Boralis Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Alt dette etter at "sosialistene" kom til makta. 7240463[/snapback] Ja, som kjent tar slike prosjekter under et år å planlegge og sette igang. :!: 7240624[/snapback] Nei,men som snekker kan jeg jo si vi har hatt en kraftig byggeaktivitet i flere år og den som foregikk under den forrige regeringen tok de da vitterligen kredit for,tok det da under ett år når det så gjelder småhusbebyggelse (eneboliger) har vi opplevd en enorm vekst og der er saksbehandlingen 1-2 mnd , folk fortviler fordi det ikke er snekkere å oppdrive Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 De nedprioriterer resten av Norge! Alltid Oslo Oslo heile tia, også noen andre byer! 7241180[/snapback] Det er til Oslo og noen andre byer det er tilflytting fra utkantstrøkene og stor boligprisvekst pga det. Det skulle bare mangle at det ikke skulle "køles på" (som Lars Sponheim sa i Holmgang igår... ) med utbygninger der for å tilfredstille etterspørselen der og dermed få ned prisveksten. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 De nedprioriterer resten av Norge! Alltid Oslo Oslo heile tia, også noen andre byer! 7241180[/snapback] Det er til Oslo og noen andre byer det er tilflytting fra utkantstrøkene og stor boligprisvekst pga det. Det skulle bare mangle at det ikke skulle "køles på" (som Lars Sponheim sa i Holmgang igår... ) med utbygninger der for å tilfredstille etterspørselen der og dermed få ned prisveksten. 7251499[/snapback] Så dem ska drite i oss som ikje bor i byer da liksom! Som må kjøre rundt på grusveier osv Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Så dem ska drite i oss som ikje bor i byer da liksom!Som må kjøre rundt på grusveier osv 7251558[/snapback] Hvem er "dem"? Det er ikke Staten som bygger ut boliger (stort sett). Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Så dem ska drite i oss som ikje bor i byer da liksom!Som må kjøre rundt på grusveier osv 7251558[/snapback] Hvem er "dem"? Det er ikke Staten som bygger ut boliger (stort sett). 7251595[/snapback] Regjeringen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 ikke skill stat og folk. staten er representanter stemt fram av folket. og jeg kan ikke si jeg er ufornøyd med veien her jeg bor ihvertfall. om man bor ute i ødemarka så kan man ikke kreve supervei Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 ikke skill stat og folk. staten er representanter stemt fram av folket.og jeg kan ikke si jeg er ufornøyd med veien her jeg bor ihvertfall. om man bor ute i ødemarka så kan man ikke kreve supervei 7251750[/snapback] Jeg ville ikke kalt det vei i det hele tatt! Humper, utrolig smale drittveier! Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Var det din definisjon av rettferdighet? Ok, hva hvis vi har et samfunn av 10 personer, hvorav 5 jobber knallhardt med jorda, dyrker grønnsaker, frukt og før opp dyr, mens 5 liker bedre å slange seg på stranden. Er det rettferdighet at de 5 strandløvene forsyner seg med "det de har behov for å ha" fra de 5 bøndene? 7235355[/snapback] Ok, sett at vi har et samfunn med 10 personer, alle stemmer Frp. 1 person eier gården, de 9 andre har ingen utdannelse og driver knallhardt fysisk arbeid som dyrking av grønnsaker, frukt og dyreavl. Frp svekker betingelsene i arbeidsmiljøloven, vedtar nye lover som maksimerer mulighetene for profitt, men svekker arbeidernes muligheter til å organisere seg og påvirke arbeidsplassen. Lengden på pausene minker slik at musklene deres får mindre tid til å restituere. Frp vedtar en lov som muliggjør at arbeidskontrakten kan binde arbeideren til å måtte jobbe de dagene de skulle være behov og så mange timer om dagen det skulle være behov for. I realiteten må arbeiderne bare bukke og neie for arbeidsgiverne fordi de jobber på midlertidige ukes-arbeidskontrakter i firmaer som Manpower, Adecco, Kelly, Bemex og Jobzone. Når noen av dem får slitasjeskader og leddgikt mister de jobben og også muligheten til å jobbe, men de får ikke sykepenger ettersom de ikke lenger er ansatt. De har ingen oppsparte midler for de har jo jobbet på minstelønn og den har jo dalt etter nylige stortingsvedtak fra Frp. De hadde heller ikke økonomisk overskudd til helseforsikring da de jobbet, og helsevesenet har blitt privatisert slik at behandlingen er alt for dyr for dem. De hører fra tidligere arbeidskolegaer at polakker har overtatt jobene deres til 30 kroner timen, men selv er de konkurs. Frps forslag om å legge ned sosialhjelpen ble nettopp vedtatt. De mister konene sine, som ikke kan fø på en blakk mann, og flytter inn i en trekasse under en bru over Akerselva. Skattenivået har gått ned til 12% slik at mesteparten av pengene i landet nå i praksis verserer i familiene og overføres i arv. Den gamle bedriftseieren arver 10 millioner av sin døde far, han forlater bondebransjen og velger å satse i nettforum-bransjen. Han skal kjøpe opp diskusjon.no og tjene rått på et gebyr på 5 kroner per innlegg som blir postet... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 ikke skill stat og folk. staten er representanter stemt fram av folket.og jeg kan ikke si jeg er ufornøyd med veien her jeg bor ihvertfall. om man bor ute i ødemarka så kan man ikke kreve supervei 7251750[/snapback] Nei,men veier og annet kunne muligens stå i forhold til hav distriktene betaler inn,greit nok at noen av distriktene ikke gir netto, men husk at olje og fiskeri nettop kommer fra distriktene,at så hovedkontorene for disse er blitt lagt til byer,betyr ikke at inntektene kommer fra byene. Ta feks Bergen en by som ikke hadde eksistert om det ikke var for fiskeriene i lofoten/vesterålen Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Var det din definisjon av rettferdighet? Ok, hva hvis vi har et samfunn av 10 personer, hvorav 5 jobber knallhardt med jorda, dyrker grønnsaker, frukt og før opp dyr, mens 5 liker bedre å slange seg på stranden. Er det rettferdighet at de 5 strandløvene forsyner seg med "det de har behov for å ha" fra de 5 bøndene? 7235355[/snapback] Ok, sett at vi har et samfunn med 10 personer, alle stemmer Frp. 1 person eier gården, de 9 andre har ingen utdannelse og driver knallhardt fysisk arbeid som dyrking av grønnsaker, frukt og dyreavl. Frp svekker betingelsene i arbeidsmiljøloven, vedtar nye lover som maksimerer mulighetene for profitt, men svekker arbeidernes muligheter til å organisere seg og påvirke arbeidsplassen. Lengden på pausene minker slik at musklene deres får mindre tid til å restituere. Frp vedtar en lov som muliggjør at arbeidskontrakten kan binde arbeideren til å måtte jobbe de dagene de skulle være behov og så mange timer om dagen det skulle være behov for. I realiteten må arbeiderne bare bukke og neie for arbeidsgiverne fordi de jobber på midlertidige ukes-arbeidskontrakter i firmaer som Manpower, Adecco, Kelly, Bemex og Jobzone. Når noen av dem får slitasjeskader og leddgikt mister de jobben og også muligheten til å jobbe, men de får ikke sykepenger ettersom de ikke lenger er ansatt. De har ingen oppsparte midler for de har jo jobbet på minstelønn og den har jo dalt etter nylige stortingsvedtak fra Frp. De hadde heller ikke økonomisk overskudd til helseforsikring da de jobbet, og helsevesenet har blitt privatisert slik at behandlingen er alt for dyr for dem. De hører fra tidligere arbeidskolegaer at polakker har overtatt jobene deres til 30 kroner timen, men selv er de konkurs. Frps forslag om å legge ned sosialhjelpen ble nettopp vedtatt. De mister konene sine, som ikke kan fø på en blakk mann, og flytter inn i en trekasse under en bru over Akerselva. Skattenivået har gått ned til 12% slik at mesteparten av pengene i landet nå i praksis verserer i familiene og overføres i arv. Den gamle bedriftseieren arver 10 millioner av sin døde far, han forlater bondebransjen og velger å satse i nettforum-bransjen. Han skal kjøpe opp diskusjon.no og tjene rått på et gebyr på 5 kroner per innlegg som blir postet... 7251836[/snapback] Dette er bare fri fantasi og har ikke noe med virkeligheten å gjøre. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Dette er bare fri fantasi og har ikke noe med virkeligheten å gjøre. 7251907[/snapback] og begrunnelsen din er? Det er mange forskjellige virkeligheter.. Endret 9. november 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ok, sett at vi har et samfunn med 10 personer, alle stemmer Frp. -- kutt babbel -- 7251836[/snapback] Jeg skjønner at det kan være vanskelig å svare på et så utrolig enkelt spørsmål jeg stilte, når man ikke har noe vettugt svar.. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ok, sett at vi har et samfunn med 10 personer, alle stemmer Frp. -- kutt babbel -- 7251836[/snapback] Jeg skjønner at det kan være vanskelig å svare på et så utrolig enkelt spørsmål jeg stilte, når man ikke har noe vettugt svar.. 7252043[/snapback] Innlegget er satt på spissen akkurat som jeg går ut fra at ditt innlegg er. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Ok, sett at vi har et samfunn med 10 personer, alle stemmer Frp. -- kutt babbel -- 7251836[/snapback] Jeg skjønner at det kan være vanskelig å svare på et så utrolig enkelt spørsmål jeg stilte, når man ikke har noe vettugt svar.. 7252043[/snapback] Innlegget er satt på spissen akkurat som jeg går ut fra at ditt innlegg er. 7252107[/snapback] Ja, jeg har formulert en kunstig situasjon, men ønsker meg likevel et klart svar på akkurat den formulerte problemstillingen. Burde ikke være så vanskelig. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) De sitter på skattepengene som vi gir, og så gjør de ingenting med dem. Vi gir tusener av kroner i vegavgift for en vei som det ikke går ann å kjøre på. Vi kaller oss verdens rikeste land, men hvor er pengene? Jeg tror at staten bare er ute etter å beholde statusen som det rikeste landet. De tenker ikke på oss, bare seg selv! Hva synes du? 7235201[/snapback] Når stortinget bestemmer seg for et statsbudsjett som de kan vedta så er det etter økonomene og sentralbanksjefens rammer. Økonomien er en ganske skjør ting som alle økonomer er redd for kan komme ut av balanse, det har skjedd før at den har kommet inn i en inflasjonsspiral slik at renten endrer seg veldig raskt og det blir økonomisk krise. Det kan skje hvis vi spytter for mye penger inn i økonomien vår til f.eks. veiutbygging, som er ekstremt dyrt. Politikerne har derfor veldig begrenset spillerom, slik at partienes prioriteringer gjøres innenfor små rammer. Et politisk parti som Frp kan godt gi uttrykk for at det ikke er slik, at man kan spytte haugevis med oljepenger inn i økonomien for veiutbygging, men det lurer bare de som ikke har peiling på økonomi. Verdens påviste oljereserver, målt ut fra dagens produksjonsnivå, er estimert til å vare i cirka 40 år så det er faktisk ikke sikkert rikdommen vår kommer til å vare så forferdelig lenge. Gassen er beregnet til å vare noe lengre(ca 60 år), men det er stor enighet om at en langsiktig forsvarlig planlegging av dette landet inebærer å spare oljepengene til perioden etter vår storhetstid som olje- og gassleverandør. Vi er også veldig tynt befolket i Norge så det vil ikke være økonomisk forsvarlig å bruke for mye på høyutviklede veier som få kjører på. I tillegg så har vi klimagassutfordringen der Norge har underskrevet på å bidra, i tillegg til energiutfordringen. Hvis det skal taes alvorlig så vil sentralisering(at flest mulig bor tett) og kollektivtrafikk(bane og buss) måtte satses mye mer på framfor veiutbygging. Endret 9. november 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Tor79, det du skriver vitner bare om at du ikke har kunnskap om Frps politikk. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Tor79, det du skriver vitner bare om at du ikke har kunnskap om Frps politikk. 7253061[/snapback] Kom gjerne med saklige begrunnelser og påpekninger, Prick, og ikke bare usaklige sleivspark Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Nå var hele innlegget ditt et usaklig sleivspark, men kom gjerne med konkrete eksempler på "lover som maksimerer mulighetene for profitt", at folk ikke får sykepenger, hvilke stortingsvedtak fra Frp du snakker om, osv. I det hele tatt vil jeg at du for hver påstand i innlegget du skrev linker til noe konkret fra Frp på området. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Nå var hele innlegget ditt et usaklig sleivspark, men kom gjerne med konkrete eksempler på "lover som maksimerer mulighetene for profitt", at folk ikke får sykepenger, hvilke stortingsvedtak fra Frp du snakker om, osv. I det hele tatt vil jeg at du for hver påstand i innlegget du skrev linker til noe konkret fra Frp på området. 7253514[/snapback] Hvis du hadde lest innleggene etter innlegget der jeg nevner "lover som maksimerer mulighetene for profitt" så står det svart på hvitt at innlegget er satt på spissen akkurat som utgangspunktet i innlegget til Klilleng er, og da er det ikke på sin plass at du nå spør etter konkrete stortingsvedtak. Altså er retningen i politikken jeg utrykker i innlegget kompatibel med Frp, men ikke tall og styrkeforhold, og ihvertfall ikke på kortere sikt. Men alle som har fulgt med på Frp vet hvilken retning Frp ønsker å føre politikken og at profittmaksimering har høyere prioritet enn arbeidernes rettigheter. Hvorfor tror du ellers Gerd Liv Valla advarer så sterkt mot Frp? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Igjen slenger du ut påstander om hva Frp egentlig vil. Vær så snill å komme med noe konkret. I motsetning til hvordan innlegget ditt ble skrevet, så inneholdt innlegget til klilleng ikke påstander om spesifikke partier. Svaret ditt var i så måte både usaklig og hadde ingen verdens ting med det han skrev å gjøre. Du nektet også å svare på spørsmålet hans, hvilket er det han ønsket å få. Han ønsket ikke å få servert FUD om politiske partier. Hva Gerd Liv Valla advarer mot kunne ikke bry meg mindre. Hun er bare opptatt av å mele sin egen kake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå