Gå til innhold

Prosjekt: Lost The Movie, del 1 ferdig!

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nå oppe i 1 time og 40 minutter. Der kommer jeg til å gi meg, så får noen andre fortsette der jeg slapp om de ønsker det.

Filmen kompileres i dette øyeblikk, og jeg gir beskjed når den er tilgjengelig på en viss svensk nettside.

Filmen starter i 1999, og går kronologisk frem til første ekspedisjonstur på øya. Fordi Pinnacle var frustrerende å jobbe med, vet jeg ikke hvordan det endelige resultatet blir før jeg har den ferdige filen, men jeg antar at det blir vellykket. Spesielt interessant var det å klippe sammen scenen rundt flystyrten. Jeg har synkronisert dette med en god del hendelser som gir et bilde fra flere synsvinkler.

Lenke til kommentar

Ser du er tilnærma ferdig, men eg svarer likevel.

Cun: Finner ikke ut hvordan jeg kan bruke xvid. Har prøvd et hav av forskjellige formater, codec og varianter innenfor der igjen, men blir aldri fornøyd.
Burde kanskje nemnt dette i den andre tråden din, beklager det: Den enklaste måten å få bra resultat med XviD på er å kanskje å bruke AutoGK. Det har eit enklare oppsett enn kva ein får om ein bruker XviD via andre program, og bruker alltid 2-pass encoding utan at ein treng gjere noko spesielt for å få det til.

(Redigert: Ein eksporterer då som DV AVI eller ukomprimert AVI frå Studio, og bruker denne fila i AutoGK.)

Er det umulig å bare joine klippene og beholde originalkonvertering forresten?
Kanskje AviSplit kan gjere dette.

Når vi først er inne på emnet om videoprogram, jeg bruker Adobe Premiere, men er masse videofiler jeg har (deriblant LOST) som jeg ikke får importert inn i programmet fordi jeg får feilmelding "unsupported audio rate in file". Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?
Litt OT, men likevel:

Det er kanskje VBR, og kanskje PPro ikkje støtter det. Du kan t.d. opne fila i Virtualdub, velge «Direct stream copy» frå Video-menyen og «Full processing mode» frå Audio-menyen og so lagre på ny. Då vert den lagra med akkurat same videostraum, men med lyden endra til PCM (ukomprimert). Vil tippe at det fungerer.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Har prøvd med avi-splitt, men neimen om det ville virke. :p

Hvis divx-filen jeg mekker nå blir dårlig, (ja, nå har den hold på i 14 timer og er 1 time og 7 minutter ut i filmen), så lagrer jeg ukomprimert og konverterer råfilen etterpå.

Takk for tipset. :)

Edit: Filen er 1,2 GB med spilletid 160 min.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...