Moksha Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Fikk hjelp her i forrigår med å huske å plugge i en strømkabel på hovedkortet. Funket kjempebra så jeg spilte dataspill i flere timer i strekk. Men sent på kvelden så bare krasjet den (slo seg helt av, og startet på nytt). Den gjorde et par forsøk der den krasjet igjen før den klarte det og windows startet opp og jeg kunne bruke den igjen. Jeg tenkte den kanskje var litt varm eller noe, så jeg lot den være i fred en stund før jeg forsøkte og spille litt, før den krasjet etter ca. 15 minutter. Nå var den ikke like villig til å våkne. Kom til windows-oppstart greiene noen ganger, men ikke lenger. Tenkte den skulle få en god natts søvn som jeg, men den var likedan neste dag. I mellom oppstartsforsøkene så jeg en blå skjerm melding som var en "windows stop message" med PF-list not loading eller noe sånt. Den blinket bare kjemperaskt forbi. Prøvde med safe mode i dag, og da kræsjer den ganskje raskt (mens masse linjer suser forbi skjermen). Prøvde med en "recovery-CD", som jeg forøvrig installerte Win XP professional fra, og den sier den da vil formatere harddisken min, og blabla. Når jeg kommer til "windows konfigurerer ditt system. dette vil ta noen minutter", så virker det som den fryser. 15 min og ikke noen endring. PCen består av nye deler til 15000 så installasjonen gikk temmelig raskt opprinnelig. Noen anelse hva det kan være? Hardware eller software? Endret 6. november 2006 av Moksha Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Kan du kanskje lage en liste over hva systemet ditt består av? First guess: disken! Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har listet opp delene i min PC i min profil. forøvrig så har jeg et Scythe støydempingskabinett (som gjør at harddisken passer i CD/DVD-slot) fra Microplex. Jeg hører knapt den 150 GB Raptor disken, men den blir kanskje for varm der inne? Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Prøv en annen strømforsyning. Gamle pc'en min begynte på samme viset, fattet ikke hva det var. Tilslutt klikket strømforsyning helt og svidde hovedkort. Lån en strømforsyning for å bare prøve. Det var mitt tips. Takk for meg edit: Går alle viftene dine? Endret 7. november 2006 av The-Flu Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Jeg har fått lest feilmeldingen ordentlig nå. Den sier PFN_LIST_CORRUPT. Jeg har to harddisker, og uansett om jeg bare bruker én så får jeg den feilen... Minne? Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Tenkte på en ting... aner ikke om det har noe å si.... Men, den recovery-CD'en jeg har installert XP fra lånte jeg fra jobb. En type CD som leveres med Siemens-datamaskiner. Vil denne CDF'en funke like bra på min selvbygde maskin? Den har garantert andre spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Jeg hørte et rykte om at å bruke en recovery-CD (for windows XP) som er beregnet på et spesielt maskin oppsett er helt dust hvis du har en hjemmebygd PC. Stemmer det? Og kan det være kilden til mine problem? Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Jeg fikk han som satte sammen maskinen for meg til å installere Win XP fra en ordentlig CD slik at det ikke skulle bli mere tull. Det funket kjempebra! ..........I allefall den kvelden han var der, og så neste dag var maskinen like vrang igjen. jeg fikk tips om å fjerne en minnebrikke, for å sjekke om bare en av dem virket som de skulle. Det funker så langt i alle fall. men det har ikke blitt utsatt for en lang kveld med dataspill ennå heller Så... for å sjekke så kjørte jeg et program som heter MemTest. (ikke memtest86). Jeg kunne kjøre det i Windows. Kjørte det i omtrent en halv time og ingen feil funnet. Hvis jeg putter i den andre minnebrikken og får testen den og det viser feil.... er det grunn nok til å returnere den til butikken da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå