Gå til innhold

hw.no forbredring

Anbefalte innlegg

mulig dette er vanskelig og få til men på http://www.sogamed.com forumet så er det et par geniale ting jeg har lagt merke til. for det første er du logget inn uansett om du lokker vinduet og går inn igjen senere. men det mest geniale er at når du går inn på et tråd i forumet så er det en boks under som du lett og raskt kan svare på! trenger ikke gå til et nytt vindu og annet tull.

dette er genialt, mulig dette er vanskelig og få til her men det er bare et tips :smile:

mvh Anders

Shieftec Sølv Aliminium Midi

MSI kt4 ultra-fisr

amd xp 1800

Gainword gf3 ti200

1x 512MB PC3200 DDR

120GB + 45GB IBM 7200rpm

24x og 40x brennere

Altec Lansing ACS641 :grin:

[ Denne Melding var redigert av: venomzorg på 2002-11-11 14:48 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å ha replyboksen på samme siden ville spare en del tid og bandwidth ja, men det at du blir logga ut er visstnok fordi du ikke valgte" Husk meg for 1 år" eller noe sånt når du registrerte deg. Synes forresten at dette burde bli fikset sånt at det ble lagt til en ny cookie her hver gang jeg logga inn, slik at jeg kunne slette cookiene mine nå og da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 15:30, skrev CrZy_T:

Vil jo skape mer trafikk vil jeg tro ettersom det er flere som leser en post enn folk som svarer. Den reply-boksen vil jo ta bandwidth uansett om den står på en side alene eller på samme sida som alt anna.

Tror ikke båndbredde er noe problem fra hw.no. Det er sql-sprørringene som tar tid her...

Om det foretas en sql-spørring når man trykker reply vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke sogamed.com kjent for å være spesiellt rask da...

Når det gjelder "en boks" på slutten av hver tråd der man kan skrive kommentarer er ikke det nødhvendighvis bare en god løsning. Det fører til at det er mer lettvint å poste korte beskjeder og det er tydlig å se på sogamed- forumet. Sammen med automatisk innlogging dersom man har cookies enabled gjør at det er _for_ lettvint å poste. Usannsynlig mange av innleggene består bare av:

-hl gf

-nice

-cool

-I agree/disagree

Ikke akkurat det forumet trenger akkurat...

[offtopic]

Sogamed var bedre for et år siden. Nå blir det oversvømt av nye brukere som:

-poster bullshit

-spør om de samme spørsmålene som har blitt stilt tidligere: ak eller colt?, 800 eller 1024?, xp eller 2k?

-trenger hjelp til å fixe xp- refresh rate, og lager en _ny_ tråd på det selv om det har vært besvart mange ganger.

-fjortiser som mener ex_interp 0.05 er cheat fordi CPL ikke tilllater det.

Det siste halve året tror jeg at det har vært _en_ bra diskusjon på sogamed.

[/offtopic]

Lenke til kommentar

Quote:

-fjortiser som mener ex_interp 0.05 er cheat fordi CPL ikke tilllater det.

Nå har ikke jeg satt meg inn i hva ex_interp gjør for noe, men jeg har hørt at den fører til at hitboxen til en kommer litt utenfor personen, eller "etter" om du vil. Hvis det er tilfellet vil jeg nesten si meg enig med fjortissene. Kanskje ikke direkte juks, men moralsk tvilsomt i alle fall.

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

Nå har ikke jeg satt meg inn i hva ex_interp gjør for noe, men jeg har hørt at den fører til at hitboxen til en kommer litt utenfor personen, eller "etter" om du vil. Hvis det er tilfellet vil jeg nesten si meg enig med fjortissene. Kanskje ikke direkte juks, men moralsk tvilsomt i alle fall.

Vi beveger oss vel farlig offtopic nå, men men..

bds har skrevet: Half-Life Net Code Explained Part II:

http://www.geekboys.org/docs/netcode2.php

Den er vel den mest inngående forklaringen av netcoden i hl. Det meste annet som har vært skrevet om ex_interp og andre commandoer er enten FUD eller skrevet av folk som egentlig ikke vet hva de snakker om.

bds mener at for LAN er ex_interp 0,1 det beste, men samtidig at dette ikke nødhvendighvis er det beste for online- spilling:

"As I said earlier, the important factor is to set values depending on personal choice and what your bandwidth and computer actually can handle. The Half-Life engine does a good job of making the client- and server world accurate even with low settings. In a good environment (read: LAN events) where the servers and clients actually can handle these high values the game play will get even more consistent. "

ex_interp kan over i internet- spilling til de som har lavere latency; les fiber>sdsl>adsl>ISDN>modem; ved at håndteringen blir mer nøyaktig av hvor server regner ut hvor en spiller befinner seg.

Tror egentlig det alltid hvil være slik at de som har bedre linje vil ha en relativt stor fordel. CS gir gjennom muligheten til å stille rate/updaterate/cmdrate store fordeler til de som har en rask CPU og rask linje. (noe av dette skylles i bug i måten enginen i halflife håndterer raske CPu'er, f. eks går siktet sammen fortere med en rask CPU)

I en ideell hverden for cs der alle satt på 3Ghz CPU'er og Gigabit Ethernet hadde man ikke trengt interpolation i det hele tatt, men det er ganske utenkelig med det første.

Det som er irriterende er at CPL arrangerer LAN- turneringer, og å påtvinge deres regler som er laget for best mulige forhold i LAN skal påtvinges de som spiller over internet. På LAN har man en latency på 5-20 ms mens de fleste som spiller over internet har mellom 20-120 ms.

Ettersom de fleste har ulike latency blir det unaturlig dersom alle skal spille med de samme innstillingene. For ikke å snakke om at det er forskjellige hastigheter på CPU som gjør at det ikke er naturlig at alle skal måtte spille med f.eks rate 9999, cl_updaterate 20, cl_cmdrate 20.

Verdt å få med seg er at i cs 1.6 blir netcoden endret.

-en bug i server og klient som endtret hvordan ex_interp håndterer info mellom klient/server blir fikset.

-sv_lan 1 som er 10000 blir endret til 20000

-ex_correct blir slettet

-ex_maxerrordistance 64 blir slettet

Forhåpentlig blir netcoden bedre da ved at ex_interp blir begrenset til 1/cl_updaterate. Problemet er vel da at mange kommer til å sette cl_updaterate høyt og ex_interp lavt noe som fører til at en server med 12 players må sende ut opptil 1200 pakker i sekundet. Ettersom de fleste ikke kommer til å klare dette fører det til CPU-lagg og choke.

Just my 0.02$

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...