pebru Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 jeg er helt ny, og har planer om å mitt eget tekstbaserte nettspill. kan noen fortelle meg hva som er best til å bruke, og hvordan det gjøres? Si at jeg skal for eksempel vil lage et registreringsystem, så folk kan logge seg inn på sin side og se navnet sitt stå øverst til høyre, med sin status og sine muligheter. hvilket programmeringsspråk må til for å klare å lage noe sånt? jeg tenkte også på å sette ut penger i omløp. hvordan gjør jeg så folk tjener og bruker penger på forskjellige ting, og hvordan kan man la dem sende penger til hverandre? jeg er som sagt helt ny.. jeg har planer om å gå noen kurs på nyåret, nå er jeg bare intressert i om noen har noen anelse om hvordan det gjøres. jeg holder på å lære meg litt php nå, men det virker ikke som det rekker med bare det. mvh Pål Espen Lenke til kommentar
maZe-- Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 jeg kan ikke noe særlig med databaser og php selv. men jeg tror det er php og mysql som skal brukes i dette tilfellet. når man registreres osv så sendes jo det data til og fra databasen. men som sagt, er ikke sikker. håper du får et godt svar av noen andre Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hvorfor i ALL VERDEN gidder du å svare på tråden bare for å si "dette kan jeg ikke noe om"? Men skal du lage denne i PHP vil jeg anbefale deg å legge den i PHP-forumet... Dette er ikke et databaseteknisk spørsmål... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå