Gå til innhold

Kjop av baerbar med norsk tastatur i USA!

Anbefalte innlegg

Jeg har suttet og fundert en del, og har funnet ut at jeg burde nesten kjope meg en baerbar pc mens jeg er her borte, der jeg kan redigere bildene mine uten aa ta helt over vertsfamiliens pcer. P

Pcer er ogsaa veldig mye billigere her i USA. Vi snakker gode pcer til under $1000, mens Norge selges den samme pcen for over 15 000 kroner.

Men det er et lite problem.. Jeg trenger norsk tastatur, ellers saa er det til ingen nytte for meg naar jeg kommer hjem. Saa har noen av dere en anelse om det er en mulighet for aa faa en baerbar med norsk tastatur i USA, med en amerikansk pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt en laptop tidligere. Da fikk jeg med amerikansk tastatur, siden de ikke hadde flere norske tastatur på lager og jeg ikke ville vente til de fikk norske før jeg fikk pcen. De ettersendte den norske tastetoppen. Var forholdsvis enkel å bytte. Renger med at andre merker har en lignende løsning.

Hvilket merke tenker du på? Ta kontakt med med produsenten/en webshop som fører merke. Er mulig de kan hjelpe deg...

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt begge mine IBM laptoper i USA, og kjøpt norsk tastatur når jeg kom hjem. Veldig enkelt å bytte, skru ut 4-5 skruer, ta ut en flatkabel og sett inn det nye.

Selv med mva og frakt er IBM'er mye billigere i USA, men se opp for rabattprogrammene for studenter og firmaer med avtale. Disse får maskinene til tilnærmet samme pris.

Lenke til kommentar
Ok, det jeg tenker paa er at om jeg skal kjope en pc fra USA, og kjope et norsk tastatur naar jeg kommer hjem istedenfor. Funker det?

7236269[/snapback]

Så lenge tastaturet har vanlig utforming, så har det jo ikke noe å si hva som faktisk er tegnet på hver tast. Betydningen styres jo ikke av det og ingen ser vel på tastene når de skriver? :D

Jeg kjenner en kar som har tysk laptop. I tillegg til å mangle æ.ø og å, så har z og y byttet plass, men det betyr ikke at hvis jeg skriver på den, så skriver jeg z der jeg ønsket å skrive y og vice versa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...