tom waits for alice Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Slettet en post som siterte seg selv. Om dere ønsker å endre et innlegg dere har postet bruker dere Rediger-knappen på innlegget. Husk å kommentere hva dere har endret. (Med mindre det bare er stavefeil.) Geir Lenke til kommentar
Thend Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Synes at vi trenger et regjeringskiftet som er til å stole på, dette vi har nå er på grenseland til kommunisme! 7236014[/snapback] Det var vel å overdrive litt. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Synes at vi trenger et regjeringskiftet som er til å stole på, dette vi har nå er på grenseland til kommunisme! 7236014[/snapback] Det var vel å overdrive litt. 7236383[/snapback] Syns jeg ikke! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Synes at vi trenger et regjeringskiftet som er til å stole på, dette vi har nå er på grenseland til kommunisme! 7236014[/snapback] Det var vel å overdrive litt. 7236383[/snapback] Syns jeg ikke! 7236393[/snapback] Hvorfor ikke? Hvis vi anntar i korte trekk at vi har oppnådd kommunisme når vi har avskaffet den private eiendomsrett og alle får etter behov og jobber etter evne, hva er det i Norge som trekker oss i den rettningen? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Forskjellen, ligger jo stort sett i venstre og høyre siden i politikken. FRP og høyre sentraliserer politikken sin rundt det egoistiske individed. Mens sosialdemokratene og sosialistene fremmer en politikk som er basert på felleskapet, solidaritet og rettferdighet. 7235276[/snapback] Merkelig, jeg har i årevis prøvd å se om dette stemmer overens med de menneskene jeg kjenner. Noe det ikke gjør. Hva du legger i "rettferdighet" er umulig å vite. Men at egoister stemmer FRP og Høyre, mens de som ikke er egoister stemmer sosialdemokratisk er vrøvl. Egoister finner man både på venstre og høyre siden av politikken. Det samme går for de omtenksomme og tilhengere av felleskapet. Lenke til kommentar
salah Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 De som sier landet ikke bygges, bør ta seg en tur til Lillestrøm, Oslo, områdene rundt der f. eks. (jeg vil ikke uttale meg om resten av landet ettersom jeg ikke har sett det skikkelig), og det bygges overalt. Bare på togveien kan man se det bygges en STOR leilighetskompleks midt i Oslo Sentrum, hele Lillestrøm er jo en byggeplass, og for å ikke snakke om alle leilighetene som bygges i Strømmen, Skedsmo, osv. Alt dette etter at "sosialistene" kom til makta. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Alt dette etter at "sosialistene" kom til makta. 7240463[/snapback] Ja, som kjent tar slike prosjekter under et år å planlegge og sette igang. :!: Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 De som sier landet ikke bygges, bør ta seg en tur til Lillestrøm, Oslo, områdene rundt der f. eks. (jeg vil ikke uttale meg om resten av landet ettersom jeg ikke har sett det skikkelig), og det bygges overalt. Bare på togveien kan man se det bygges en STOR leilighetskompleks midt i Oslo Sentrum, hele Lillestrøm er jo en byggeplass, og for å ikke snakke om alle leilighetene som bygges i Strømmen, Skedsmo, osv. Alt dette etter at "sosialistene" kom til makta. 7240463[/snapback] De nedprioriterer resten av Norge! Alltid Oslo Oslo heile tia, også noen andre byer! Lenke til kommentar
Thend Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 De nedprioriterer resten av Norge! Alltid Oslo Oslo heile tia, også noen andre byer! 7241180[/snapback] De? OK, andre byer: Arendal sentrum og omegn har vært en eneste byggeplass de siste fem år. Bygges som bare det. Lenke til kommentar
ulrikft Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 De som sier landet ikke bygges, bør ta seg en tur til Lillestrøm, Oslo, områdene rundt der f. eks. (jeg vil ikke uttale meg om resten av landet ettersom jeg ikke har sett det skikkelig), og det bygges overalt. Bare på togveien kan man se det bygges en STOR leilighetskompleks midt i Oslo Sentrum, hele Lillestrøm er jo en byggeplass, og for å ikke snakke om alle leilighetene som bygges i Strømmen, Skedsmo, osv. Alt dette etter at "sosialistene" kom til makta. 7240463[/snapback] Ja, la SU ta æren for byggeprosjekter startet for mange, mange år siden.. Fantatsisk.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Forskjellen, ligger jo stort sett i venstre og høyre siden i politikken. FRP og høyre sentraliserer politikken sin rundt det egoistiske individed. Mens sosialdemokratene og sosialistene fremmer en politikk som er basert på felleskapet, solidaritet og rettferdighet. Jeg må nok skuffe deg her... Alle er egoister, og det gjelder også sosialdemokrater og sosialister. Ja, kanskje særlig disse, siden deres egoisme er skadelig da målet helliger middelet. Se på signaturen min, og så tenker du på hvordan de øker u-hjelpen. Sosialistene betaler u-land for å være fattige for å kjøpe seg god samvittighet, og for å ha ofre de kan skyve fremfor seg når de skal kjempe for sakene sine. Og hvordan kan man kalle tvang "solidaritet"? (Stemmer, er ingen fan av pompøse FRP slasker som lurer ungdommer med billig bensin og sprit. - Kyss meg i ræva.) *host* 7235276[/snapback] Hvis du tror det bare er dette Frp står for, så har du nok dessverre lurt deg selv. Lenke til kommentar
