erikstein Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hei, Trenger litt råd om programvare for et lite nettverk. Skal bruke MS OS, så ikke MAS om linux engang, da de ikke klarer å lage en fullverdig Mylex Raid driver :smile:. Til saken: Har 3 maskiner i nettverk. Har 1 server som skal virke som mail/printer sever + firewall + dhcp etc. Hvilket OS burde jeg da bruke? Er snakk om en hel grei Ppro 200 maskin (dual) med scsi raid etc. Hva med microsoft.net? eller Win2k Server? Hvem er best? Skal kjøre oppsettet slik: ADSL--->server--->switch--->pc'r + at printer skal være koblet opp mot servern. Gode råd taes imot med takk :smile: Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 jeg ville faktisk ha kjørt en NT server, siden den krever langt mindre enn w2k og .NET av maskinressurser. Og det finnes jo fremdeles masse programvare som kan kjøres på NT. Og så vidt jeg husker, har NT innebygget driver for Mylex RAID :smile: Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg ville ha anbefalt .Net server, siden PPro (Pentium Pro Socet er skapt for servere. Spessielt i dual CPU. En PPro 200MHz har tilsvarende ytelse som en Pentium 266MHz og kan skjøre W2K Pro med mindre enn 12% CPU bruk vet "surfing" mellom interne programmer i Windows (Testet med ca. 90MB EDO minne) og der har P2 233 problemer meg 64MB minne... Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 .NET ? Her er minimum og anbefalt fra MS. http://www.microsoft.com/windows.netserver...quirements.mspx Ville kjørt NT om jeg var deg. Er mere "tidsriktig" med tanke på hva du har. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Ok...nå prøver jeg med Win2k adv. server, siden jeg hadde det liggende. Ang. Webserver. hva kan jeg da bruke som virker bra? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Ok...nå prøver jeg med Win2k adv. server, siden jeg hadde det liggende. Ang. mailserver. hva kan jeg da bruke som virker bra? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Ok...nå prøver jeg med Win2k adv. server, siden jeg hadde det liggende. Ang. mailserver. hva kan jeg da bruke som virker bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå