rockingchair Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Heihå Er det mulig å gjøre en fil korrupt? Isåfall hvordan gjør man dette. Jeg skal brenne en mp3 på en cd - men vil gjøre fila uleselig før den brennes. Er dette mulig? Lenke til kommentar
Legion Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 ja, men hvorfor? uanestt, du kan åpne den i f.eks notepad, slette/skrive litt (eventuelt veldig mye) her og der - lagre og vips! korrupt. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 ja, men hvorfor? uanestt, du kan åpne den i f.eks notepad, slette/skrive litt (eventuelt veldig mye) her og der - lagre og vips! korrupt. 7233364[/snapback] Prøvde, for stort og for treigt. Dessuten så skulle det ganske mye til før det ble "korrupt" heter. Hvorfor? Man kan skylde på teknikken, dersom det ligger en fil der, som tilsynelatende er slik den skal være. Men som ikke fungerer. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 hehe, er vel bare å ta en annen fil da? ta feks en eller annen .exe fil sett filnavnet til detduskalha.mp3 og vips.. den vil ikke fungere på cd plata.. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 hehe, er vel bare å ta en annen fil da? ta feks en eller annen .exe fil sett filnavnet til detduskalha.mp3 og vips.. den vil ikke fungere på cd plata.. 7233451[/snapback] men filen er ikke korrupt fordeom :!: Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) .MP3 tåler veldig mye urenheter pga. at det er streamingformat som må tåle å miste pakker underveis. Filen blir aldri ubrukelig, men man hører mer og mer hakk/artifacts i lyden jo mer man tuller. .ZIP tåler derimot ingenting. Hvis man forandrer på én byte i filen (enten forandrer eller tar vekk), så blir den ubrukelig. Hvis du zipper MP3-filen, kan du gjøre den korrupt ved å kun endre én byte. Endret 6. november 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Men da er det jo zip-filen som blir korrupt og ikke mp3-filen... ? Endret 7. november 2006 av moskus Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Men da er det jo zip-filen som blir korrupt og ikke mp3-filen... ? 7235184[/snapback] Riktig, men da mp3-filen er kodet om til zip vil du ikke klare å få ut MP3-filen igjen uansett. Men trådstarter - Hvilken nytteverdi har dette?? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hmm... Høres ut som en kreativ variant av "Jeg har gjort leksa, helt sant! Men bikkja mi tygde den i filler, du kan få se alle papirbitene om du vil". Lenke til kommentar
hernil Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hmm... Høres ut som en kreativ variant av "Jeg har gjort leksa, helt sant! Men bikkja mi tygde den i filler, du kan få se alle papirbitene om du vil". 7235798[/snapback] den var ikke dum du :!: Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2007 Hmm... Høres ut som en kreativ variant av "Jeg har gjort leksa, helt sant! Men bikkja mi tygde den i filler, du kan få se alle papirbitene om du vil". 7235798[/snapback] den var ikke dum du :!: 7236717[/snapback] Det er mye innleveringer på email fortiden, og dere aner ikke hvor ofte det kan høres "men jeg sendte den jo?!?!? Hva var egentlig adressa igjen?" Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hvorfor vekke til livs en halvt år gammel tråd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå