traveler Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hei. Skal kjøpe meg e6400, og trenger i den sammenheng anbefalinger til hovedkort. Har lite erfaring med klokking, men har kanskje lyst til å prøve meg litt frem denne gangen. Skal egentlig brukes til det meste. Fra ripping, decoding og selfølgelig litt spilling. Har en Noctua NH12 cpu kjøler som jeg har tenkt å fortsette å bruke. Så er avhengig at det er plass til denne i forhold til chipset og ramplassering. Skal bruke xfx 7900 gt og 2x1GB ddr2 ocz 6400 gold xtc 800MHz. Synes også og huske å ha lest at dette minne byr på problemer med bl.a. ett av gigabyte kortene... Har lest litt i diverse tråder for å få litt oversikt. Men blir for usikker på hva som er ett fornuftig valg. Men har begynt å skjønne at ett hovedkort som er bra til en e6600 ikke nødvendigvis fungerer like bra med e6400. På forhånd takk for anbefalinger. Lenke til kommentar
GeneralSvae Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 - https://prisguiden.no/product.php?productId=46551 Lenke til kommentar
traveler Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 - https://prisguiden.no/product.php?productId=46551 7236128[/snapback] Dette er faktisk ett av kortene jeg vurderer. Har nå 3 "kandidater": Asus P5B Asus P5B DLX/WIFI-AP Gigabyte GA-965P-DS3 Da jeg egentlig ikke har behov for hverken wifi eller 2 x pci-e 16x. Har det da noe for seg å velge Asus P5B DLX/WIFI-AP foran Asus P5B? Er det annet på deluxe utgaven som gjør den en fordel¨å velge foran P5B? Hva med Gigabyte kortet. Noen som har erfaring hvordan dette er i forhold til asus kortene? - Lenke til kommentar
GeneralSvae Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Lest at VCore på P5B kan være veldig ustabilt til tider, men aner ikke om nyere BIOS-versjoner har fiksa på det. Ellers tillater P5B DLX FSB opp mot 650, mens P5B stopper på 400. Igjen, nyere BIOS-versjoner kan ha endret disse verdiene. Anbefaler at du kontakter noen med mere greie på disse kortene. Lenke til kommentar
traveler Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Lest at VCore på P5B kan være veldig ustabilt til tider, men aner ikke om nyere BIOS-versjoner har fiksa på det. Ellers tillater P5B DLX FSB opp mot 650, mens P5B stopper på 400. Igjen, nyere BIOS-versjoner kan ha endret disse verdiene. Anbefaler at du kontakter noen med mere greie på disse kortene. 7236899[/snapback] Noen som vet om problemet med ustabil VCore er løst på P5B med nyere bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå