Gå til innhold

NEC-3550A problem. nVidia relatert?

fakefox

Anbefalte innlegg

For en stund tilbake sluttet min NEC 3500 DVD-brenner å fungere. Jeg sendte den inn og fikk en ny NEC 3550A i retur, uten at det hjalp noe særlig. Den klarer hverken å brenne CDer eller DVDer. Den har også store problemer med å lese plater. Jeg kan se innholdet på dem men så snart jeg skal kjøre programmer eller kopiere ting går det galt. Windows Explorer klarer ikke engang å generer ikonene til exe-filer.

Etter å ha søkt litt rundt på nettet fant jeg ut at det er mange som har problemer med disse brennerene og en ting mange har til felles er at de har nvidia-brikkesett (har selv nvidia2 400). Jeg har prøvd å reinstallere windows og oppdatere driverene uten hell. IDE-kabelen er helt ny men jeg har desverre ingen andre datamaskiner å teste DVD-brenneren på.

Så spørsmålet mitt er: hvis problemet er relatert til brikkesettet, vil det si at hovedkortet mitt (Asus A7N8X-X) ikke takler NEC brennere? DVD-brenneren klarer heller ikke å lese bootdisker så jeg tenkte først det var hardware relatert, men den siste brenneren var jo splitter ny..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagt inn nvidia sine IDE drivere (husker ikke helt om det følger chipset driverene eller hva det er) Men mener å ha lest for lenge siden at man bør fjerne haken for IDE drivere, de winxp bruker var bra nok. En kamerat av meg hadde hatt trøbbel med dvd-brenneren sin, NEC det også (husker ikke modell) men etter å ha fjernet ide-driveren så funket det.

Endret av ken8
Lenke til kommentar
Hvordan fikk du reinstalert windows med defekt cd-rom?

Har btw og problemer med min NEC dvd-brenner, men det er mere intærnt..

motoren som styrer laseren går for langt..

7235890[/snapback]

Jeg har en unattended CD som gikk fint å bruke. Men etter Windows var installert klarte den ikke å lese den..
Lenke til kommentar

Jeg husker ikke helt hvordan du fjerner ide-driverene faktisk :) Du får ikke hindret windows i å installere driverene?

Er ikke 100% sikker at dette er feilen, men kan jo prøve å se om det funker.

Hvis du har alt du trenger på D: kan jo en formatering av c: og legge inn alt på nytt være et siste forsøk.

Får håpe du slipper det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...