salah Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Så man benekter at så mange byggeprosjekter ikke er satt i gang av "sosialistene"? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det er vel flest onde kapitalister som står for boligprosjekter for tiden, er det ikke? Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Haha, byggeprosjekter ja. Hva har nå det med regjeringen og gjøre? det er jo trossalt kommunene sitt ansvar. Så hvordan dei forvalter pengene sine bryr regjeringen seg lite om. Selv her har dem bygget og drevet på, hytteprosjekter, rivd opp veien x-antal ganger, selv før Ap(e) kom til makta bygde dei som bare det. Ser ikke helt sammenhengen med ny regjering og byggeprosjekter i en kommune/by (av det som er kommunen sitt ansvar) Endret 8. november 2006 av MortenGlmz Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Forskjellen, ligger jo stort sett i venstre og høyre siden i politikken. FRP og høyre sentraliserer politikken sin rundt det egoistiske individed. Mens sosialdemokratene og sosialistene fremmer en politikk som er basert på felleskapet, solidaritet og rettferdighet. 7235276[/snapback] Merkelig, jeg har i årevis prøvd å se om dette stemmer overens med de menneskene jeg kjenner. Noe det ikke gjør. Hva du legger i "rettferdighet" er umulig å vite. Men at egoister stemmer FRP og Høyre, mens de som ikke er egoister stemmer sosialdemokratisk er vrøvl. Egoister finner man både på venstre og høyre siden av politikken. Det samme går for de omtenksomme og tilhengere av felleskapet. 7236793[/snapback] Riktig,egoister finner en over alt.Ja faktisk hos alle mennesker i større eller mindre grad. Men jeg ser topic er "Jens Stoltenberg er en tyv!" om så er hva skal vi da kalle tidligere regeringer/regeringssjefer?? Norge har vel tross alt aldrig gått så bra som nå, rekordlav arbeidsledighet, mere til kommunene, barnehagedekningen, gasskraftverk,mere til veier, ny sykelønnsordning, ny sosial profil som skal fjærne fattidomsproblemet osv osv, dette er jo en total forandring fra feks Høyres ran av arbeidsledige som de robbet for 26000 pr person for å finnansiere skatteletten til de som hadde mest. dette var ikke tyveri,men ran Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hva med; At samfunnet er riktig balansert. At folk får det de har behov for å ha. 7235326[/snapback] Var det din definisjon av rettferdighet? Ok, hva hvis vi har et samfunn av 10 personer, hvorav 5 jobber knallhardt med jorda, dyrker grønnsaker, frukt og før opp dyr, mens 5 liker bedre å slange seg på stranden. Er det rettferdighet at de 5 strandløvene forsyner seg med "det de har behov for å ha" fra de 5 bøndene? 7235355[/snapback] De som jobber hardest i Norge, er de som tjener minst, blant annet bønder (subsidier er en annen diskusjon, på det feltet er vi antakelig enige). Det er investorene og eierne som tjener på arbeiderne og ikke omvendt. Om de ikke blir holdt i tømmene i noen grad, setter naturen ingen grenser for hvor hardt arbeiderne kan utnyttes. Sosialdemokratiet har ført til at norsk arbeidsliv er et av verdens beste. Den største trusselen mot dette i Norge i dag, er tette forbindelser og kamerat-tjeneste mellom næringslivsledere og politikere. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Når nordmenn stort sett livnærer seg på tertiærnæringen, er det klart at det ikke lønner seg å ha bygdenorge befolket. Det er kun positivt at Norge urbaniseres! (Tenk hvor mye enklere det blir å nå Kyoto-målene når dagens rånerungdom blir mer sivilisert!) Lenke til kommentar
Thend Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Når nordmenn stort sett livnærer seg på tertiærnæringen, er det klart at det ikke lønner seg å ha bygdenorge befolket. Det er kun positivt at Norge urbaniseres! (Tenk hvor mye enklere det blir å nå Kyoto-målene når dagens rånerungdom blir mer sivilisert!) 7245518[/snapback] Du, det er vel ikke først og fremst rånerungdom som forurenser mest. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Når nordmenn stort sett livnærer seg på tertiærnæringen, er det klart at det ikke lønner seg å ha bygdenorge befolket. Det er kun positivt at Norge urbaniseres! (Tenk hvor mye enklere det blir å nå Kyoto-målene når dagens rånerungdom blir mer sivilisert!) 7245518[/snapback] Du, det er vel ikke først og fremst rånerungdom som forurenser mest. 7245532[/snapback] Nei - det skrev jeg mest for å provosere. Men det illustrerer allikevel hvorfor middels store byer er de mest energieffektive (ifølge en foreleser i et jallafag ved NTNU ifjor). For mye vei og for lite folk - à la Finnmark+Frp - er ikke særlig miljøvennlig. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Når nordmenn stort sett livnærer seg på tertiærnæringen, er det klart at det ikke lønner seg å ha bygdenorge befolket. Det er kun positivt at Norge urbaniseres! (Tenk hvor mye enklere det blir å nå Kyoto-målene når dagens rånerungdom blir mer sivilisert!) 7245518[/snapback] Du, det er vel ikke først og fremst rånerungdom som forurenser mest. 7245532[/snapback] Nei - det skrev jeg mest for å provosere. Men det illustrerer allikevel hvorfor middels store byer er de mest energieffektive (ifølge en foreleser i et jallafag ved NTNU ifjor). For mye vei og for lite folk - à la Finnmark+Frp - er ikke særlig miljøvennlig. 7245554[/snapback] Men så kan fort bedre infrasturktur i utkantsnorge være med på å stimulere økt økonomisk vekts og derfor også større tilflyttning til områdene? Men egentlig er jeg enig i at det er positivt å urbanisere Norge. Det er iallefall ingen grunn til at staten skal bruke skattepenger på å lokke folk ute til bygdene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå