Gå til innhold

Opplåsning av BB5-mobiler fra Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KVTL: Det trådstarter her mener (tror jeg) er at gsmteknikk nå kan låse opp disse mobilene for deg - noe som før ikke har vært lett. Og det ser det jo ut som de kan.

 

Programmet på toppen er noe helt annet :).

7235647[/snapback]

 

Det programmet de henviser til er det programmet jeg linket til der.

 

For å sitere fra dere egne sider:

 

NB! Programvaren støtter  ikke alle mobiler/operatører. Skulle din telefon vise seg å være umulig å låse opp  kontakter vi deg  i forbindelse med at vi kansellerer din  bestilling.

 

Det er dette som står under K800i på slutten.

 

Tviler sterkt på at de har klart dette, da hadde det nok vært en fix andre steder også (les andre unlock forum).

 

Dessuten har ikke Cruiser eller SETools kommet med noen løsning.

 

Hvis de kunne ha låst opp en K800I ville jeg mene at ma nhadde hørt det andre steder på nettet også.

Lenke til kommentar

http://www.gsmteknikk.no/shop/product_info...products_id=413

 

Du ser ikke nøye nok.

 

Det som står ØVERST er reklame for en helt annen del av siden. På linken jeg gir deg her så står det spesifikt at de nå kan låse opp K800i. Og dette er lagt inn kun for et par dager siden, så det er noe helt nytt noe.

 

De ville ikke reklamert med at de kunne låse opp dersom de ikke kunne det. At de skriver at ikke alle mobiler kan låses opp betyr vel at noen firmwarer og operatørsperrer ikke går..

Lenke til kommentar

Ser du litt lenger ned så står det at programvaren de sender deg ikke åpner alle telefoner.

 

Men uasnett er jeg skeptisk, siden det ikke står noe om det på andre unlock forum (spesielt internasjonale) og at ingen andre har funnet en løsning for dette enda. Ihvertfall ikke ordentlig.

 

Jeg tror neppe de har tilgang til EMMA III (high level ?) som du må ha for å få åpna disse med programvare.

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til dette og da særlig siden jeg ikke har lest noe sted at BB5-modeller fra Nokia er "knekt" enda, så derfor jeg lurte om noen hadde erfaring med dette. Det eneste jeg kan se for meg for å gjøre det plausibelt at de kan låse opp f.eks. en Nokia 6233 eller en SE K800i er at de har tilgang til et offisielt serviceverksted sitt utstyr. For man trenger jo kun å oppgi imei-nummer til Telenor, Netcom osv.. for å motta en opplåsningskode med disse mobilene. Men så blir jeg skeptisk igjen når de legger til at man trenger datakabelen som følger med mobilen for å låse den opp, noe man ikke må når man bestiller låsekoden fra mobiloperatørene. :hmm:

 

Kanskje det er takket være deres samarbeid med TalkMore de har fått tilgang til utstyr andre som driver med opplåsning av mobiler ikke har, men ser ikke for meg at de kan være de eneste i verden som kan låse opp disse mobilene..

Lenke til kommentar
KVTL: Det trådstarter her mener (tror jeg) er at gsmteknikk nå kan låse opp disse mobilene for deg - noe som før ikke har vært lett. Og det ser det jo ut som de kan.

 

Programmet på toppen er noe helt annet :).

7235647[/snapback]

Å låse opp nyste Nokia telefonene (BB5) er det bare 2 som klarer. Operatøren + en mann som jeg ikke husker navnet på(Og han har ikke offentliggjort noe enda).

 

Du ser ikke nøye nok. :tease:

Lenke til kommentar
Hvis Gsm teknikk skriver opp mobiler de kan låse opp, så stemmer nok det:) Er jo bare å stikke innom butikken i Oslo, og hvis det ikke funker, så betaler du ikke.

7245565[/snapback]

De kan kanskje låse opp K800i, SE har jeg ingen anelse om, men nyere Nokia modeller derimot, kan GsmTeknikk IKKE, jeg gjentar: IKKE låse opp disse modellene!

Lenke til kommentar

Selv ikke vanlige SE verksted har tillatelse til å låse opp SE K800i uten operatørens samtykke.

 

Har man tilgang til EMMA III med de rette rettigheter så kan man låse opp SE K800i. Men jeg tror neppe GSM Teknikk innehar noe slikt.

 

Så nei, SEK800i eller Nokia BB5 utgaver kan låses opp pr. dags dato.

 

Dessuten så hadde det nok stått andre steder også, som er seriøse innen opplåsning.

 

Et stort minus i boka til GSM Teknikk det her :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...