Gå til innhold

Hjelp til design av side (skrifttyper o.l.)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det er godt å ha dere på designdelen av diskusjon.no, trenger litt hjelp.

 

Holder på å lage en hjemmeside til en kamerat som skal selge div. motordeler, understell, felger, verktøy (?) o.l. Altså "maskinært".

Her velger jeg mest sannsynlig en vanlig meny til venstre med kategorier (motor, understell, dekk/felg osv) og annonser/info til høyre, rimelig standard layout (hvis ingen kan komme med noe spennende nytt noe da).

 

Som dere kanskje skjønner er ikke design min helt sterke side, dette med fonter, oppstilling o.l. så jeg bare lurer på om dere kan hjelpe meg på følgende punkter (og evt. legge til enda mer dere syns jeg burde bruke):

 

* Hvilken font bør jeg bruke, burde vel ha noe "maskinelt" som minner litt om motor, men som ikke er vanskelig/tungvint å lese

 

* Hvilke farger jeg burde bruke, han sa han ville ha en lys side som gjerne fanger leserens interesse (joda, lettere sagt enn gjort tenker jeg da...). Farger på linker o.l. også?

 

* Hvilken stil burde jeg følge? Stilrett med rette linjer hele veien, vurderte litt å kjøre rammer pga. speed på siden, men vil gjerne unngå dette siden jeg syns rammer er damn stygt.

 

* Effekter. Dette er kanskje et vanskelig spørsmål som jeg heller burde ta stilling til senere, men sånn hover på td-er e.l, altså når man holder over en kategori så lyser den litt opp e.l. Hva syns dere generelt om sånne ting?

 

Håper på litt god feedback her, for jeg er spesielt dårlig på det her å starte med designingen. Kodingen er forsåvidt ferdig, mangler bare å få den til å se bra ut.

 

Takker for alle relevante svar som kommer inn, vet det er mange her med gode portfolier på dette området, så er bare å komme med tanker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje bruke noe mørkeblått på siden? Uansett. Hvorfor ikke gjøre ferdig siden du allerede har først? Kjopogselg. Den kan slå godt ann hvis du bare engasjerer deg litt. I over 2 måneder har ingenting skjedd der ;)

7233156[/snapback]

 

Hehe, tror det var du som spurte om dette forrige gang også ;)

 

Saken er som sagt den at joda, det prosjektet skal gjenopptas med store forandringer (spesielt på design biten), men akkurat nå har jeg nok med allmenn påbygging fordypning i matte og fysikk, så prøver bare å tjene litt levepenger underveis... :)

 

Mørkblått som bakgrunn da mener du, og heller ha div's med meny og main som en lys farge?

Skrifttyper? :)

Lenke til kommentar

Hmm.. var en god side å starte på det der :)

 

Mulig det bare blir Verdana, enkelt og greit + rimelig grei stil.

 

Syns du jeg burde bruke Verdana på linker også?

Overskrift på annonser, hva der, er det Verdana jeg burde holde meg til gjennom hele siden hvis jeg velger det?

 

Vet at det ikke er noe fasit på dette, og kommer til å prøve meg ut, men fint med input også :)

Endret av kimla
Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg ville prøvd meg med verdana overalt, men for at ikke linkene skal bli veldig like overskrifter og annen tekst bør du ha en god og tydelig bakgrunn ved linkene. Skal linkene forresten være vertikalt eller horisontalt?

 

Håper også virkelig at du bruker god tid med å lage headeren på siden, hvis du skal ha det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...