PTRN Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Er det noen her som har prøvdå lakke en pc med hammer lakk? Er det no fett? Tenkte jeg skulle lakke pc`en i dag seh... Eller burde jeg bruke vanlig glatt istedenfor hammer lakk? :smile: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hammer lakk?? Hva mener du? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Det er sånn lakk som har en slags ujevn overflate... Eller burde jeg bare bruke vanlig glatt lakk eller sånn quick lakk som man sprayer på? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg brukte sort matt hobby-lakk fra biltema i går (kun 35kr/boks). Jeg tok av fronten på Brenneren og DVD'en og lakket de med meget godt resultat. Noen tips: 1. Rengjør flaten godt og la den tørke skikkelig 2. La flaten helst stå kaldt men ikke i minusgrader. (Grasjen er ok) Boksen bør være romtemperert. Lufta bør være ren og støvfri. Sørg for god utlufting. Det beste er å lakke utendørs eller i en åpen garage når det er 0-10C, vått og relativt vindstille. 3. Spray med jevne og tynne strøk. La det tørke et kvarter til en halvtime mellom hver gang du lakker. 4. Etter 2-3 lag bør det være så tykt at du ikke ser underlaget. Etter 4-6 lag er du ferdig. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 16:26, skrev Simen1:Jeg brukte sort matt hobby-lakk fra biltema i går (kun 35kr/boks). Jeg tok av fronten på Brenneren og DVD'en og lakket de med meget godt resultat.Noen tips:1. Rengjør flaten godt og la den tørke skikkelig2. La flaten helst stå kaldt men ikke i minusgrader. (Grasjen er ok) Boksen bør være romtemperert. Lufta bør være ren og støvfri. Sørg for god utlufting. Det beste er å lakke utendørs eller i en åpen garage når det er 0-10C, vått og relativt vindstille.3. Spray med jevne og tynne strøk. La det tørke et kvarter til en halvtime mellom hver gang du lakker.4. Etter 2-3 lag bør det være så tykt at du ikke ser underlaget. Etter 4-6 lag er du ferdig. Mener dette blir å overdrive, spesielt hvis du tenker på å lakkere cd-rom/dvd/brenner etc. Du skal være veldig "kresen" hvis du må gjennom alle de punktene. Det er da min mening :smile: Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg har et gammalt chieftek kabinett fra før casemoding ble no særlig poppis som jeg har lakka sort. Sort matt kjøpt på biltema.. 2 feita lag, og det ble bra! og er fremdeles bra i dag... selv om kabinettet gikk av med pensjon for 1 år siden! :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Ja, jeg er kanskje litt kresen, men så blir det jo knall-bra også da. Det blir sikkert ok om du slakker litt på fremgangsmåten, men det kan jo også bli seende litt hjemmelaget ut om du f.eks får støv på flaten eller du glemmer å vaske den først sånn at lakken flasser av etterpå. God utlufting er ikke så nøye for det du skal lakke men for å ikke bli løsemiddelskadet. Mulig jeg er kresen her, men jeg foretrekker å gjøre det sikkert og bra når jeg først er i gang. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Har du lakkert hele kabinettet? BTW, hvilket kabinett? Hadde ikke du ELLE-XP? Kan si at jeg også er litt kresen, særlig hvis det er i størrelse på et cd-rom deksel f.eks. - da er jeg nøye :smile: Sier ikke at jeg ikke var nøye når jeg lakkerte Chieftec kabinettet mitt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 LasseAndreK: Mitt Elle XP er sort fra før, så jeg lakkerte kun de hvite CDrom-frontene. Jeg har også et gammelt AT-kabinett her og en 15" som jeg tenkte å øve meg på. Men er ikke sikker på om jeg gidder å sløse lakk og tid på det. Hvis jeg prøver det ut, og blir fornøyd så tenker jeg å ta den hvite 17"eren min etterpå. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 22:16, skrev Simen1:LasseAndreK: Mitt Elle XP er sort fra før, så jeg lakkerte kun de hvite CDrom-frontene.Jeg har også et gammelt AT-kabinett her og en 15" som jeg tenkte å øve meg på. Men er ikke sikker på om jeg gidder å sløse lakk og tid på det. Hvis jeg prøver det ut, og blir fornøyd så tenker jeg å ta den hvite 17"eren min etterpå. Stilig! Men du refererer til lakking av skjerm, har et spm. angående det. Selve skjermen sitter jo fast i dekslet, så jeg får jo bare lakkert "bak-delen", ikke selve rammen. Eller? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 22:22, skrev LasseAndreK:Stilig! Men du refererer til lakking av skjerm, har et spm. angående det. Selve skjermen sitter jo fast i dekslet, så jeg får jo bare lakkert "bak-delen", ikke selve rammen. Eller? Mest trolig kan du bare sku noen skruer for å løsne bakdelen. Så er det et par skruer til og vips så har tatt av fronten også :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 På mine skjermer Eizo F56 17" og Goldstar ??? så kan man kun ta av bakdelen. Fremdelen tenkte jeg å lakke uten montere løs, men kun ved å maskere glasset med tape og papir. Den åpne bakdelen maskerer jeg ved å tape fast en avis eller to. Får se om jeg maskerer knappene og powerlyset eller om jeg lakker det også. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 22:26, skrev Anders Leipsland: Quote: Den 2002-11-11 22:22, skrev LasseAndreK: Stilig! Men du refererer til lakking av skjerm, har et spm. angående det. Selve skjermen sitter jo fast i dekslet, så jeg får jo bare lakkert "bak-delen", ikke selve rammen. Eller? Mest trolig kan du bare sku noen skruer for å løsne bakdelen. Så er det et par skruer til og vips så har tatt av fronten også :smile: Trur desverre bare man kan ta av bakdelen. Men hvis tetter skikkelig, vil det vel gå bra? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Lakka InWin-kabinettet mitt med mørk blå Hammerite. Eneste forarbeidet jeg gjorde var å matte med fint sandpapir og tørke vekk støvet med tynner. Smurte på med kost. Resultatet ble ganske stilig. Minner litt om 6-8HK Færd som stod i den gamle snekka mi. :smile: Men det er noe ordentlig klin å holde på med og det renner hvis du legger på for tykke lag. Gardiner på kabinettet er ikke stilig. Neste nå blir å bytte ut fronten med et eller annet. Forskalingsfinér som i maskinkassa kanskje? Savner både snekka og sjøen. :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå