834HF42F242 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Starter denne tråden fordi jeg kom på et morsomt prosjekt jeg vil gjennomføre, og opplyser om at det er klarert med, Aalton. Lost - The Movie ###At trådstarter linker torrentsider er ikke klarert med, Aalton og fjernes fra posten da dette havner under piratkopiering### *Torrent i seg selv er ikke ulovlig, og jeg anså det at folk skulle få se resultatet som en del av prosjektet. Film tilgjengelig på svensk nettsted. Resultatet ble en DVD-R på 4GB tittulert Lost - The Movie. - Hilsen neitakk* Hva går prosjektet ut på? Prosjektet er enkelt. Jeg skal redigere hele "Lost"-serien sesong 1 og 2 til 2 filmer. Alle flashbacks pluss mindre relevante scener vil bli kuttet bort, slik at all handling foregår på øya. Hver sesong av Lost vil da, om jeg får det som jeg vil, fremtre som en x-timers spillefilm. Enkelte scener vil bli flyttet slik at det passer med tidslinjen. Alle flashbacks som er hentet fra øya skal nemlig være med. Filmen blir muligens kuttet oppe og nede for å få den smalere. Da forsvinner navnet på skuespillerne som dukker opp i hver episode. *Endringer* Det finnes rett og slett ikke tid til å utføre prosjektet slik det var tenkt fra bunnen av. I midlertid vil jeg så snart som mulig presentere en eksempelvideo som varer i 1 time og 53 minutter. Har noen gjort dette før? Nei, ikke såvidt meg bekjent. Det er kanskje litt rart, for det finnes folk på nettet som har funnet på det meste. Hva med norsk tekst? Det finnes norske tekstfiler for alle episodene, så det eneste som kreves for å få dette til er at noen orker å synkronisere teksten til min klippede "fullversjon". Hva med brudd på kopirettigheter? Offisielt sett er dette noe jeg putler med for meg selv. Om det skulle finnes en stjålet fil av min redigerte versjon tilgjengelig på Internett fordi jeg ved et uhell deaktiverte brannmuren og fikk innbrudd på datamaskinen, vil den aldri kunne kobles til andre personer enn IP-adressene til dem som måtte finne på å ha denne filmen tilgjengelig i sin bittorrentklient. Dette prosjektet er et rent forsøk, som går ut på å stadfeste hvordan Lost vil kunne oppleves dersom det presenteres i filmformatet. Når jeg er ferdig, gjenstår det å se om prosjektet er vellykket eller ikke. Jeg holder dere oppdatert underveis med fremgangen. Endret 10. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Enig med ctv. Gleder meg til å få se resultatet! Men er ikke dette en utrolig stor jobb? Lenke til kommentar
VeGe Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Interessant, keep us updated;) Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Syns det er en særdeles god idé. Kan gi en helt ny opplevelse av Lost vil jeg tro, å se alt det øy-relevante i sammenheng. Bra at du tenker å flytte om på diverse scener så de passer inn i tidslinjen. Endret 7. november 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
rareben Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Høres meget bra ut. En slik film er det vi trenger i den eviglange pausen som kommer om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar
yuo are smart Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Kommer ikke dette til å ta veldig lang tid? Uansett. Lykke til! Gleder meg til å se resultatet. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har funnet ut at det går relativt raskst å klippe det, mens det derimot er prosessering som tar tid. Jeg er åpen for forslag til gode program som kutter og limer sammen AVI lossless uten konvertering. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Stiller meg litt skeptisk til å kutte vekk mange av tilbakeblikkscenene som ikke foregår på øya. Mange ganger har vesentlige poenger blitt understreket og forklart via dem som relatert til det som skjer på øya. F.eks., vi vil ikke forstå hvorfor Locke plutselig begynner å få problemer med å gå når han og Boone finner flyet i sesong 1. Men det skal bli veldig spennende å se hva du får til ut av dette Endret 7. november 2006 av cun Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Jeg ser den problemstillingen, Cun. Samtidig er det mange hint på øya om at Locke har vært lam. Scenene fra flyplassen skal forresten inn i starten, og der ser vi Locke i rullestol. Utfordringen blir altså å klippe det hele sammen slik at det gir mening. Samme fenomen har vi med Ringenes Herre. Boken inneholder mange ting som er kuttet i filmene. Men filmen gir mening for nye, mens den kan være irriterende for de som har lest bøkene... Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Scenene fra flyplassen skal forresten inn i starten, og der ser vi Locke i rullestol. 7238117[/snapback] Det kan være en fin løsning. Samle alle de "beste" klippene fra flyplassen i én scene først, så kan Lost-introen komme. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Det jeg har startet med nå er en custom intro i kurrant lost-stil. Så begynner første scene med Desmond som slipper ut av fengsel. Vi følger hele den historien helt til dagen før Desmond kommer for sent inn til telleren. Da blir det en overgang til flyplassen hvor vi ser alle karakterene sjekke inn, og vi følger dem på flyet. Så er det tilbake til Desmond og drapet på stranda. Når han kommer for sent inn og magneten går amok, går det over til flystyrten. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Høres ut som en god idé. Utrolig artig å fikle med tv-serien sånn Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Utrolig gøy ja, men det ser ikke ut som min godt klokkede AMD3000+ med 1GB ram, PCIE Saphire x700-kort og Pinnacle Studio 10 installert duger... Hjeelp! hehe... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Pinnacle Studio duger stort sett ikke til noe som helst. Siste gang jeg bruker det i Emesis. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Opplever at thumbnails plutselig ikke passer med klippet, og at konvertering ofte tar ekstremt lang tid. Ikke en gang Windows Movie Maker bruker så lang tid. Vet du om raskere program? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) Adobe Premiere, kanskje? Jeg har ikke så mye peiling på det, ettersom jeg har vært for slapp til å snike meg vekk fra Pinnacle Studio. Muligens Sony Vegas? Du kunne jo spørre i Videoredigering og video om hva som egner seg best til et prosjekt som detta. Endret 8. november 2006 av cun Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Når vi først er inne på emnet om videoprogram, jeg bruker Adobe Premiere, men er masse videofiler jeg har (deriblant LOST) som jeg ikke får importert inn i programmet fordi jeg får feilmelding "unsupported audio rate in file". Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Og on topic: Syns denne ideen din høres mer og mer spennende ut nå neitakk. Ettersom du omorganiserer scenene helt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Kan bli spennende dette ja. Cun: Finner ikke ut hvordan jeg kan bruke xvid. Har prøvd et hav av forskjellige formater, codec og varianter innenfor der igjen, men blir aldri fornøyd. Er det umulig å bare joine klippene og beholde originalkonvertering forresten? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Det veit jeg dessverre ingenting om. Igjen, spør i videoredigeringsforumet. De har som oftest greie på sånne ting (jeg burde også lære meg det). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå