UrgeLoL Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Fant en flott side som er grei å bruke om man vil følge med på hvor mange konsoller favoritt merke ditt selger. Om det er sony, nintendo eller microsoft! Her finner man også ut hvordan spill selger. Ser forøvrig at xbox 360 snart tar igjen den første xbox'en. Tipper at jula og gears of war vil få den til å godt forbi den gamle xboxen Dette gjelder i nord amerika. Link Endret 7. november 2006 av Mgs Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Mer interessant er det kanskje at til tross for lavere salgstall enn sin forgjenger, er salget på spill nesten doblet. 13. millioner solgte 360-spill etter ti måneder mot 6 millioner spill etter like lang tid på den orginale xbox'en Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Ja, det betyr nok at det er flere gode spill til 360 enn det det var til den gamle xboxen. Men jeg ble bra overrasket over at 360 selger dårligere enn xbox. Endret 6. november 2006 av Mgs Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Mange som klager over dårlig 360-salg (at den har ligget på samme linje på gamle-Xbox'en), men det er egentlig bra med tanke på at den har manglet en eksklusiv killer app. Uansett så er http://www.nexgenwars.com en fin side å se antallet solgte next-gen konsoller på - tallene stemmer ikke helt 100% selvsagt, men skal ikke ligge så forferdelig langt fra sannheten. PS. Tror siden er nede nå for øyeblikket. Endret 6. november 2006 av Mr.FOXHOUND Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Uansett så er http://www.nexgenwars.com en fin side å se antallet solgte next-gen konsoller på - tallene stemmer ikke helt 100% selvsagt, men skal ikke ligge så forferdelig langt fra sannheten. PS. Tror siden er nede nå for øyeblikket. Siden funker fint nå, og tror tallene er nogenlunde korrekte, de tar iallefall å endrer tallet etterverdt som det kommer pressemeldinger. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hmm, siden funker i hvert fall ikke her.. Merkelig Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg tror Xbox 360 er veldig populær hos mange forhandlere nettopp på grunn av antall spill som selges. 'Attach-raten' (altså andelen solgte spill/tilbehør) ved selve kjøpet av konsollen er jo veldig høy - og det er tilbehøret mange forhandlere primært tjener penger på, ikke konsollen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Ja, det betyr nok at det er flere gode spill til 360 enn det det var til den gamle xboxen. Men jeg ble bra overrasket over at 360 selger dårligere enn xbox. 7233063[/snapback] Vel, det har jeg vært klar over hele tiden. Den største grunnen til dette er nok at salget av 360-kom litt skjev ut fra starten, det var jo praktisk talt umulig å få tak i en 360 før jul USA. MS har jo innrømmet at de hadde for få konsoller på hyllene. En systemseller har nok også noe å si, men det hadde neppe hjulpet de 2 første månedene grunnet som nenvt over. Men de tallene var fra august, og har 360 tatt like mye innpå siden da, har den nok passert sin forgjenger allerede. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Mer interessant er det kanskje at til tross for lavere salgstall enn sin forgjenger, er salget på spill nesten doblet. 13. millioner solgte 360-spill etter ti måneder mot 6 millioner spill etter like lang tid på den orginale xbox'en 7233048[/snapback] Jeg trur at det kanskje har noe å gjøre med at X360 er ikke så lett å modifisere\chippe som sin forgjenger... Er en stor verden der ute hvor veldig mye spill blir lastet ned ulovlig! Lenke til kommentar
LordShaft Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Mer interessant er det kanskje at til tross for lavere salgstall enn sin forgjenger, er salget på spill nesten doblet. 13. millioner solgte 360-spill etter ti måneder mot 6 millioner spill etter like lang tid på den orginale xbox'en 7233048[/snapback] No skal det vel sies at første xboxen var mye lettere å modde, for ikke å snakke om enkelt å få spilt nedlasta spill på! Dette har nok helt klart en del med de talla der å gjør Men jeg syns det er flott at folk begynner å betale for spilla. Noe som gjør at spillprodusentene tjener mye penger og er villig til å strekke seg lenger for oss forbrukerne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Når det er sagt, er jeg ingen markeds- eller bransjeanalytiker, men i det store og hele har jeg liten tro på at den gruppen med modifiserte xbox'er og piratspill ikke utgjør utgjør noen noen nevneverdig grad av totalt 20 millioner kunder. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Er enig med deg i prinsippet quotor, men jeg tror faktisk Xbox solgte en del millioner ekstra konsoller på grunn av moddemulighetene sine. Jeg har i hvert fall fått følelsen av at dette er unntaket fra regelen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 For meg er det ikke direkte overraskende. Med Xbox startet MS fra absolutt ingenting når det gjelder konsollmarkedet. De ofret veldig mye på å få bygd opp tilliten til folk, slik at de opprettet et marked som 360 kunne fortsette med. Og med mengden spill som 360 nå kommer med, viser vel hvor godt de har lykkes med Xbox-merket på de 5 årene. Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 På den gamle xboxen kunne man faktisk ordne slik att man kunne lagre spill innpå den... men vart litt overaska over att den gamle solgte meir enn 360'en gjør nå men er veldig fornøyd med 360 min Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Vil nok tro at mange (deriblant jeg) kommer til å bruke playstation 3 som mediacenter, og mange kommer nok til å kjøpe den nettopp på grunn av denne muligheten. Both Kuturagi and Staats have said that when running Linux, the PS3 has limitless potential to serve as a home computer, as well as a gaming device, DVD player, and digital media server. Staats told the Coloradoan, "This is not an application-limited appliance. This is a full-blown computer. There is no issue of 'can it do this or that?' It can do everything." Kilde Ser ikke ut som om at linux'en på ps3 blir begrenset på noen måte. Lenke til kommentar
Fphonex Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Vil nok tro at mange (deriblant jeg) kommer til å bruke playstation 3 som mediacenter, og mange kommer nok til å kjøpe den nettopp på grunn av denne muligheten. Both Kuturagi and Staats have said that when running Linux, the PS3 has limitless potential to serve as a home computer, as well as a gaming device, DVD player, and digital media server. Staats told the Coloradoan, "This is not an application-limited appliance. This is a full-blown computer. There is no issue of 'can it do this or that?' It can do everything." Kilde Ser ikke ut som om at linux'en på ps3 blir begrenset på noen måte. 7235049[/snapback] Hmm hørest bra ut de ja... men kan den lahe mat hehe Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Må i såfall bli virtuell mat Lenke til kommentar
teekej Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 X360 kommer til å stige og gå forbi den gamle xboxen etter jul. Med alle de gode spilla. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Men det spørs hvordan det går etter jul når leveringen på ps3 tar seg opp og butikkhyllene er fulle av den "billige" Wii. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 La oss nå holde oss til hva emnet er om. Enhver avviking heretter fører til at tråden lukkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå