rmon Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hei, Jeg har en -96 Audi A4 1,9TDI men har hatt litt problemer med ABS bremsene, de virker inn ved minste bremsing altså når jeg ikke trenger de. Jeg kan godt trille sakte og bremse forsiktig og så hører man "duringen".. Noen som vet hva det kan være? Har også noen nesten helt nye bremseklosser og skiver som "kviner" litt av og til når jeg bremser.. Jeg kan godt kjøre litt og så er de blanke og fine, neste dag så kan de være litt sån "prikkete" rødfarge (ligner på rust) på de men så er det bare å kjøre og så er de så fine å blanke igjen.. Ka du tru? Lenke til kommentar
maiar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 De prikkene som ser ut som rust er overflaterust som blir slipt bort når du bremser. Tror ikke det er noe rustbekyttelse på bremser fordi det ikke er noen god måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Når ABS slår inn slik du sier er det registrert forskjell på signalene mellom høyre og venstre side.Det kan skyldes sprekk på ringen med alle tennene som står på drivleddet. Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 hvor sakte fart er sakte? på div vag produkter tror jeg abs systemet slår inn allerede ved fartpå mellom 15 og 20 km/t og over... eller var det enda mindre og? husker svarte ikke jeg... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Kan være ujevn bremse effekt på bilen og. Sjekk dette ved å bremse relativt hardt og sjekk om bilen drar til noen side. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 har du forsjellige dekk dimensjoner foran og bak? dette kan virke inn siden abs følerne sammenligner farta på hvert enkelt hjul med hver andre. når det gjelder hvining ved bremsing må du ha på kopperpasta der det er kontakt mellom bremseklossen og calipteren. IKKE PÅ BREMSEBELEGGET! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det kan også være sleng i en skive. f.eks. at det har kommet et sandkorn mellom skiva og navet. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Abs føleren sitter rett over et "tannhjul". Føleren registerer hver gang en tann bryter magnetfeltet. Mellom disse tennene kan det fort samle seg skitt slikt at det blir en "lang" tann istedenfor en kort en. Litt vanskelig å forklare. Det du kan gjøre er å finne ut hvor dette tannhjulet sitter og bruke trykkluft og blåse for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
KillerK Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 kan også være luft i bremsesystemet Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 kan også være luft i bremsesystemet 7277884[/snapback] hvordan kan da det påvirke abs`en? har du luft i bremsesystemet får du vel ikke full bremsevirkning og pedalen går rett i bånn? absen slår jo inn når den merker at 1 eller flere hjul blir låst... Lenke til kommentar
KillerK Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 kan også være luft i bremsesystemet 7277884[/snapback] hvordan kan da det påvirke abs`en? har du luft i bremsesystemet får du vel ikke full bremsevirkning og pedalen går rett i bånn? absen slår jo inn når den merker at 1 eller flere hjul blir låst... 7280471[/snapback] Aner ikke... Har samme problem på min Audi S4. ABSen slår inn innimellom uten grunn. Prata med en på et merkeverksted om dette, og han var temmelig sikker på at det var luft i bremesesystemet som var årsaken. Var visst vanskelig å lufte bremsene på disse bilene. Merker også at når dette inntreffer, så går pedalen lenger inn enn normalt. Og det tyder vel på at det er luft i systemet? Vet ikke mer enn det han sa Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 joda kan tyde på det da, bare fatter ikke hvordan abs`en kan spille noe rolle så lenge et hjul ikke blokkeres.. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Er tennene sjekket nå som nevnt i en av de første inleggene? En sprekk i ringen som er helt vanlig vil gi noen millimeter lenger avstand mellom et par tenner.Dette slår ut ved lave hastigheter da ABS styreenheten vil oppfatte den sprekken som at det hjulet står stille akkurat ved den tannen.Det er fordi den jevne frekvensen gir ett lengere opphold i forhold til resten av hjulene.Da vil ABS systemet slippe bremsetrykketpå det hjulet hver gang den tannen paserer sensoren.Dette vil en kjenne med risting i pedalen. Lenke til kommentar
rmon Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Den virker inn ved ca. 5-7km/t, pluss minus... Reg reima og tannhjul er akkurat skifta samt. bremse skiver for ca. 1år siden Har prøvd å kjøre i 50km/t på en rett vei og bremse hardt + slippe rattet og da drar den til høyre.. Men veien her er veldig dårlig mye spor i den!! Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Den virker inn ved ca. 5-7km/t, pluss minus... Reg reima og tannhjul er akkurat skifta samt. bremse skiver for ca. 1år siden Har prøvd å kjøre i 50km/t på en rett vei og bremse hardt + slippe rattet og da drar den til høyre.. Men veien her er veldig dårlig mye spor i den!! 7293005[/snapback] Reg reima og tannhjul er akkurat skifta?? Dette har ikke noe med ABS å gjøre.Helt ute på hjulene har du tannhjul som det blir feil på. Lenke til kommentar
Ping0 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Men.. hehe, du skriver at abs`en slår inn når DU ikke trenger dem kan hende bilen mener noe annet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå