xELIz1 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 hei, jeg bygger min første pc nå men finner ikke ut hvordan jeg skal koble frontutgangen til hovedkortet. Har et SB 4.7 lydkort. Sitter her med et koblings skjema som ikke stemmer helt med det så står på kablene fra karbinettet. så det jeg trenger hjelp til er at dere sier hvor kablene skal.... Kablene fra karbinettet: Ear R Ear L mic in mic vcc Ground Return L Return R koblingskjema for hovedkortet AC_97.bmp Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 ingen som vett? Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 hei, jeg bygger min første pc nå men finner ikke ut hvordan jeg skal koble frontutgangen til hovedkortet. Har et SB 4.7 lydkort. Sitter her med et koblings skjema som ikke stemmer helt med det så står på kablene fra karbinettet. så det jeg trenger hjelp til er at dere sier hvor kablene skal.... Kablene fra karbinettet: Ear R Ear L mic in mic vcc Ground Return L Return R koblingskjema for hovedkortet AC_97.bmp 7232901[/snapback] Tja... ikke helt lett denne her. Savner noe jeg også. Du har sikkert kommet like langt som meg: NC = No connect /No contact eller noe sånt. Ear R = Line Out R Ear L = Line Out L Mic in = Mic2-L Mic Vcc = Mic Pwr Ground = AGND Return L og R = ? Savner liksom L og R retur. På tegn. (øverste linje, leser jeg Agnd, NC, blank, NC og NC. Det nærmeste jeg kommer må å sjekke ut den som er blank. Mulig det er jord for L og R ground. Om ikke så burde det gå ann å bruke AGND (Analog Gnd) Og kortet ditt hadde ikke integrert lydkort? Ofte har jo dagen kort egne rader for front lyd/mic + reset, HD-lampe og det (følger Intel sin front connector standard) Kan jo google etter den (eller sjekke manualen for et HK som har slikt) Kan dessverre ikke være mer behjelpelig. Lykke til. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg ville koblet Return L og R til AGND. Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 (endret) fant en manual på nette, samme hovedkort bare at det var litt bedre pga det hadde sli vett ikkje om det er rett men slenge det inn fordeom... går jo ikke ann å koble 2 kabler på en inngang manual.bmp Hovedkort Endret 7. november 2006 av xELIz1 Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 noen andre forslag? Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 fant en manual på nette, samme hovedkort bare at det var litt bedre pga det hadde sli vett ikkje om det er rett men slenge det inn fordeom... går jo ikke ann å koble 2 kabler på en inngang manual.bmp Hovedkort 7238758[/snapback] Dette her skulle ikke være lett. Du snakket om et SB 4.7 kort, og nå et hovedkort. Prøver du nå å koble til front-lyd på HK i stedet for? Om det er det du prøver på så ville jeg prøvd følgende: (husk også at lyd og lyd-jord mest sanns. ikke vil skade noe om du kobler feil... endel verre med 5v og gnd dog) Prøv følgende: Ear R - Line Out R (ser at denne mangler, men det kan være en feil i manualen) Ear L - Line Out L mic in - mic2 mic vcc - micpwr Ground - Agnd Return L - BLine_Out_L Return R - BLine_out_R Kan ikek helt skjønne hva BLine er for noe, B? Bround...? Men, logisk sett så burde Bline være jord siden de kun snakker om lyd under det punktet i manualen, samt at de er merket med blått. Er det også riktig å forstå at kablene du har på kabinettet er 7 løse kabler (og ikke en 10pins konnektor? Men, som nevnt så gjør du ingen skade om du skulle koble lydkablene feil. Du får bare ikke lyd... ellers så får du L eller R lyden i motfase. (samme som ville skjedd om du byttet om + og - på høytalerkablene i stua. En høyttaler vil være i fase, den andre i motfase. Lyder litt snodig, men lyd får du ut... Igjen, lykke til! Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 ja har 7 kabler Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 ja har 7 kabler 7250677[/snapback] ok 7 løse kabler (normalt mao...) Har du prøvd noe mer? Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 sry tok litt tid før jeg fikk testet .... men det funket ikke Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 hjelper det vist eg installerer driver til det interne lydkortet og kan bruga d på frontutganen heller? så bruke eg det besta på høytalerene og kobler headsete på det dårlige? kommer det lyd på begge på likt? Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 ?????????? Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 hjelper det vist eg installerer driver til det interne lydkortet og kan bruga d på frontutganen heller? så bruke eg det besta på høytalerene og kobler headsete på det dårlige? kommer det lyd på begge på likt? 7270414[/snapback] Så du prøver å få enten et lydkort eller det intene lydkortet til å virke mot frontutgangene? Har du sjekket om det funker med det interne lydkortet og kabeloppsettet i tidl. tråd? Får du noe til virke? Som f.eks mic eller bare lyd ut... Det skal da ikke være så vanskelig.. kan ikke si at jeg har hatt slike problemer når jeg har koblet til front-utgangene... hmmm? Prøv med noen av kablene, la oss si f.eks bare lyd (og ja, legg inn drivere for det interne lydkortet). Det skal ikke være noe som må settes til front eller bak. Det er slik at dersom du har koblet inn noe i front, så er bak-utgangen disablet (minns jeg). Får du lyd ut i det hele tatt fra bak-utgangene? Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 får lyd bak ja skal installere driverene nå... Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 hmm funka ikkje å installera driveren.. Error : "HD Audio-bussdriveren er nødvendig men ble ikke funnet" hva betyr det og hva kan jeg gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 fant det ut ........ Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 (endret) funka nå men nå er det bare det intigrerte lydkortet som funke :S går det ann å bytta hvilket kort som skal være hva? klarer å få det interne på både høytalerene og headette. men det i PCI sloten funker bare på høytalerene Endret 16. november 2006 av xELIz1 Lenke til kommentar
shadowrunner Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 funka nå men nå er det bare det intigrerte lydkortet som funke :S går det ann å bytta hvilket kort som skal være hva? klarer å få det interne på både høytalerene og headette. men det i PCI sloten funker bare på høytalerene 7299755[/snapback] Headette... *pølsefingre* LOL... Så du fikk det interne til å funke med enten høytalere eller headsett? Både og eller, eller...? Regner med at headsett er i front? Er jammen litt usikker på om du kan bruke begge samtidig. Må bli noe SW greier det da evnt. (eller disable det interne). Men HD-audio? En av de nye hovedkorta med HD-audio. Det høres da bedre ut enn SB kortet ditt. Jeg ville brukt det interne, men mest fordi jeg ikke kjenner det SB kortet ditt så godt, og HD audio chip'n er vel blitt endel bedre enn forrige generasjon lydbrikke (AC850 type) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå