Baldurs gate og Planescape, men har også mye negativt fra NWN(blant annet at du ikke kan velge alle characterne med å dra rektangel over ved hjelp av musen).

Det er klart bedre enn NWN etter min mening, men har fremdeles mye å hente hvis det skulle ta tronen fra Baldurs Gate 2.

liten spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Blant annet historien kunne hvert bedre, verdenen kunne vært større, og nye elementer burde puttes inn. Det med slottet man kunne få midt i spillet var et godt men gammelt element(Suikoden), og det kan bli sterkt forbedret.
Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Dvale? Hva med Elderscrolls: Arena (1994) og Elderscrolls: Daggerfall (1996) da? Arena har jeg ikke så mye erfaring med selv, men Daggerfall er et av tidenes mest avanserte (og etter min mening også et av tidenes beste) rollespill, og jeg tror det solgte rimelig bra også. Arena var i allefall rimelig populært da det kom så vidt jeg har skjønt, så jeg vil anta det samme var tilfelle for Daggerfall, det var i alle fall en drøss av fansider rundt omkring på nettet som omhandlet Daggerfall i 1996/1997.

Det finnes 3 typer rollespill:

De asiatiske: F eks. Final fantasy, Suikoden, Golden sun....

De fra den vestlige verden: F eks. Baldurs gate, Planescape, Fallout, Neverwinter nights....

Til slutt, de "frie" RPGene: F eks. Arena, Morrowind, Gothic 2....

Den vestlige sjangeren var svekket på dette tidspunktet.

Ontopic: NWN 2 er et meget bra spill, har noe positivt fra Baldurs gate og Planescape, men har også mye negativt fra NWN(blant annet at du ikke kan velge alle characterne med å dra rektangel over ved hjelp av musen).

Det er klart bedre enn NWN etter min mening, men har fremdeles mye å hente hvis det skulle ta tronen fra Baldurs Gate 2.

liten spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Blant annet historien kunne hvert bedre, verdenen kunne vært større, og nye elementer burde puttes inn. Det med slottet man kunne få midt i spillet var et godt men gammelt element(Suikoden), og det kan bli sterkt forbedret.

7238140[/snapback]

Enig i mye av det du sa der, håper virkelig de kan legge til mulighet for å trekke musa over alle og styre mer enn en av gangen. I NWN 1 gjorde det ikke så mye siden du kun hadde en reisekamerat, når det er 3 blir det imidlertid annerledes.

Lenke til kommentar
Ser ut som et robust spill det her. Blir nok å havne i spillsamlinga. Men er det sånn at alt foregår i fugleperspektiv? eller har man mulighet for tredjepersons og eller førstepersons perspektiv?

Bra omtale btw.. :)

7241910[/snapback]

perspektiv velger du selv. Du kan ha følgekamera som i WoW eller fugleperspektiv, egentlig ganske fritt, men du kan ikke se rett fra øyene til personen du styrer.

Lenke til kommentar

Jeg likte for ikke spillet. Men ha det gøy dere som likte det!.

Hakket på "Yonah Core Duo 1.86Ghz, 7600GT 512Mb, 1.2Gb ram". Spillbart men det gikk ikke glatt.

Fyren jeg var daua hele tiden mulig jeg prøver det på nytt å gir det en ny sjangse :D

Lenke til kommentar
Hakket på "Yonah Core Duo 1.86Ghz, 7600GT 512Mb, 1.2Gb ram". Spillbart men det gikk ikke glatt.

7243969[/snapback]

Har du prøvd å stille ned litt på detaljene? Personlig har jeg stilt ned på skyggeeffektene og slikt, og det hjalp betraktelig.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...