Hawkeye1990 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Når skal jeg bruke is og når skal jeg bruke are? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 I am You are He/she/it is We/they/you are Lenke til kommentar
Hawkeye1990 Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Hva med en setning som f.eks: Because unemployment ____ very high, crime ___ high too, da? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Because unemployment is very high, crime is high too. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Du kan prøve å "bytte ut" ordene unemployment og crime med He, She, It, They osv. Det eneste som passer er "it", og da blir det altså "is". Funker bra i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Entall er "Is" Flertall er "Are" Unntaket er andreperson entall. "Are" brukes på "You" både i entall og flertall Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Forøvrig ligner disse reglene litt på bruken av was og were, hvor were brukes når du omtaler flertall, med unntak av You i høffelig form om jeg ikke husker helt feil. I was. You was. He/she/it was. We/they/You were. Den siste You med stor forbokstav er høffelig-form, omtrent som De i det norske språket; Herr. "Andersen, vil De har mer kaffe?" Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Forøvrig ligner disse reglene litt på bruken av was og were, hvor were brukes når du omtaler flertall, med unntak av You i høffelig form om jeg ikke husker helt feil. I was. You was. He/she/it was. We/they/You were. Den siste You med stor forbokstav er høffelig-form, omtrent som De i det norske språket; Herr. "Andersen, vil De har mer kaffe?" 7245931[/snapback] uhm, man sier ALDRI you was. det er I was You were He/she it was We/they/you were grunnen til at det er to forskjellige you er at you betyr både du og dere Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Slik som jeg tenkte, så er jeg ikke så stabil i engelsk nei, hehe. Men da jeg gikk i tredje på VGS hadde vi en amerikansk utvekslingsstudent som sa you was. Mulig det bare er en måte å snakke på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå