Hansforum Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det må være årevis siden jeg formaterte min pc. Hvordan gjør jeg det med Windows XP. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 skal du formatere harddiksen windows ligger på eller skal du formatere en annen hd? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det er sikkert reinstallering du mener. http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Ja jeg skal reinstallere, men først vil jeg formater den stasjonen som jeg skal reinstallere windows på. Det viser seg ikke å være helt enkelt. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Høyreklikk "Min datamaskin" > velg "behandle" > velg "diskbehandling". Skjønner ikke helt hvorfor du vil formatere disken først, du vil få tilbud om å gjøre dette under installasjonen av XP. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Ja jeg skal reinstallere, men først vil jeg formater den stasjonen som jeg skal reinstallere windows på. Det viser seg ikke å være helt enkelt. 7239275[/snapback] Har du sett på den guiden jeg linket til? Sjekk punkt 6. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 - putt i windows-cd, restart maskina - under installasjonsvinduet (hvit tekst på blå bakgrunn) får du valg om hvor du vil installere (hvilken partisjon). Det du kan gjøre er å slette alle partisjonene, for så å opprette nye. Dette er enkelt, bare les teksten på skjermen. - kan være lurt å velge "NTFS (hurtig)" formatering, med mindre du trenger FAT32-filsystemet (f.eks. hvis du ønsker linux og/eller mac på samme pc) - husk på at absolutt alle data forsvinner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå