Smaug Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei Etter at jeg installerte SP1 til Win XP får jeg ingen respons ved å "ping <ip>" på nettverk? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Mulig det er en Bug i SP 1, har opplevd det samme. Lokale tilkoblingen forsvinner, network wizarden virker ikke osv. Jeg endte opp med å reinstallere XP, system restore, for så å installere SP 1 på nytt. Nå virker alt bra. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Den innebygde firewall'en i xp har en tendens til å slå seg på etter en installasjon av sp1. Properties "My Network Places" -> Properties "Local area connection" -> Advanced -> Huk vekk boksen... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Et problem er jo at local area connection ikke vises. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Da har du ikke nettverkskort installert... Vet ikke om noen andre måter som local area connection ikke vises... Sjekk i device manager, om nettverkskortet er funnet og installert med rette drivere. Høyreklikk på My computer -> Mangage (behandle) Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Instigator: XP SP1 installer tryner ofte, ms har jo vært ute å sagt at ca. 20% av alle installasjoner vil enten tryne, gjøre pc ustabil eller fucke alt. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Quote: Den 2002-11-11 20:27, skrev CrZy_T:Instigator: XP SP1 installer tryner ofte, ms har jo vært ute å sagt at ca. 20% av alle installasjoner vil enten tryne, gjøre pc ustabil eller fucke alt. Og det føler jeg egentlig oppsummerer ganske så mye! Nei takke meg til W2000 + SP3. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Min erfaring med XP og 2000 er at begge er svært stabile, og jeg har nesten aldri sett problemer med å installere XP eller legge inn SP1. Problemer skyldes ofte ukurant/ikke kompatibel maskinvare. Før installasjon bør man alltid kjøre kompatibilitetssjekk, slik: winnt32.exe /checkupgradeonly. Se også http://www.microsoft.com/hcl/default.asp og http://www.microsoft.com/windows/catalog. Oppgrader også BIOS før du begynner. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Har du sjekket i "Device Manager" om nettverkskortet er innstallert og om det virker skikkelig? Lenke til kommentar
Smaug Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Ja har ikke noe problem med å finne de andre maskinene med navn. Det er bare litt surt at spill som bruker IP til å kommusisere ikke finner hver andre. (IPX fungere) Nettverkskortet fungerte fint før oppgraderingen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Avinstaller kortet, fjern alle protokoller. Last ned ny driver (eller en eldre versjon, dersom du har den siste, og den ikke virker), og legg inn alt på nytt. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 ?? Får du brukt IPX og local network connection finnes ikke?? Hvis dette er tilfellet (?) , så gjør forslaget over... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå