crazyfrog Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Noen som vet hvordan jeg kan slå på/av maskin ?? litt bedre forklaring. Jeg skal på ferie (godt over 1 mnd) og har remote via dyndns.com. I ferien vil jeg ha mulighet til og komme inn på maskinen men har ikke lyst og ha den på hele tiden. Hvordan kan jeg fjernstarte/stoppe maskinen ?? Leste litt om WOL, men er det noen som vet hvordan dette gjøres i praksis ?? Hva trenger jeg av software osv. Alle tips/vink/linker osv mottas med meget stor takk og kansje en klem Lenke til kommentar
Steina Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Sjekk i BIOS om du har noe som heter "Startup on LAN" elns. Jeg tror dette er noe BIOS'en skal støtte for at du skal få startet den fra en annen maskin. Jeg kan ikke gå inn på detalj på hvordan du gjør dette, da jeg ikke har noen erfaring med det selv. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tror det heter wake on lan. Har heller ingen erfaring med det, men google det så finner du sikkert noe! Lenke til kommentar
Spiftire Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 For at dette skal fungere er det viktig at en anna maskin i samme nett er slått på. Ellers vil du ikke kunne nå inn til maskinen. Eller så må du ha VPN. mere vet jeg dessverre ikke om denne saken Lenke til kommentar
Hanasand Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Trenger ikke vpn. Finnes tools på nettet som kan gjøre det. Men krever at porter er forwardet ifra routern. http://www.depicus.com/wake-on-lan/woli.aspx Anbefaler deg å lese denne siden og.. Men den skal funke. Endret 7. november 2006 av Hanasand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå