Aiven Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 To svært enkle og kjappe oppskrifter Kokte egg: Du trenger: liten kjele egg skje 1. Fyll kjelen med vann og kok opp. 2. Legg hvert enkelt egg nedi med skjeen (jeg får plass til 6 egg i min. 3. Når alle eggene er oppi, skal alle eggene være under vann, etterhvert lærer du deg å koke passe mengde, men tøm av om det når randen. 3. La koke i 10 min. 4. Tøm av vannet i vasken. 5. Hell kaldt vann over eggene og la stå et minutt (da slipper de lettere skallet og er ikke for varme for kjøleskapet). 6. Putt i kjøleskapet 7. Spises som de er eller på brødskiva, i salater osv. Jeg mauler to stk til frokost, ca hver dag. tips:Om du vil kan du koke opp vannet i en vannkoker og helle det i kjelen, det er raskere. Bløtlagte havregryn: Du trenger: havregryn (eller fruktblanding med mye havregryn) vann eller melk, etter smak. 1. Fyll en dyp tallerken/bolle med utvalgt kornmasse. 2. Tapp vann (melk) over, til det står opp til toppen av grynene. Du må enten helle sakte, eller i flere omganger. 3. La stå over natten. Spises neste morgen, med melk eller yoghurt naturell. Mange har vært skeptisk til denne, men det smaker havregrøt rett og slett og gir mindre oppvask. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Nå er vel hverken tortillas, pita eller ost spess sunt da men.... godt kan jeg gå med på 7243628[/snapback] Er ikke ost ganske sunt? 21% protein, 21% fett (hvor mye som er umettet vet jeg ikke) og 0% karbohydrater er vel det som pleier å være standard? Her er et tips til energidrikk, godt før, under eller etter trening: The Best Do-It-Yourself Energy Drink Known Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Zethyr: her er næringsinformasjon for en standard Norvegia ost ifra Tine. Næringsinnhold per 100g energi 1458 kJ (351 kcal) protein 27 g karbohydrat 0 g fett 27 g kalsium 800 mg 100 %' fosfor 550 mg 69 %' sink 4,0 mg 27 %' vitamin A 300 µg 38 %' riboflavin 0,3 mg 19 %' vitamin B12 1,7 µg 170 %' ' av referanseverdien Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hmm Tunfisk rett ut av boksen var helt middels, smakte rett og slett dårlig kylling :> Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg tror jaggu jeg skal begynne å spise kjeks med en boks tunfisk som mellommåltid. 29 gram proteiner pr 100 gram. Koster fem kroner, husker ikke hvilket merke. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Prøvde en ny og ganske så velsmakende middag i dag. Jeg tror nok den er bra med tanke på deffing også. Det skal sies at den ligner ganske mye på Kyllingkjøttdeig middagen i første post. Den eneste forandringen er at jeg har byttet ut pastaen med salat. Så hvis dere mot formodning er usikre på hvordan dette skal lages (det er veldig enkelt) så er det bare å sjekke i første post. Handleliste: 1 pk Den Stolte Hane Kyllingkjøttdeig (den eier prior sin kyllingkjøttdeig, mer proteiner, mindre fett, mindre iblandet vann) 1 pk Salatblanding, eller man kan selvsagt blande salat selv etter eget ønske. Synes bare disse ferdigpakkene er enkle og greie. 1 glass med Dolmio pastasaus Det jeg gjør er at jeg spiser halvparten først, for så og varme opp resten om 2-3 timers tid. På denne måten får man to gode måltider ut av matlagingen. Endret 4. januar 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Hvordan varmer du det opp? Er dette mulig å gjøre med kjele, langpanne og stekepanne som eneste kjøkkenutstyr? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Hvordan varmer du det opp? Er dette mulig å gjøre med kjele, langpanne og stekepanne som eneste kjøkkenutstyr? 7645674[/snapback] Trenger jo ikke varme opp hvis du synes det er like greit å spise kaldt. Jeg liker varm mat, derfor varmer jeg opp. Det eneste du trenger for salatvarianten er stekepanne, og stekespade. Veldig greit sånn sett [edit] Varmer bare kyllingkjøttdeigen i mikrobølgeovnen. Ikke salaten Endret 5. januar 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 En ekstremt enkel kyllingrett: 1. Hel/halv ferdigstekt kylling (ta av skinnet hvis du er hardcore) 2. En pose ferdigsalat 3. En pakke med brun ris 4. Noe brød og litt fetaost for å få en bedre smak på det hele. Lenke til kommentar
erikb Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ser denne tråden er noe gammel, men jeg tar den opp igjen... Har aldri spist tunfisk før i kveld, åpnet en boks og stekte den raskt i pannen med litt olje og grillkrydder. Smakte helt greit, og jeg fikk i meg hele greia. Jeg ble sykt mett, med tanke på at det bare var en boks . Enkelt og raskt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå