gerson Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 For en stund siden bytta jeg skjermkort, og formaterte PCen i samma slengen. La inn nye drivere fra produsentens. Etter dette oppstod det et merkelig problem. Jeg har PCen kobla til TVen med en S-videokabel. Når jeg spiller av video på TVen er fargene helt perfekte. Derimot når jeg skal se på video på PC-skjermen er fargene forferdelig mørke og "rødlige". Dette gjelder samtlige avspillere (FLV-player, MP og VLC fks). Hva slags innstilling skal jeg endre på for å få fine farger på skjermen også? Alle andre skjermbilder, utenom video, funker som vanlig. Det vil si spill og vanlige windows-applikasjoner. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hvis det er Nvidia-drivere, klikk høyre musknapp på Nvidia-ikonet nederst til høyre i Windows, velg "Color-correction" og velg "Overlay". Der har du innstilingene for video-overlay. Lenke til kommentar
gerson Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 ja, det er nvidia. ok, den står som "color profile - standard mode" disse er mulig å forandre på: brightness : 100 contrast: 90 disse er det ikke mulig å forandre på: gamma (: 0.50) image sharpening digital vibrance hva skal jeg skifte på? Lenke til kommentar
gerson Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 jeg tok en "reset to default settings", viste seg at gammaen var feil. tusen takk for hjelpen, nå er alt i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå