Gå til innhold

Ny telefon til ca 1500 kr

Pangaea

Anbefalte innlegg

Min gamle Siemens M55 tok kveld igår. Trenger derfor ny. Har null oversikt over mobilmarkedet nå, så hadde vært fint med noen tips.

Har ikke lyst å bruke syke mengder med penger. Tenkte rundt 1500, men kommer litt an på hva jeg får for det. Har Chess abonnement fra før, så vil helst ha en uten ab.

Trenger ikke alle mulige slags funksjoner. Men hadde vært digg med MP3-spiller og et greit kamera. Pluss om den i tillegg ser noenlunde kul ut og ikke er en stor klump (som fx M55). Kanskje det viktigste er at det er små sjanser for mange og grove feil på den. Vet det er mange som sliter med tlf med feil, så vil helst unngå det.

Håper dette var nok info til at noen smarte hoder her kan komme med noen gode tips :)

Kommer med mer info om jeg kommer på mer, eller det trengs mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett littegrann kan det se ut som prisen blir litt i lavest laget. Hva om jeg vrir opp til 2000-2500, har dere noen anbefalinger da?

Har sett litt på

Samsung X700

Samsung X820

Sony Ericsson K610i

Sony Ericcson K750i

Sony Ericsson W300i

Sony Ericsson W700i

Sony Ericsson Z710i

Hvilken er best av disse? Evt andre jeg bør tenke på?

MP3-spiller er ikke et "must", men hadde vært digg. Hører Nokia fortsatt har mange feil på sine telefoner, så er litt skeptiske til dem. Men om dere mener de har noen kongetlf er det bare å si fra.

Lenke til kommentar
Har sett litt på

Samsung X700

Samsung X820

Sony Ericsson K610i

Sony Ericcson K750i

Sony Ericsson W300i

Sony Ericsson W700i

Sony Ericsson Z710i

Kan tilby deg følgende priser på telefonene uten operatørsperre med 1 års garanti.. jobber hos forhandler.

Samsung X700 - Leverandør har ikke denne modellen

Samsung X820 - kr. 2899,-

SE K610i - kr. 2599,-

SE K750i - kr. 2399,-

SE W300i - kr. 2199,-

SE W700i - kr. 2699,-

SE Z710i - kr. 2499,-

Dette er altså priser uten operatørsperre.

Hvis du derimot tar abonnementet ditt fra chess og kommer til oss i Telenor kan jeg tilby deg følgende priser med 12 mnd. bindingstid på f.eks abonnementet Superminutt:

Samsung X700 - kr. 599,-

Samsung X820 - kr. 1499,-

SE K610i - kr. 1099,-

SE K750i - kr. 999,-

SE W300i - kr. 799,-

SE W700i - kr. 1399,-

SE Z710i - kr. 1299,-

si ifra om du er interessert ;)

Lenke til kommentar

Vel, med tanke på at alle jeg sjekket var billigere hos Komplett tror jeg ikke det nei ;)

Men tar gjerne imot tips om hva som er best. Var innom Expert idag. De hadde litt dårlig utvalg, men fikk testet en SE W810i. Tåpelig de ikke har dem på så man kan få testet menysystemet :roll: Men syns det var voldsom lyd i knappene. Er dette vanlig? Hørte veldig godt når jeg trykte på dem...

Lenke til kommentar

Hvis du kan gå litt opp i pris får du denne http://www.gsm.no/gsm/produkter/nokia/mobi...okia_6233_black til rundt 2000 med chesspris. Kanontelefon som har fått mye skryt. Bra skjerm, bra mp3-spiller (må dog kjøpe mer minne).

Evt http://www.gsm.no/gsm/produkter/sony_erics...0i_urban_silver

SE K610i. Smekker 3G til 1850kr.

Jeg ville styrt unna W300i - får veldig plastikkfølelse av den telefonen, selv om den gir mye for pengene. Dårlig kamera er det også på den.

Har forsøkt w810i, og er enig i at tastene knatrer litt, men dette er en tilvenningssak. Etter en helg likte jeg telefonen veldig godt.

Endret av mezz
Lenke til kommentar

Har sett en del på SE K610i. Den ser ganske så bra ut, og fikk bra omtale på amobil. Hva tenker dere om den?

Er det trygt å handle på gsm.no? Så chess linket til siden så vil tro de er noenlunde pro, men så ikke helt topp ut sidene deres. Førsteinntrykk er viktig... Noen som vet om de har bra service? Om det skulle bli trøbbel med telefonen og jeg må returnere, vil jeg helst ikke ha masse krøll. Og slik jeg forstår det er det mange som må returnere telefoner nå til dags.

Hvordan er Nokia 6233 i forhold til SE K610i?

Edit: Stod i testen (tror jeg) at det ikke gikk an å skru av meldingslyder via profil. Stemmer virkelig dette? I så fall er dette en ikke uvesentlig bakdel siden jeg studerer på UiO. Ikke så kult om mobilen ringer eller piper midt i en forelesning...

Går det an å legge inn fødselsdagsdatoer med alarm for andre enn de som er i telefonlista? Dette gikk ikke på min forrige telefon, og det var et savn.

Endret av Pangaea
Lenke til kommentar

En venninne av meg har K610i - hun er veldig godt fornøyd. Batteritiden er god, og menyene er raske og responsive. Minus er at den ikke har radio...

6233 har enda bedre oppløsning på skjermen enn K610i (stort pluss, mener jeg). I tillegg er kalenderen litt bedre etter min mening. Kan vise påminnelser og kalenderoppføringer i standby/front. Kjekt. I tillegg er den lynrask og ser veldig bra ut. :) Personlig synes jeg denne virker mer solid enn K610.

Begge har 3G, samt god musikkspiller, 2mpix-kamera uten autofokus. 6233 tar opp bedre video (VGA-kvalitet) og har også stereohøyttalere. :)

Nå har jeg ikke brukt 6233 aktivt selv, men synes det høres merkelig ut at man ikke kan slå av meldingslyden. Det finnes jo uansett en "lydløs"-profil som er helt stille. På nokia (i hvert fall gamle nokiatelefoner) gikk det jo også an å definere egne profiler. Jeg hadde f.eks en som het "skole" som var lydløs bortsett fra at jeg hadde på vibrasjon. Vil tro at denne muligheten er tilstede i dagens Nokiaer også.

Hvis du vil lese mer om 6233 og K610i anbefaler jeg deg å ta en tur inn på GSMarena: http://www.gsmarena.com/nokia_6233-review-98.php

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k610-review-95.php

Fyldig og gode anmeldelser - samt mye om menysystemet.

Når det gjelder gsm.no så har alle jeg kjenner som har chessabo handlet der - ikke hørt noe negativt. Virker proft.

Lenke til kommentar

Takker for tips. Etter litt mer test-lesing tror jeg jeg går for K610i. Den blir litt billigere også. Noen som har store invendinger?

Godt å høre det virker trygt å handle på gsm.no. Leste litt på kundesenteret deres igår, og det så egentlig helt greit ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...