Gå til innhold

DV anbefaling maks 4000kr dv in/ut


Anbefalte innlegg

Trenger en godt DV kamera til barnehagen kona jobber i.

Eneste krav er igrunn dv inn og ut og at det er brukervennlig.

noe mer kommer jeg ikke på.

 

sett på GS180, men fant ut at det ikke hadde dv inn.

De har ingen dvdbrenner så er avhengig av å få det ut på tape igjen.

 

Har Panasonic andre gode i dette prissiktet? Maks 4000kr altså. Helst litt skal helst ha et enkelt program (pinnacle f.eks) og firewire kort for 4000kr

 

forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger en godt DV kamera til barnehagen kona jobber i.

Eneste krav er igrunn dv inn og ut og at det er brukervennlig.

noe mer kommer jeg ikke på.

 

sett på GS180, men fant ut at det ikke hadde dv inn.

De har ingen dvdbrenner så er avhengig av å få det ut på tape igjen.

 

Har Panasonic andre gode i dette prissiktet? Maks 4000kr altså. Helst litt skal helst ha et enkelt program (pinnacle f.eks) og firewire kort for 4000kr

Det er ikke for hype Panasonic, men det er jo en mulighet å kjøpe f.eks. Panasonic NV-GS37 og en ekstern DVD-brenner (evt intern, hvis det er mulig å skru på maskinen de skal bruke). Da får du med et ganske greit program, og mange brennere har også DVD-authoring-programvare... Tror det er bedre enn å forlange DV inn på kameraet. Panasonic kan også bruke USB2.0 til tilkoplingen, og kabler følger også med.
Lenke til kommentar
Det er ikke for hype Panasonic, men det er jo en mulighet å kjøpe f.eks. Panasonic NV-GS37 og en ekstern DVD-brenner (evt intern, hvis det er mulig å skru på maskinen de skal bruke). Da får du med et ganske greit program, og mange brennere har også DVD-authoring-programvare... Tror det er bedre enn å forlange DV inn på kameraet. Panasonic kan også bruke USB2.0 til tilkoplingen, og kabler følger også med.

 

Helt enig her! Gå til anskaffelse av ekstern brenner! :)

Lenke til kommentar
Det er ikke for hype Panasonic, men det er jo en mulighet å kjøpe f.eks. Panasonic NV-GS37 og en ekstern DVD-brenner (evt intern, hvis det er mulig å skru på maskinen de skal bruke). Da får du med et ganske greit program, og mange brennere har også DVD-authoring-programvare... Tror det er bedre enn å forlange DV inn på kameraet. Panasonic kan også bruke USB2.0 til tilkoplingen, og kabler følger også med.

 

Helt enig her! Gå til anskaffelse av ekstern brenner! :)

7234880[/snapback]

 

Om jeg sier at de ikke skal ha dvd da... de skal ha dv inn og dv ut pga at de skal kunne vise fra kameraet....

Lenke til kommentar

Eit av dei nemnte Sony-kameraa då? Det billegaste kameraet til Panasonic med DV-inn er NV-GS300, og det ligg vel litt utanfor budsjettet dykkar. Akam.no har testa Sony DCR-HC24, som er tilnærma identisk med HC26 (link fører til samanlikning, forskjellar står i feit skrift), sett bort frå at det ikkje har DV-inn og nokre andre småting. HC35 veit eg ingenting om, men Sony plar vere ganske gode.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
Eit av dei nemnte Sony-kameraa då? Det billegaste kameraet til Panasonic med DV-inn er NV-GS300, og det ligg vel litt utanfor budsjettet dykkar. Akam.no har testa Sony DCR-HC24, som er tilnærma identisk med HC26 (link fører til samanlikning, forskjellar står i feit skrift), sett bort frå at det ikkje har DV-inn og nokre andre småting. HC35 veit eg ingenting om, men Sony plar vere ganske gode.

Du kan sammenlikne spesifikasjonene til Sony-kameraene med DV-inn her og spesifikasjonene til JVC-kameraene med DV-inn ved å gå hit og markere GR-X5EX og GR-D650EY, da får du også med GR-D370EY. Den førstnevnte er antakelig litt dyr, men det kan være du finner den til en bra pris et sted. Alle disse kameraene har tilfredsstillende bildekvalitet, og er nokså enkle og greie å bruke, men det blir jo bedre jo lenger opp på prisstigen du går...

 

Personlig synes jeg da det må være mye greiere å få filmen på DVD enn på en DV-tape, men dem om det.

Lenke til kommentar
Eit av dei nemnte Sony-kameraa då? Det billegaste kameraet til Panasonic med DV-inn er NV-GS300, og det ligg vel litt utanfor budsjettet dykkar. Akam.no har testa Sony DCR-HC24, som er tilnærma identisk med HC26 (link fører til samanlikning, forskjellar står i feit skrift), sett bort frå at det ikkje har DV-inn og nokre andre småting. HC35 veit eg ingenting om, men Sony plar vere ganske gode.

Du kan sammenlikne spesifikasjonene til Sony-kameraene med DV-inn her og spesifikasjonene til JVC-kameraene med DV-inn ved å gå hit og markere GR-X5EX og GR-D650EY, da får du også med GR-D370EY. Den førstnevnte er antakelig litt dyr, men det kan være du finner den til en bra pris et sted. Alle disse kameraene har tilfredsstillende bildekvalitet, og er nokså enkle og greie å bruke, men det blir jo bedre jo lenger opp på prisstigen du går...

 

Personlig synes jeg da det må være mye greiere å få filmen på DVD enn på en DV-tape, men dem om det.

7274477[/snapback]

 

ser ut som det blir hc26e, virker greit og enkelt. skal prøve å se om jeg finner det til en billig penge et sted i byen. de ønsker heller det enn via en nettbutikk. (trenger ikke å høre argumenter mot eller for.. det har jeg nok av selv :-))

 

 

takker

Lenke til kommentar

hei.

 

Jeg kjøpte HC-46E i mai iår til 3995kr på Japanfoto.

Europeisk versjon ikke skandinavisk men forskjellen er vel bare bruksanvisningen.

har sånn ca. 7-8t med film til nå og jeg må si meg meget fornøyd.

Kunne bare tenke meg litt mer opptisk zoom men bortsett fra det er både bildekvaliteten, størrelsen og funksjonene til den prisen meget bra vil jeg si.

 

Batt.kapasitet på 2 timer noe som også er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...