trondwiii Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hei! Jeg er ganske ny her og ser etter ny LCD Skjerm. Falt for ViewSonic VX2245wm, etter mye titting. Denne skermen er jo relativt ny, så jeg lurer på om noen har erfaringer med den? Takk;) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg hadde nå valgt denne, ser på den selv! Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Edit: ALLE 22" ws har samme TN panel fra Che Mei. Det er jo som kjent den klart viktigste delen i en skjermen. Derfor er det lite trolig att bildekvaliteten er bedre enn på samsung skjermen, som koster ca. 800 kroner mindre. Der for synes jeg den Viewsonic skjermen rett og slett er litt i overkant dyr i forhold til hva slags skjerm det er. Endret 7. november 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Nå må du huske på at ALLE 22" WS skjermer visstnok har samme panel, type TN. DVS att bildekvaliteten nok ikke er så veldig overlegen ij forhold til f. eks. samsung.Den Viewsonic var litt vel dyr i forhold til specs synes jeg. 7237661[/snapback] Hva sier han? staljin Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Litt dårlig post det der, ja. Prøver igjen: ALLE 22" ws har samme TN panel fra Che Mei. Det er jo som kjent den klart viktigste delen i en skjermen. Derfor er det lite trolig att bildekvaliteten er bedre enn på samsung skjermen, som koster ca. 800 kroner mindre. Defor synes jeg den Viewsonic skjermen rett og slett er litt i overkant dyr i forhold til hva slags skjerm det er. Lenke til kommentar
trondwiii Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Men den eldre modellen, 2235wm har ikke i-pod docker, usb-porter,lydutgang eller minnekortleser.. Men det er vel ikke vits i å kjøpe en skjerm med alt dette når du har alt det på pcen? dessuten liker jeg ikke i-pod Og det at 2245wm fløy nesten 500 kroner opp i pris Så nå står valget mellom 2235wm og samsung 225bw. vanskelig for å bestemme seg. syns viewsonic'en har stiligere design, men DVI-porten støtter ikke HDCP, som er meget framtidsrettet. samsungen har TCO03 mens 2235 har TCO 99 (spiller sistnevnte så stor rolle)? Og en ting til er at jeg ikke trenger høyttaler på skjermen når jeg har bra anlegg kobla til pcen! 2235 har høyttaler, 225bw har det ikke. dessuten er samsungen noen hundre kroner billigere. Så ser ut som det blir en samsung.. dessuten har de to som har lagt ut erfaring på prisguide.no blitt stort sett fornøyd med denne skjermen. Endret 7. november 2006 av trondwiii Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Dinside.no har nylig testet Samsung-skjermen her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=356016 Lenke til kommentar
trondwiii Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har lest testen:) Det er en skjerm som passer for meg. Skal kjøpe den i morgen. Så det ble ikke noe av viewsonic'en.. hehe.. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Forskjellen på skjermer som selges i dag med TCO 03 og 99 er att de som er 99 gjerne er svarte. Altså har svart ramme. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Har ikke annet å si enn at Samsung skjermen er helt rå Trust me ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå