Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende mail til bruker@lyse mislyktes

Anbefalte innlegg

Jeg har en jeg skal få tak i som har lyse og bruker lyse sin mail adresse, det gjør ikke jeg men har nett fra lyse, og smtp.ntebb.no bruker jeg som utgående server for mail. Men jeg greier ikke å sende mail til de med adressen [email protected]

Nå har jeg prøvd flere ganger til flere personer uten at det lykkes. Det har funka før er bare nå i det siste at ingen kommer igjenom...

Noen andre som sliter med det samme?

*beklager skrivefeil, jeg aner ikke hvordan jeg får skrift o.l større på ie(noe som gjør at det er vanskelig å se på tven)*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en jeg skal få tak i som har lyse og bruker lyse sin mail adresse, det gjør ikke jeg men har nett fra lyse, og smtp.ntebb.no bruker jeg som utgående server for mail. Men jeg greier ikke å sende mail til de med adressen [email protected]

Nå har jeg prøvd flere ganger til flere personer uten at det lykkes. Det har funka før er bare nå i det siste at ingen kommer igjenom...

Noen andre som sliter med det samme?

*beklager skrivefeil, jeg aner ikke hvordan jeg får skrift o.l større på ie(noe som gjør at det er vanskelig å se på tven)*

7233536[/snapback]

lysebrukere har vel "brukernavn@lyse.net", og ikke lyse.no?

Lenke til kommentar
Prøv å bruk smtp.lyse.net som utgående.

Enkelte ISP'er tillater ikke at folk utenfor deres nett bruker deres smtp-servere.

7234212[/snapback]

Ja mente .net

Er noen litt eldre mailer jeg skal svare på.

Har snakket med NTE og de sier jeg skal bruke smtp.ntebb.no og ikke lyse sin.

Det har funket før... er liksom den siste uka det ikke funker

(om det er .no eller .net husker jeg ikke... men samma det vell når jeg ikke får svart på mail derfra)

Lenke til kommentar

Hei.

Hvis du sitter på lyse sitt bredbånd, så må du bruke smtp.lyse.net som utgående epostserver. Det kan hende andre utgående epostservere vil virke, men neppe med en smtp-adresse.

Eventuelt så kan du ringe kundeservice på Lyse, så kan jeg gi deg samme svaret der. ;)

Edit:

Legg gjerne med litt mer info om hvilket program du bruker og hvilken feilmelding du får også.

Endret av TForrest
Lenke til kommentar

Endringer har skjedd siden det i oppsettet hos lyse. Det er blitt strengere med hvilken mailserver du kan bruke. Forsøk å sett opp outlook til å benytte seg av tidligere nevnte utgående epostserver, send en testmelding, og se om ikke dette hjelper på.

Kan hende du må sende den gamle mailen på nytt, dersom denne fortsatt ligger inne med gamle innstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...