Gå til innhold

Salg av stasjonær kraftplugg, kjøp av bærbar :)

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt stasjonær pc hele livet nå, og kjøpte ny pc i april, men nå finner jeg det for slitsomt å bære på denne når jeg skal hjem fra hybelen og har bestemt meg for å kjøpe bærbar pc.

Her har dere min nåverende pc for å sammenligne:

Kabinett: Aopen XC Cube EZ482 black barebone

Prosessor: AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED Socket 939 1MB cache "San Diego"

Harddisk:Samsung Spinpoint P120S 250GB

RAM: OCZ 2048MB Dual Channel Value series (2x 1024mb)

Skjermkort: Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe

DVD Brenner

og ellers

Skjerm: Samsung 19" LCD 930BF sort/sølv

Høytalere: Logitech Z-2300 Høyttaler 2.1 THX

Mus: Razer Copperhead - Tempest Blue (fUnc 1030 surface musematte..)

Tastatur: Saitek Eclipse

Webcam: Creative Live!

Headset: Koss CS100 m mikrofon.

Hvor mye kan jeg få for dette tror dere? Betalte vel rundt 18 000 for alt i April..

Så over til bærbar pcen.

Kravene er å erstatte stasjonærmaskina så godt som mulig ;)

Jeg har de siste dagene siklet på HP Pavilion serien, men det er så mange typer av dem(eller?).

En av dem jeg har sett på er ivertfall HP Pavilion dv8336ea som jeg likte grunnet det herlige designet + at den ser ut til å fylle kravene for meg. Prisen er og fin :)

Men prossesoren bekymrer meg litt, er den noe tess? blir jeg å merke mye forskjell på den i forhold fra den stasjonære?

Takker på forhånd for alle kommentarer og svar(kom gjerne med andre tips til bærbare) :yes:

Endret av Sverre^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men prossesoren bekymrer meg litt, er den noe tess? blir jeg å merke mye forskjell på den i forhold fra den stasjonære?

Stasjonær:

Prosessor: AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz BOXED Socket 939 1MB cache "San Diego"

Laptop:

Prosessor: Intel Core Duo T2300E, 1,66GHz

Du må ikke se deg blind på AMD's 3700+ hastighet. Dette er en gammeldags skala som AMD bruker som indikerer hvilken hastighet en Pentium 4 prosessor måtte kjøre for å få samme ytelse. Med nyere prosessorer (Pentium M, Core Duo og Core 2 duo) har Intel tatt igjen og gått litt forbi hastigheten til AMD (dvs at ved samme klokkefrekvens så yter Intel likt eller litt bedre).

Du har nå en 2,2 GHz prosessor, HP'en har en dobbelkjerneprosessor (2 prosessorer) på 1,66 GHz. I praksis kan du MÅLE litt redusert ytelse når maskinen jobber med 1 prosess, dersom du gjør flere ting samtidig, eller programmet du bruker støtter flere tråder, vil ytelsen være bedre enn det du har i dag.

Lenke til kommentar

Hei. Du kan jo spare litt penger og kjøpe en bra laptop, så slipper du å selge stasjonæren din. Det er jo en fin stasjonær du har. Den kan enda brukes til mye rart :)

Sett den opp som Server på hyblen, filserver da, så lagrer du dine filer der som backup.

Lenke til kommentar
Hei. Du kan jo spare litt penger og kjøpe en bra laptop, så slipper du å selge stasjonæren din. Det er jo en fin stasjonær du har. Den kan enda brukes til mye rart :)

Sett den opp som Server på hyblen, filserver da, så lagrer du dine filer der som backup.

7242018[/snapback]

Tror nok jeg sparer mer på å kjøpe eksternhardisk ja ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...