int20h Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Crackere forsøkte å få Wikipedia-brukere til å laste ned malware ved å advare mot Lovesan/W32.Blaster. Les mer Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Nå er det vel ikke akkurat wikipedia et sted som man bør laste ned sikkerhetsoppdateringer fra. Jeg hadde i alle fall aldri gjort det, kan hende det er bare meg? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Enig med deg, ^fmj. Man laster ikke ned sikkerhetsoppdateringer fra Wikipedia. Godt å se at linkene ble fjernet fort. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Kan de ikke bare sperre for direktelinking til exe-filer fra wikipedia da? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Wiki(pedia) angrepet av malware? Hvis jeg linker til malware i Word, er maskinen min angrepet av malware? Wiki er heller ikke synomymt med Wikipedia. Endret 7. november 2006 av RattleBattle Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Kan de ikke bare sperre for direktelinking til exe-filer fra wikipedia da? 7234950[/snapback] Hadde det hjulpet i dette tilfellet? "Nedlastingen av "patchen" skulle gjøres fra det tilsynelatende Wiki-relaterte domenenavnet, wikipedia-download.org." Det framstår ikke klart om det bare ble lenket til siden, eller lenket direkte til filen, men jeg tror de kunne klart seg fint (i betydningen spredt ormen effektivt) om de bare fikk lov til å lenke til siden. AtW Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Vel heldigvis blir slikt som dette oppdaget og fjernet relativt fort, pga de mange millionene som bruker Wikipedia hver dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå