Gå til innhold

Hvilken bank gir mest renter på sparekonto?

VikinGz

Anbefalte innlegg

Jeg har sparekonto i sparebanken 1 midt-norge. Den ligger på 0,10% for 0-49.999kr

og 2,80% for 50.000 og over

Noen som vet om andre banker som har bedre rente satser for vanlig sparekonto?

En slik sparekonto man kan ta ut penger vær mnd uten at det koster ei krone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bank2, 3,31% rente, men du må ha 50.000 for å få den renten.

skandiabanken har ok rente på en ren brukskonto, 2,35% rente fra første krone og ingen gebyrer på bruk, men 250kr i årsavgift på visa kortet.

7235096[/snapback]

Jeg skal kun ha en sparekonto. Er fornøyd med den banken på brukssiden som jeg har nå.

Lenke til kommentar
bank2, 3,31% rente, men du må ha 50.000 for å få den renten.

skandiabanken har ok rente på en ren brukskonto, 2,35% rente fra første krone og ingen gebyrer på bruk, men 250kr i årsavgift på visa kortet.

7235096[/snapback]

Jeg skal kun ha en sparekonto. Er fornøyd med den banken på brukssiden som jeg har nå.

7235661[/snapback]

Men det er "brukskontoene" i Skandiabanken, og aller helst yabank, som har de høyeste rentene fra første krone. Yabank har vel 3,3% rente og det er høyere enn det du får på en ordinær brukskonto.

Lenke til kommentar
Jeg har sparekonto i sparebanken 1 midt-norge. Den ligger på 0,10% for 0-49.999kr

og 2,80% for 50.000 og over

Noen som vet om andre banker som har bedre rente satser for vanlig sparekonto?

En slik sparekonto man kan ta ut penger vær mnd uten at det koster ei krone?

7235052[/snapback]

www.yabank.no - 3,3% fra første krone.

Edit: Nå 3,55%.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
NIBOR er det beste valget for øyeblikket, for tiden er den på 3.68%. For å finne ut den faktiske renten du får må du sjekke hvor stor margin banken din opererer med. Nordlandsbanken har 0,1%, mao du får en effektiv rente på 3.58%.

7382461[/snapback]

Ja det er vist mange banker og velge i. Mange av disse som gir penger vær mnd?

Altså sparebanken gjør det på denne måten

rekner 2,8% /356 for vær dag pengene står på konto og utbetales en gang i mnd :)

(tenkte og spare litt og etterhvert ha litt ekstra penger i mnd)

Lenke til kommentar
Har du 100.000 så får du 233kr i måneden ... Ikke så mye å rope hurra for.

7383503[/snapback]

tja, hos bank2 får jeg 300 kr. Men ca 3500 kr per år for å ikke bruke pengene mine er jo bedre enn å bruke dem og ikke få noe?

Ser ikke helt hva du klager over, du får faktisk en del for å ikke bruke pengene dine.

ps! om du så sparer en del av det du ikke bruker per måned så vil du få mere. Jeg regner med at i november neste år så er snitt per måned opp i 900 kr.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Ser ikke helt hva du klager over, du får faktisk en del for å ikke bruke pengene dine.

7384079[/snapback]

Jeg klager ikke, jeg bare påpekte det som ble sagt over; det skal mye penger til for at det skal være noe poeng å få rentene utbetalt månedsvis. Selvfølgelig er det lurt å spare.

Lenke til kommentar

7384079[/snapback]

Jeg klager ikke, jeg bare påpekte det som ble sagt over; det skal mye penger til for at det skal være noe poeng å få rentene utbetalt månedsvis. Selvfølgelig er det lurt å spare.

7384132[/snapback]

300kr i mnd er da ikke så galen, må også si at de er skatte frie, og at det ikke er all verden i formue skatt heller :thumbup:

om du så sparer en del av det du ikke bruker per måned så vil du få mere. Jeg regner med at i november neste år så er snitt per måned opp i 900 kr.

Man må bruke penger for å tjene penger :thumbup:

Også har man penger i bakhanda viss det skulle hende noe uforisigbart :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Renteinntekt er som all annen inntekt. Brant meg på det i fjor da jeg tenkte jeg skulle tjene akkurat under frikortgrensen, men fikk en smell fordi det var et par tusen i renteinntekt.

7384321[/snapback]

:ohmy:

7384383[/snapback]

helt riktig det. Dette er beregnet hos meg, og skatten det utgjør havner i null pga et dårlig år for firma :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...