Gå til innhold

Får jordingslyd i høyttalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg et sett Logitech høyttalere (2.0) bare for å ha ved PC'n. (Har mediapc som jeg bruker når jeg skal høre på musikk).

 

Men jeg får sånn durelyd i de. Lyden er der uavhengig av volumkontrollen. PC'n er jordet og høyttalerene har eurokontakt.

 

Noen forslag til hvordan bli kvitt det?

 

-C-

7232863[/snapback]

Du trenger en skilletrafo

 

K

Lenke til kommentar
Kjøpte meg et sett Logitech høyttalere (2.0) bare for å ha ved PC'n. (Har mediapc som jeg bruker når jeg skal høre på musikk).

 

Men jeg får sånn durelyd i de. Lyden er der uavhengig av volumkontrollen. PC'n er jordet og høyttalerene har eurokontakt.

 

Noen forslag til hvordan bli kvitt det?

 

K

7237655[/snapback]

Forsøkt å kutte jorda til høyttalerne?

Lenke til kommentar
Signalkabel og 220V kabel bør ligge langt unna hverandre.

7240267[/snapback]

 

Tja, kanskje en 10/20 cm kan anbefales. Men det er avhenig av hvor mye Ampere det går gjennom 230volt ledningen.

 

Det kan være at Jord som du har på signalkabelen ikke får ortlig kontakt med lydkortet ditt. (den innerste polen på jack pluggen (tror jeg jord er)).

 

Feks når jeg tok ut en jack plugg som var festet til line-in inngangen på annlegget og tok den mot tunga eller noe annet som er nært jord så kommer en summelyd...

 

Det er sikkert dårlig kontakt, prøv høytalerne på noe annet som ikke er koblet til 230v nettet (feks Media spiller). Er summelyden borte så prøv på et bærbart annlegg eller noe slikt som bruker strøm fra 230volts nettet. :ermm:

 

Kanskje Jack-pluggen (hann) er bøyd? Eller kanskje Jack ingangen (hunn) på lydkortet ditt er bøyd... :thumbdown:

 

Skjekk også om du mister stereo...

 

Husk, uten jord så kan du ikke høre en dritt. Ellers så må høytalerne dine jordes OG lydkortet for og høre noe (ikke noe du skal gjøre, bare feks viss jord på jack er ødelagt)... :confused:

Endret av narutofan
Lenke til kommentar

En måte for å konstatere at det er et jordingsproblem mellom PC'n og anlegget er å kolbe PC'n til et ikke-jordet stikk. Dette gjør du enklest ved å modde en skjøteledning ved å koble av jord der.

 

Det er likevel ikke en anbefalt permanent løsning da støyisoleringen inn og ut på strømnettet blir dårligere. Men viser det seg å løse problemet er det ikke noe stort problem.

 

space

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...