Simpy Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Har nettopp leid leilighet med inkludert ADSL, som tilkobles med en vanlig nettverkskabel. PC'en skal stå i andre enden av leiligheten, og det hadde vært mye lettere med en trådløs tilkobling. Har ikke muligheten til å forandre på tilkoblingstypen, da det er utleier som står for det. Er det mulig å koble ADSL-kabelen til en trådløs omformer ( aner ikke hva det heter ) slik at jeg slipper å strekke kabelen over gulv og gjennom dører? I så fall, hva slags type utstyr trenger jeg da? Og vil det være et sikkert nettverk? Så ikke noe om dette i FAQ'en, men det er mulig jeg er for uvitende om slik til at jeg overså det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Kjøp en trådløsrouter eller et aksesspunkt og krypter. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 ja, dette er fullt mulig. Og også ganske normalt. Modemet man får fra telefonselskapet tilbyr sjeldent trådløs overføring, så derfor tyr de fleste til ett eget trådløst aksesspunkt (kall det router/switch/whatevah). Du må kjøpe: - aksesspunkt. Dette kobles til nettverkskabelen som allerede ligger i huset. (altså der modemet/routeren fra internettleverandøren står). - trådløst nettverkskort til din pc (med mindre du har dette fra før) Lenke til kommentar
Simpy Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Takk for svar! Så f.eks. denne vil være ok? Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 ... men treig. kjøp heller en switch med 802.11g eller super g når du først er i gang. Lenke til kommentar
Simpy Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Noen spesifike forslag? <-- n00b Lenke til kommentar
Simpy Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Ingen? Vær så snill? Lenke til kommentar
it2005 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Linksys er generelt stabile, enklest med aksesspunkt, og ikke ruter. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Med mindre du har 100 mbit bredbånd, som jeg tviler sterkt på at du har, så fungerer den du linket til fint. Eneste grunnet til å velge en kjappere løsning er viss man skal overfører store filer mellom 2 pc'er, og til sånt er uansett trådløst tilnærmet ubrukelig. Lenke til kommentar
Simpy Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Ok, takk for all hjelp, setter veldig stor pris på det! Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Du må også ha et trådløst nettverkskort på PCen for å koble den til aksesspunktet. (sjekk om du har et som er innebygd;) Lenke til kommentar
gather Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Du må også ha et trådløst nettverkskort på PCen for å koble den til aksesspunktet. (sjekk om du har et som er innebygd;) 7243187[/snapback] Han må jo ikke nødvendigvis det, han kan jo faktisk bare bruke to aksesspunkt så fremt de støtter bridge En annen løsning å se på kan jo være for eksempel homeplug, men jeg kan ikke uttale meg om evt. hastighet og ytelse på slikt da jeg ikke har prøvd det. Men det er sikkert en del på forumet som har gjort det så et lite søk bør gi deg svar. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 (endret) det er ingenting galt med http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=320042 såvidt jeg kan se, forstår ikke hvorfor Håkki kritiserer den? Hver eneste pc som skal koble seg til trenger nødvenidgvis et trådølst nettverkskort. De fleste bærbare har dette innebygd, og til stasjonære får man kjøpt både kort og usb-pinner som fungerer ypperlig. F.eks. denne usb-greia vil jeg tippe fungerer ypperlig (har ikke testa da, så jeg vet jo ikke). Fordelen med usb-trådløs-greie (kom ikke på noe bedre navn) er at den enkelt kan flyttes fra maskin til maskin hvis det skulle bli aktuelt.. Endret 8. november 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå