Gå til innhold

Webshop'n lov til å gjøre dette?

Anbefalte innlegg

er jo veldig sløvt av komplett å ikke oppdage dette før etter 6mnd. Skulle tro at de faktisk hadde en inventarliste eller noe sånt som var i stand til å oppdage dette...

kjøper har jo faktisk gitt beskjed så raskt han hadde mulighet om historien om boden er sann.... Blir nok ord mot ord her.. og komplett har nok ganske dårlige kort på handen....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stiller meg VELDIG tvilende til denne historien i utgangspunktet.

1. En kompis bestiller ett kort før han drar på ferie. Han betaler på forhånd.

- Tenker man på økonomien og pris/ytelse forhold, venter man til etter ferien, priser på hardware synker dag for dag.

2. Samboeren får hentet pakken.

- Dette er en pakke som er betalt på forhånd, koster dermed ingenting ved henting. Man skal ikke få hentet ut en pakka fra posten uten fullmakt fra mottaker. Hvemsomhelst kan si at "joda, vi er samboere, gi meg nå 2 skjermkort til 6000,- nå da."

3. Pakkene blir plassert i en bod.

- Joda, kanskje ikke så usannsynlig, men allikevel, mange ville plassert de på kontoret. Dette er jo med mindre man skal være borte en lang stund. Hvis man da skal være borte en lang stund, ville man i alle fall ikke bestilt kortet før ferien (pkt. 1)

4. Pakkene blir ikke lagt ved/oppå hverandre.

- Som det er nevnt i denne tråden, hvis du kommer hjem med 2 pakker, som er like. Du skal plassere de på roterommet. Man legger de ikke rett ved hverandre?

5. Kun en pakke blir lagt merke til.

- Hvis pakkene blir lagt ved hverandre, på en logisk måte, slik de aller fleste ville gjort (med mindre man visste innholdet i BEGGE pakkene). MÅ man legge merke til to LIKE pakker som ligger oppå hverandre. Høyst sannsynlig er begge pakket inn i gråpapir eller en boks, og ser helt identiske ut.

6. Kompis blir ikke informert om den andre pakken.

- Samboeren forventer en pakke, går å henter to. Når kompisen da kommer hjem, er det naturlig å snakke om det som har skjedd. Kompisen spør garantert om hvor samboeren har plassert pakken. Hvis man ikke NÅ informerer om at det ble hentet 2 pakker, ville det jo vært rart.

7. Man bruker ikke roterommet på 6 mnd?

- Som det også har blitt nevnt, er ikke alle like ryddige som de fleste av oss. Men allikevel, hvis det er så rotete, plasserer man pakkene lett tilgjengelig (med mindre rommet blir brukt hyppig i fra pakken blir hentet, til kompisen kommer hjem. Dette forsterker i så fall både dette pkt. og pkt. 1). Hvis de derimot er plassert lett tilgjengelig, ville man oppdaget dette på 6mnd.

8. Komplett sender en ny pakke med en gang?

- "Motatt data om sending" er det først man får, det betyr at pakken er registrert men ikke er sendt ennå. Kompisen ringer komplett, og sier at det ikke skjer noe. Og komplett skjekker ingenting før de sender ett nytt kort til 3000? Ikke sender de ut stoppemelding heller.

9. Dette blir tatt opp igjennom en kompis

- Jeg tror ikke det er mange her i landet som sitter med ett skjermkort alá 7900GT og ikke har internett. Han sender også mail til webshopen, noe som tyder på at han har tilgang til internett.

:nei:

Andre ting jeg syns er mistenkelig er at det aldri har blitt nevnt i denne tråden at pakken er uåpnet. Heller ikke det motsatte. Hvis jeg skulle få igjennom en sak som dette, ville det at pakken er urørt ett av mine slagargumenter. Jeg ville kjørt hardt på at dette kortet ikke er blitt brukt. Hvis ikke dette funker, hadde jeg betalt pengene, og solgt kortet som nytt.

Til sist vil jeg bare si at hvis historien stemmer, så beklager jeg.

At komplett kunderservice ikke er den beste, har lenge vært kjent. Men en så stor bedrift MÅ ha oversikt over regnskapet, og hvilke varer som går ut. At man ikke merker at ett skjermkort er borte før 6mnd senere, og at det da sendes krav om betaling med en gang (ikke noe purring eller noe) er merkelig.

Dette lukter svindel, ingen som bestiller seg fett gfx kort og reiser vekk på ferie i lang tid, med mindre man skal på "hotel med kost og losji".

Be kompisen din om å slutte å skape seg, og betale regninga, selg kortet "som nytt" på bruktmarkedet, så begrenser han tapet sitt.

At samboer`n er så fjern at hun glemmer en stor eske med gfx kort på "roterommet" må han dra lengre på landet med. :hmm:

7264699[/snapback]

:thumbup:

Er som nevnt i denne tråden VELDIG fristende å tenke som at "huff, jeg fikk begge kortene, de har ikke sagt noe ennå, og de kansellerte ikke sendingen. Jeg fikk meg jaggu to kort gitt ;):D" :whistle:

Beklager at jeg poster i en gammel tråd :p Måtte bare få det ut etter å ha lest hele tråden.^^

Lenke til kommentar

Er som nevnt i denne tråden VELDIG fristende å tenke som at "huff, jeg fikk begge kortene, de har ikke sagt noe ennå, og de kansellerte ikke sendingen. Jeg fikk meg jaggu to kort gitt ;):D" :whistle:

Og uansett så er det webshop som har tabbet seg ut. Da får de ta tilbake et "demobrukt" kort.

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg VELDIG tvilende til denne historien i utgangspunktet.

2. Samboeren får hentet pakken.

- Dette er en pakke som er betalt på forhånd, koster dermed ingenting ved henting. Man skal ikke få hentet ut en pakka fra posten uten fullmakt fra mottaker. Hvemsomhelst kan si at "joda, vi er samboere, gi meg nå 2 skjermkort til 6000,- nå da."

7291424[/snapback]

Det finnes ingen regler som forhindrer samboeren å hente pakka.. Ikke værre enn at hun skriver under på lappen, og henter den. Dama har hentet flere pakker for meg uten problemer, og vi er ikke så ofte på postkontoret at dem kjenner oss igjen heller.

Lenke til kommentar

Joda, kan være enig i det krislarsen, det er nok mye unnasluntring der. Og Posten får garantert mye bedre tilbakemeldinger ved å gjøre det på den måten, enn ved at man må ha med fullmakt.

Uansett, det skal ikke gå an. Posten er addresert til kompisen hans. Kanskje litt feil å bruke tyveri, men dette er ulovlig (selvsagt ingen som anmelder samboeren sin for at hun gjør han en tjeneste da, men er nok slik det er).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...