TSP Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Folkene over på twcenter.com roser i dag en bruker som kaller seg repman, men det er ikke fordi han er moderator, nei, han har nemlig laget den første modden tilgjengelig for hele spillet Medieval 2 Total War. Modden blir kalt for Deus lo vult og tar for seg tre ting: -Gjør alle faksjoner spillbare, unntatt aztecs, papal states og slaves. -1år = 1 turn. (I stedet for 2 år = 1 turn) og: - additional field cost script: each army this means any army (only army, not diplomat or spy or killer or merchant/princess/priest) even without characters outside an settlement cost 1000 each turn on home territory and 2000 on enemy territory, its independent on the size of the army) One character in it results still in the same penalty (1000/2000). 2 characters in the army double the penalty (2000/4000) and so on. You can see the difference in the treasure display in the right corner in the moment of the start of a turn: the number drops immediately a certain value (maybe masked by another effect) Last ned Last ned 2 Last ned 3 Modden gjør kun noen enkle modifikasjoner med noen tekstfiler, men så er det jo litt spesiellt å få komme med den første modfikasjonen til Medieval 2 Total War noensinne. Den samme fyren har og lagt ut en del tekstfiler fra spillet for de som vil se på eventuelle muligheter for enkel og rask modding, men likevel er det ikke sikkert at alle endringer gjort i denne tekstfilen vil ha noen endring på spillet. http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=67451 Last ned Last ned 2 Endret 12. november 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 hmm. Har lyst til at det skal være 0.5 eller 1 år mellom hver turn, men det andre er jeg mindre intresert i. Du skulle ikke vite hvordan han fiksa det? dersom det er en tekst fil så skal det jammenmeg moddes! Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Det er mulig jeg er litt treig, men slik jeg har sett det, så går det i sommer/vinter syklus, og karakterene eldres et år etter to turns. SÅ jeg skjønner ikke helt greia. Forøvrig kan det meldes at spillet er helt fantastisk. Lenke til kommentar
DeZtr0 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 hmm. Har lyst til at det skal være 0.5 eller 1 år mellom hver turn, men det andre er jeg mindre intresert i. Du skulle ikke vite hvordan han fiksa det? dersom det er en tekst fil så skal det jammenmeg moddes! 7234791[/snapback] antar det er som The Strategy-player henviste til i går i denne diskusjonen "start_date 1080 summer end_date 1530 winter timescale 1.00" men i denne moden så er det også andre filer så vet ikke om det er flere filer som må modes for at det skal virke. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Det tror jeg ikke. Modden hans inkluderte jo flere ting. Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Sånn jeg ser det, er ikke denne modden for meg. Så lenge den ikke endrer character aging, så er det jo egentlig bare at du ser årstallene rulle, samt at det er sommer ene året, og vinter det andre.. Vel, og dobbelt så mange turns i Camapaign, det er jo noe. I tillegg vet jeg ikke om den betale for å forflytte tropper egentlig er noe særlig, blir helt svi i starten av spillet. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Men om jeg har forklart godt nok kan du jo selv fikse så det blir flere turns og droppe det andre Lenke til kommentar
Moondawg Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Sant nok, og takk for alle innspill, TSP. Tror jeg kjører en helt vanilje campign sånnn først, at det går litt raskt gjør ingenting akkurat nå. Så får jeg se litt senere hva som må fikses på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå