Burner Bw. Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Hei! Jeg har en 1600 watts dimmer fra en støvsuger. Så har jeg en vannkoker 2000 watt jeg skal regulere effekten på. Tåler dimmern det?, slik at jeg bare ikke får mer enn 1600 watt ut at vannkokern eller hvordan blir det? Endret 6. november 2006 av Burner Bw. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 Du vil nok få tilnærmet 2KW fra vannkokeren men regulatoren(dimmeren) vil med stor sansynlighet brenne etter hvert om den ikke kvelder med det samme. Lenke til kommentar
Burner Bw. Skrevet 6. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Du vil nok få tilnærmet 2KW fra vannkokeren men regulatoren(dimmeren) vil med stor sansynlighet brenne etter hvert om den ikke kvelder med det samme. 7232103[/snapback] Hvis jeg bare bruker rundt 80% eller noe på regulatoren da, tåler den det da? Endret 6. november 2006 av Burner Bw. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. november 2006 Rapporter Del Skrevet 6. november 2006 Vil neppe det fordi den regulatoren er beregnet på effekten den skal regulere ned. Med 80% effekt er det fortsatt et for stort element som regulatoren skal hanskes med. Men det er jo bare og prøve, kanskje den tåler det alikavel. Lenke til kommentar
jaha Skrevet 10. november 2006 Rapporter Del Skrevet 10. november 2006 den dimmeren vil nok brenne etter ei lita stund uansett Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Vil levetiden til dimmern forlenges med kjøling? Ei vifte feks? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Som med all annen overbelastning har man hovedsaklig to bekymringer, brudd/kortslutninger som følge av for høy strøm eller varmgang som følge av for høy omsatt effekt. Det siste punktet kan bedres med mer effektiv kjøling, og kan dermed føre til økt levetid. Generelt sett så er lavere temperatur bedre når det gjelder elektroniske komponenter og utstyr. Om det vil bli merkbart og fungere tilfredstillende vil variere for mye til at man kan si noe håndfast om det. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 14. november 2006 Rapporter Del Skrevet 14. november 2006 Vil på det sterkeste fraråde å koble hjemme-mekka løsninger som dette til 220V. Hvis det skulle ta fyr så vil forsikringsselskapet nekte all utbetaling, og skulle du skade mer enn ditt eget hus så går de etter deg med regresskrav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå