IMG_123 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Som de fleste kanskje vet, så vant Muhammed Yunus med den fantastiske banken sin nobels fredspris i år. For dere som ikke vet det, så er gir Grameen Bank små lån (mikrokreditt) til fattige mennesker som trenger hjelp. Banken låner ut penger til folk som ikke har noen sikkerhet! 95% av lånene blir faktisk tilbakebetalt! Men tilbake til saken.. Jeg er veldig interessert i Muhammed sitt prosjekt og vil vite mest mulig om det. JEg har lest en del rundt på nettet og har funnet ut at banken finnes i over 40 forskjellige land, men jeg finner ingen steder hva slags land den finnes i! Vet bare om Bangladesh.. Noen som vet hvor jeg kan finne en liste og lese mer om banken i disse landene? Det er også åpent for diskusjon! Synes dere Muhammed fortjente fredsprisen? hvorfor/hvorfor ikke? Hva synes dere om konseptet? Endret 6. november 2006 av ChrizZor Lenke til kommentar
NSFW Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Som de fleste kanskje vet, så vant Muhammed Yunus med den fantastiske banken sin nobels fredspris i år. For dere som ikke vet det, så er gir Grameen Bank små lån (mikrokreditt) til fattige mennesker som trenger hjelp. Banken låner ut penger til folk som ikke har noen sikkerhet! 95% av lånene blir faktisk tilbakebetalt! Men tilbake til saken.. Jeg er veldig interessert i Muhammed sitt prosjekt og vil vite mest mulig om det. JEg har lest en del rundt på nettet og har funnet ut at banken finnes i over 40 forskjellige land, men jeg finner ingen steder hva slags land den finnes i! Vet bare om Bangladesh.. Noen som vet hvor jeg kan finne en liste og lese mer om banken i disse landene? Det er også åpent for diskusjon! Synes dere Muhammed fortjente fredsprisen? hvorfor/hvorfor ikke? Hva synes dere om konseptet? 7232132[/snapback] Personlig blir jeg litt skeptisk når jeg hører om "snille" banker Men uansett synes jeg ikke fredsprisen burde gått til noe så mye diskutert som mikrokreditt. Det finnes svært mange dårlige og svært lite dokumentert rundt mikrokreditt og det som er dokumentert er alltid sett fra långivers synspunkt, ikke låntaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå