Gå til innhold

Hvilket digitalkamera bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenker ikke på noen spesielle priser. Hvor mye koster det for et godt kamera? Hva er dyrt og hva er billig?

Over 4000 kr er dyrt, under 1500-2000 kr er billig for kompaktkameraer, sånn grovt sett. Alt er selvfølgelig relativt, men i prisklassen mellom 2-4000 kr finner du som oftest de kameraene som gir best ytelse for pengene. Det er selvfølgelig billige kameraer som også gir veldig mye for pengene...

Jeg vil anbefale deg å kikke på Nikon P3/P4 (det er bare trådløst nettverksstøtte som skiller de to). De koster fra rundt 2000 kr på det billigste, og gir deg det meste du trenger. De har litt svakere vidvinkel enn de beste i klassen, men dårlige er de ikke.

Ellers er jo Ixus-serien til Canon en klassiker i klassen, som BMP nevner. Fujifilm har vel også et par modeller som kan være aktuelle.

Hvis superzoom er aktuelt, er jo Canon S3IS, Fujifilm S6500fd, Fujifilm S9600 og Panasonic FZ-50 noe som er verdt å kikke på. Disse er jo nesten like store som de minste speilrefleksene, men totalprisen for et systemkamera er langt høyere siden du må ha optikk i tillegg...

Lenke til kommentar

enig der k-ryeng. det du må gjøre er å lese litt tester om disse kamerane. du kan også gå til butikker å spør, men da anbefaler jeg butikker som har greie på kamerare. det er noe helt annet å stå der å holde kameraet i hånden..... lykke til!!

Ixus er en god serie med kameraer i klassen under speilrefleks..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...